Mig bekendt er der kun 2 undtagelser som kan muliggøre at man kan benytte én og samme indløsningsaftale / betalingssystem til 3 forskellige sider,
1. Hvis man gør som der bliver nævnt ovenfor og kører det som subdomæner.
2. Hvis der er tale om 3 forskellige lande domæner (www.minside.dk, www.minside.se, www.minside.no osv osv)
men for at være på den sikre side ville jeg anbefale dig at kontakte PBS, og bede om at komme til at snakke med deres "Kontoservice" - det er den afdeling der sidder og kreditvurderer ansøgninger og siger hvad man må - og ikke må.
Vi køre vores shop ved epay, hvor det ikke er noget problem at køre flere shops over samme konto(samme betalingssystem).
Desværre tillader PBS ikke at man gør det.
De vil have forskellige indløsningsaftaler hvis der er tale om 3 forskellige butikker. Og her mener jeg at der bliver lagt vægt på 3 forskellige ordresystemer.
Så du kunne have 3 forskellige shops med hver sit layout og på 3 forskellige domæner men som er koblet på den samme database, så ville de nok se det som den samme butik. Men ellers kommer du nok ikke udenom at betale for 3 aftaler uden at snyde. (Så vidt jeg ved får PBS ikke information om hvilket domæne der bestilles fra).
Længere oppe i tråden, skrives det, at man kan lave subdomæner, så kunden ikke ser andre varer, end dem jeg vil præsentere hende for.
Hvis jeg f.eks. både sælger laktasker og traktorer, og hun er kommet ind for at se på traktorer, vil jeg ikke forvirre hende, ved at vise laktasker på samme side.
Det undgåes åbenbart vha. subdomæner, så det ser ud som om man har 3 forskellige shops, selvom de i virkeligheden er 1 shop.
Så du kunne have 3 forskellige shops med hver sit layout og på 3 forskellige domæner men som er koblet på den samme database, så ville de nok se det som den samme butik.
Som jeg sagde tidligere kunne en fælles indkøbskurv shoppene imellem nok klare problemet.
Men det er nok også en NOGET mere omkostningstung løsning end underdomæne trikket.
Længere oppe i tråden, skrives det, at man kan lave subdomæner, så kunden ikke ser andre varer, end dem jeg vil præsentere hende for.
Hvis jeg f.eks. både sælger laktasker og traktorer, og hun er kommet ind for at se på traktorer, vil jeg ikke forvirre hende, ved at vise laktasker på samme side.
Det undgåes åbenbart vha. subdomæner, så det ser ud som om man har 3 forskellige shops, selvom de i virkeligheden er 1 shop.
Det synes jeg lyder snedigt.
Nu var det også bare fordi jeg syntes at du skrev at du helst gerne ville have seperate domæner. Men det kan selvfølgelig stadig lade sig gøre. Jeg vil sige at det tekniske har jeg kun en smule indblik i, men jeg forstiller mig at du vil kunne lede dem hen til forskellige kategorier i shoppen fra hver sti, men du vil nok ikke kunne skjule produkter eller de andre kategorier som er i shoppen, hvis det er en dynamisk butik du har.
Som jeg sagde tidligere kunne en fælles indkøbskurv shoppene imellem nok klare problemet.
Men det er nok også en NOGET mere omkostningstung løsning end underdomæne trikket.
Mvh Peder
Hej Peter.
Ville du så bare have kurven som var delt og forskellige produktredistre?
Da jeg snakkede med dem(selvom jeg kun har snakket med dem om det én gang) var det enten hvis det var forskellige domæner eller forskellige produkter.
Så hvis du på 3 forskellige subdomæner sælger 3 forskellige produkt linjer og ikke kan se at det er den samme shop, så tror jeg ikke du kommer udenom 3 aftaler, men det kan jo være at det bare er noget der vurderes af den enkelte man taler med inde hos dem, så prøv at ringe til dem og hør hvad de siger.
Mvh Peder
Hej Peter.
Ville du så bare have kurven som var delt og forskellige produktredistre?
Det jeg mener er at have en indkøbskurv til en betalingsgateway, en administration, et ordresystem, etc. til alle tre shops. Så det eneste der er adskildt er frontenden for de tre forskellige produkttyper.
Tror det er imod Visa / MasterCards regler - man skal kunne se, hvilken forretning det er man handler ved - egentlig meget fornuftigt ud fra et forbrugersynspunkt.
Jeg ville kontakte nogle af dem som håndtere Visa / MasterCard og som ikke er PBS - og høre dem, om de kunne hjælpe dig.