Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreres eller ej

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at starte mit eget konsulentfirma og har fået et par gode råd herinde fra allerede. Jeg havde ikke regnet med at lade mig momsregistrere, da jeg vil have en omsætning under 50.000 årligt. Men da jeg så ringede til min banks erhversafdeling for at høre om oprettelse af den korrekte kontotype, gav han mig stof til eftertanke. Han sagde, at hvis køberen af produktet er kommunal, skal jeg være momsregistreret.

Min konsulentvirksomhed vil primært beskæftige sig med vejledning og undervisning i sportsklubber. Mit spørgsmål er så: Er almindelige sportsklubber kommunalt ejede - og vil det sige jeg bliver nødt til at momsregistrere, da de ellers ikke må købe mit produkt? Også selv om jeg omsætter for under 50.000kr?

Mvh Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:56

Henrik,

Om du i det hele taget skal lægge moms på dine ydelser afhænger af hvad du vil tilbyde sportsklubberne undervisning i. I nogen tilfælde skal du lægge moms på fakturaen (Hvis du er momsregistreret) og nogen tilfælde er undtaget for moms.

Se evt lidt mere på.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=382759&chk=201418#pos

Sportsklubber er normalt ikke kommunalt drevne - men som der ligger i navnet en klub.

Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:11

Tak for det hurtige svar og for linket.

Synes stadig det er lidt svært at se, men der står jo også at skemaet er vejledende.

Jeg vil primært tilbyde undervisning i træningsteori til deltagere såvel som trænere. Derudover vil jeg fungere som gæstetræner og behandler.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 15:22

Normalt er klubberne ikke ejet af det offentlige. De er drevet som foreninger..

At flere så får offentlig støtte, er en anden ting :-)

Ring og spørg skat, de kan helt sikkert hjælpe. Jeg har fået meget god og venlig vejledning af skat.
Brug dem alt det du kan og har brug for...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:36

De fleste sportsklubber er normalt vis også almennyttige og derved fritaget for moms, men klubben kan meget vel have en momspligtig del også. Eks. sponsorindtægter m.v.  Spørgsmålet er så om du udfører arbejde vedr. den momsfrie eller momspligtige akivitet. På mig kunne det godt lyde som at det er den momsfrie virksomhed det handler om men jeg ville umiddelbart foreslå dig at tage kontakt til Lars Gosvig der er bruger herinde. Jeg tror ikke på at du får meget ud af at "bruge" Skat. Skat kan ikke yde dig egentlig rådgivning. Dels fordi det ikke er en del af deres virke, udover alm. service, dels fordi det her - som jeg ser det - i højere grad handler om sportsklubbernes forhold end dine egne forhold.

I en tvivlssituation. Dvs. hvor det er blandet landhandel ville jeg vælge at blive momsregistreret, ud fra en betragtning om at klubberne ikke er så følsomme som virksomheden der skal forholde sig til en kostpris for en vare. Men som sagt: Tal med Lars. Det er noget han ved noget om,  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)