Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske ny opfindelse!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Det handler om en køleboks, som indeholder et kølesystem, der får strøm via solenergi. I køleboksen skal der være plads til mad, og drikkevarer. Ved ikke om det er en smart idé så vil lige høre jeres mening om opfindelsen. Idéen er jo at den kan bruges til festivaler, skovturer og andre udflugter.

Kan egentlig godt være at den er blevet opfundet men kan dælme ikke finde den på google, & nu hvor i er så flinke herinde kunne i så ikke hjælpe mig?

Tak MVH

Lackshan Sivanesan

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:18

Hej, sjov opfindelse, her er mine kritik punkter:

• Der er ikke altid solskin
  • Når der ikke er solskin, så skal køleren jo stadig have strøm, og så skal det foregå via. nogle batterier, batterier + solpaneler(tror jeg de hedder) + køleboks, det kommer til at fylde en del!

Håber du kan bruge det til noget :-)

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 13:27

Tak for kritik punkterne Lars.

- havde godt nok tænkt på det med batterierne, altså at den skal have strøm når solen ikke er oppe.

Og den kommer nok til at fylde en del, men den skal jo som sagt også bruges til festivaler osv. Den fylder meget men vejer lidt, kommer selv an på hvor meget mad og drikke man putter i den. :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:37

Hej Lackshan,

Umiddelbart vil jeg mene, at det kræver væsentlig mere strøm at holde køletasken bare nogenlunde kølig, end du kan generere med et solcellepanel som har nogenlunde samme størrelse som tasken.

mvh Carsten

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 13:46

En k

ølertaske i alm. størrelse behøver ca. energien

60 Watt skal en kølertaske bruge

En solcelle producerer

Det svarer til cirka 100-120 Watt elektricitet pr. kvadratmeter solceller - vel at mærke på en solskinsdag.

Altså ca. 1/2 kvadratmeter til en alm kølertaske.

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 14:22

Så tror egentlig godt at det lade sig gøre, altså hvis man placerer solceller på alle overflader af køleboksen. Ellers andre der har nogle kritiker?Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Det må da også være ideelt til en dag på stranden ;)

Man kunne lave et udfoldeligt solpanel som man kunne placere rundt omkring sig selv. ELLER..... Er man på stranden hvor man f.eks allerede har en parasol kan man smække solpaneler på toppen af parasollen. Det er vel alligevel plads man ikke bruger.

bare nogle tanker.

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 14:41

Spændende tanker Greyzone.

tak xD

Tilmeldt 9. Feb 07
Skrevet kl. 15:02

Lackshan Sivanesan:

Hej Amino'er!

Det handler om en køleboks, som indeholder et kølesystem, der får strøm via solenergi. I køleboksen skal der være plads til mad, og drikkevarer. Ved ikke om det er en smart idé så vil lige høre jeres mening om opfindelsen. Idéen er jo at den kan bruges til festivaler, skovturer og andre udflugter.

Kan egentlig godt være at den er blevet opfundet men kan dælme ikke finde den på google, & nu hvor i er så flinke herinde kunne i så ikke hjælpe mig?

Tak MVH

Lackshan Sivanesan

Som beskrevet mener jeg ikke der er noget patenterbart - se for eksempel hvorledes lignende idéer er vurderet i WO 2004/029526 A1 og GB 2362704 A ( af en eller anden grund virker linket til WO dokumentet ikke lige nu, det gjorde det for 10 min siden, men prøv om en times tid - jeg har rapporteret fejlen til EspaceNet). 

Men fylder man noget ekstra på (f.eks. nogle af de talrige idéer ovenfor), så måske. Eller hvad med følgende (inspireret af festival-aspektet): lav tasken så den kan fungere som stol og solcellerne som et tag over! Regner det, så er det næppe nødvendigt med den store køling, til gengæld er man i tørvejr.

Med venlig hilsen,

Henrik Heile

Det ovenstående er et debatindlæg og hverken kan eller skal opfattes som et forsøg på rådgivning. Mvh Henrik Heile Christensen

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:19

Måske er det i virkeligheden bare et portabelt solpanel der kunne have salgspotentiale. Jeg tror der er mange på festivaler der gerne ville have "portabel strøm". Det kunne så drive en el-køletaske, en mobil-oplader, etc, etc.

Jeg forestiller mig umiddelbart at det er uforholdsmæssigt dyrt at lave på en fornuftig måde, men jeg tror der er mere salgspotentiale i et produkt der er kan bruges i flere sammenhænge. Specielt hvis det kommer til at koste mere end de fleste andre "for-sjov-festival-ting" man kan købe i Tiger eller Harald Nyborg til lavpris.

Men det lyder da spændende. Held og lykke med det. :) 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)