Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect hvis besøgende er fra et andet land

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville høre om der var nogle der vidste noget om muligheden for at redirecte hvis en besøgende kommer fra et andet land eksempelvis hele Amerika.

Grunden til det er at vi får en del besøgende i vores webshop fra Amerika, da vorer mest solgte produkt og derfor også højest rangerede i google har et engelsk navn.

Jeg tænkte så at hvis jeg kunne lave en aftale med en butik i USA eller noget lignende om at videresende de ca. 2.000 besøgende, og måske få noget fra dem pr. besøgende ville det jo være ret cool.

ja bare 50 cent ville være ret cool at få.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:48

Der er meget at vurdere. Jeg ville hade hvis jeg surfede gennem min server i USA, eller sad i et andet land at blive redirected til en helt anden side end den jeg først trykkede på.

Du kunne måske nøjes med en notits om at "Vi har grunde til at tro at du kommer fra Amerika, og vi shipper desværre så langt. Men her kan du finde en amerikansk forhandler" og så med et link.

Hilsen Kasper

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Umiddelbart mener jeg ikke at det er besværet værd for 2000 besøgende, da det ikke er uden omkostning og problemer. Det du efterlyser ligner det man inden for SEO kalder for cloaking og det er ikke noget for almindelig webbutik

Helt grundlæggende ville løsningen være at lave et opslag de besøgendes IP adresser og redirecte dem hvis IP er fra Amerika. Det er at du har en GEO ip liste som kan købes (søg på Google). Det er dog en meget voldsom sortering at foretage. Du vil f.eks. afskære Google som ligger i USA fra at indeksere dit site. Nu tænker du måske at du bare kan lade brugere med user agent "Google" gå uden om filtreringen, men det er ikke godt nok. Google indekserer af og til dit site anonymt, hvilket medfører at du vil se en almindelige Internet Explorer agent og en IP der ikke ummidelbart er forbundet med Google. Der findes IP lister hvor Google anonyme robotter fremgår på, så det er muligt at identificere Google uanset om de forsøger at være anonyme eller ej.

Den teknik jeg har beskrevet ovenfor kaldes som sagt for cloaking og det er ikke stik imod Google retningsliner. Du risikerer ganske enkelt at blive smidt ud af Google, så det vil jeg ikke anbefale dig.

Rent teknisk har det også en kapacitetsomkostning at der for hver enkelt besøgende skal laves et opslag i en meget stor IP liste.

Det kommer nok ikke som en overraskelse at jeg ikke vil anbefale dig at redirecte din trafik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

Det kan du sagtens. Mange virksomheder gør brug af geolocation. Selv google sender dig til google.dk hvis du skriver google.com fra en dansk IP, og stort set alle medievirksomheder bruger metoden til at sikre, at deres indhold kun sendes i de rette regioner grundet rettighedsspørgsmål.

At finde et land ud fra en IP adresse kan gøres meget nemt, effektivt og gratis.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 21:47

Der er vel ikke nogle af jer der fårmår at gøre noget af dette.

Jeg vile så skulle finde ud af om de var overseas og hvis de er, så vise dem en reklame som linker til et site derovre.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 23:24

Jeg har før lavet sådan et setup, men som jeg forsøgte at forklare ovenfor er det fuldstændig tåbeligt at risikere et Google ban for 2.000 besøgende. Derfor vil jeg heller ikke hjælpe dig med at implementere løsningen.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:25

Thomas Pedersen:

Der er vel ikke nogle af jer der fårmår at gøre noget af dette.

Jeg vile så skulle finde ud af om de var overseas og hvis de er, så vise dem en reklame som linker til et site derovre.

Tjoeh.. Det handler meget om dit shopsystem, om folk har erfaring med det. Rent kodemæssigt er det ikke den store udfordring, men at putte det ind i en stabil løsning i dit system er der udfordringen er.

Så hvis du giver lidt mere information kan folk måske byde ind.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:43

Torben Lundsgaard:

Jeg har før lavet sådan et setup, men som jeg forsøgte at forklare ovenfor er det fuldstændig tåbeligt at risikere et Google ban for 2.000 besøgende. Derfor vil jeg heller ikke hjælpe dig med at implementere løsningen.

Hej Torben.

65% af vores besøgende kommer fra google og er organisk trafik, så det ville jeg heller ikke risikere. 
Det skulle nok være sådan at hvis de kom fra et eller andet sted i amerika, ville jeg sætte en større reklame ind om at de kan bestille det enkelte produkt hos denne her anden butik i Amerika eller USA, og så bare med et link på billedet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)