Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indkøb fra udland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har længe siddet med en drøm om at starte min egen e-business, og har haft gang i mindre virksomheder, som dog er gået i sig selv igen.

Det jeg egentlig vil spørge om er, hvordan man skal kontakte firmaer, som man ønsker at sælge produkter for. Lad os sige at jeg finder en hjemmesidei England med nogle fede produkter, som jeg godt kunne tænke mig at sælge her i Danmark. Hvordan skal jeg kontakte dem? Hvad skal jeg skrive til dem? Jeg tænkte at jeg ville starte op med en webshop, som havde et minimalt lager, og så bygge det op efterhånden som jeg tjente pengene hjem igen, så der var et minimalt beløb på højkant.

Er der nogen der har gode erfaringer med dette og kan give en hjælpende hånd?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:04

Hej Lars,

Det er ret enkelt.

Husk først og fremmest på, at det er venlige mennesker, der sidder i den anden ende. De vil gerne sælge deres produkter og hjælpe dig på vej, så du skal give slip på angsten for at blive afvist eller andet.

Der er ingen specielle normer for, hvordan du skal henvende dig. Mest almindeligt foregår det således:

Dear Sirs,

I have recently learnt about your products through your website and I am very interested in several of these. Do you have a distributor in Denmark? If not, I would very much like to start co-operating with you regarding the distribution of your products.

Can you please inform me about prices, quantities and other information, which you find would be of importance in this matter?

I will be looking forward to hearing from you at your soonest convenience.

Best regards,

Dit navn

Skriv gerne ALLE dine kontaktdata, således at de har alle mulige måder at komme i kontakt med dig på og evt også sende dig brochurer etc.

Får du ikke svar inden for 48 timer, så skal du ikke regne med at høre mere. Men så er det altid en god ide at følge op med et telefonopkald. Jeg skriver aldrig en mail til udlandet uden også at ringe dem op.

Mvh

Flemming

PS: Nu skrev jeg meget formelt i det ovenstående. Skriv blot mere afslappet i din henvendelse.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 22:10

Hej Flemming!

Tusind tak for dit svar, det hjalp gevaldigt! Du har nok ret i at jeg bare skal "slippe min angst" og komme i sving. Så svært er det vel heller ikke?Smile

MVH Lars

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:13

Hej Lars,

Det var så lidt! :)

Og nej, det er ikke så svært. Bare kast dig ud i det.

Held og lykke med det. Skriv gerne en PM, hvis der er noget, du vil have hjælp til, så skal jeg hjælpe efter bedste evne.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 22:18

Det er bare super! Mange tak!Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)