Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De frie markedskræfter - Mobilbranchen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Sidste nye er at IT- og Telestyrelsen trækker sig som regulatorer af det mobile netværksmarked.

Det har i de sidste mange år været pålagt TDC og Sonofon at holde deres netværk åbne således at der var plads til andre selskaber på deres mobilenetværk. Der ser nu ud til at være slut.

Debatten går om at de store spillere på markedet er tilfredse, mens de småspillere frygter fremtiden.

Hvad vil konsekvensen være af at lade de frie kræfter styre? Vil vi se de store forsøge at fryse de små virksomheder ud, virksomheder som tidligere ikke har haft stor fokus på det mobilenetværk og vedligholdelse af dette, og derfor istedet har haft deres fokus på kundeservice. Eller vil vi se, at det hele forløber som det altid har gjort, at de store spillere alligevel nyder godt, af at lade andre virksomheder købe sig ind på deres netværk?

Og hvordan vil vi som forbrugere blive ramt af dette?

Link: http://www.computerworld.dk/art/50305?a=newsletter&i=2315

Dbh Rasmus

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:27

Ja det bliver spændende at følge med i, dog aner jeg en mulighed for vi kommer retur, til de monopoler der har været i den del af erhvervslivet, vi kan jo kun krydse finger for dette ikke sker, da jeg vil blive ked af at miste min lille teleudbyder.

Venligst

René Buch

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:35

Der er fire forskellige netværksoperatører på markedet med hver deres infrastruktur. Mon ikke de små selskaber kan forhandle sig på plads på kommercielle vilkår, hvis de vil være serviceudbydere?

Især når man tager i betragtning, at alle den slags aftaler faktisk er forhandlet hjem på netop kommercielle vilkår i de seneste mange år. (Dog med ITST som vagthund, som kunne gribe ind, hvis en netværksoperatør ikke ville forhandle).

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:38

Så meget er jeg slet ikke inde i teleudbudet. Jeg ser det kun fra min lille private krog, med det få teleprodukter jeg benytter i dag.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47

Hej Frank

Det kan der måske være noget om, men det er kun 2 af de 4 netværk der benyttes af andre. Telia og 3's netværket benyttes kun af dem selv. Og er jeg ikke sikker på kommer til at ændre sig, og slet ikke nu.

Dbh Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)