Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af færdigudviklet website til indskud i Aps?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Sammen med tre venner arbejder jeg for tiden på et nyt hjemmesideprojekt som vi håber at launche hen mod sommeren (hvor jeg også glæder mig til at præsentere det herinde).

Før vi launcher er det dog planen at projektet skal realiseres i et Aps, så vi ikke får blandet den private økonomi ind i det alt for meget.

Nu er projektet som sagt en webportal. Det, der er mit spørgsmål er, hvorvidt det kan lade sig gøre at værdisætte et website før der er genereret omsætning på det, f.eks. udfra et estimat af hvad udviklingsomkostningerne på sitet har været, og bruge det som indskud i et Aps ligesom man kan med f.eks. en computer, en bil, et varelager etc.?
Såfremt det kan lade sig gøre, er der så nogle gode råd til hvordan man griber processen an?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det ville være rart at bruge det vi allerede har fremfor at lægge 125.000 i indskud :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:46

Umiddelbart er det meget vanskeligt. Det kræver at I kan få en revisor til at underskrive vurderingsberetningen og forstår jeg dig ret har det ikke rigtig kastet nogle indtægter af sig endnu.

Det næste er hvad I har gjort med udviklingsomkostningerne. Er der lavet omsætning i firmaet har I vel fratrukket udviklingsomkostningerne og så udløser det skat hvis I indskyder det til en værdi. Det samme hvis værdien blot er opgjort ud fra hvad det er værd, uden at der ligger bagvedliggende afholdte omkostninger.

Alternativet kunne være at man lige trak vejret, skød det igang, tjente nogle penge og så lavede en skattefri virksomhedsomdannelse pr. 1/1 2010 med de penge I har tjent frem til da. Så slipper I for at sætte projektet til nogen værdi og undgår "efterbeskatning" af et evt tidligere foretaget fradrag.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:48

Hvis du kan få en revisor til at vurdere hjemmesiden til 125.000 DKK -så kan du i princippet godt indskyde den som værdi i et nyt APS. Men det er svært at fastsætte en  "værdi" af en ny webportal uden indkomst. Så det vil være en god hjælp, hvis du eksempelvis havde et uvildigt købstilbud på en værdi svarende til eksempelvis de 125.000 DKK.

Du kan ikke blot sige at I har brugt x antal timer til y kr. så værdien er xxx.xxx kr. Det er i sidste ende revisor som skal stå på mål for vurderingsberetningen og dermed værdien af jeres webportal.

Henrik

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 01:10

Det handler vel bare om at det samlede projekt bliver vurderet til 125.000 DKK. Bliver der afgivet et skriftligt tilbud på at købe Jeres virksomhed eller blot Jeres software for 125.000 DKK, må revisoren vel også vurdere virksomheden til at være 125.000 værd.

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:52

Tak for inputs'ne

Det var ca. sådan jeg regnede med det hang sammen; altså at det ikke var sådan ligetil før der er mere data i forhold til omsætning mm.
Pt. tror jeg planen bliver at snakke med vores revisor om den mest økonomiske konstruktion, når vi er tættere på launch.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:05

Hmmm. Jeg kan godt følge dig Nikolaj. Nu er jeg ikke revisor der laver (påtegner) vurderingsberetninger men revisor vil altid være meget tilbageholdende når vi taler om rettigheder, immaterielle aktiver m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 05:48

Nikolaj Astrup Madsen:

Det handler vel bare om at det samlede projekt bliver vurderet til 125.000 DKK. Bliver der afgivet et skriftligt tilbud på at købe Jeres virksomhed eller blot Jeres software for 125.000 DKK, må revisoren vel også vurdere virksomheden til at være 125.000 værd.

Hej Nikolai

Så let er det ikke. Ville ikke selv godkende de 125.000 som apportindskud.

Heller ikke selv om der lå et købstilbud og en vurdering.( for hvem skulle lave sidstnævnte )'

Tvivler stærkt på, at mine kollegaer ville godkende den slags indskud.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:07

Hej,

Det er faktisk ikke noget jeg selv har oplevet, men jeg kender flere der har brugt denne model, hvor en revisor derefter har vurderet virksomheden til 125.000 DKK og brugt det som anpartsindskud.

Jeg kunne sagtens forestille mig at alle ikke går med til den, jeg siger bare at det kan lade sig gøre.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)