Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VKR Holding stjæler fra iværksætter.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Historien om at VKR-gruppen involveret i bedragerisag til millioner er ikke længere dagsaktuel, men jeg har ikke set den kommenteret på Amino og det undrer mig egentlig.

For jer, der hverken ser tv eller læser aviser, så drejer den sig i korthed om at en lille iværksættervirksomhed får en kæmpe kunde og derfor hyrer en programmør, Jesper Mo Hansen. Selvom programmøren har en konkurrenceklausul, som han bliver betalt for, samarbejder han i al hemmelighed med ledende medarbejdere og jurister i VKR-virksomhedernne om at stjæle softwaren og skjule en kommende ansættelse i et VKR-datterselskab.

Den lille iværksættervirksomhed ender således med at få stjålet hele sit eksistensgrundlag.

Det er bemærkelsesværdigt i denne sag, hvor gode beviser der angiveligt findes i form af flere tusinde afslørende emails på en gammel pc, som Jesper Mo Hansen troede han havde slettet godt nok.

Hvad der dog er endnu mere bemærkelsesværdigt er politiets modvilje til at efterforske sagen ordentligt. Jeg vil ikke gå ind i denne del, da eksemplerne jo hurtigt vokser sig lange og mange når man taler om dansk politi.

Som konsekvens af DR 21Søndags behandling er der nu sket en lille smule.

VKR har sagt farvel til den bedragerianmeldte direktør, Jes Donneborg men som alle der følger lidt op på linksne og ser udsendelsen på DRs kan konstatere for sig selv, så er han jo bare det første nødvendige 'offer'. VKR-cheferne er dybt fedtet ind i denne sag, der kan give optil 6 års fængsel.

 

Jeg mangler simpelthen ord for at beskrive min afsky overfor den kriminalitet som disse "pæne mennesker" har begået og som når til toppen i form af koncerndirektør for VKR-gruppen, Leif Jensen. I kan selv læse artiklerne. Det er nogle folk der skal i spjældet.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa!

Har selv også fuldt med i denne lidt bizzare sag som jeg synes den skal betegnes som.

For det at en mand lader sig ansætte det ene sted og så derefter at undergrave sin arbejdsplads for at udnytte det til firma'ets størtste kunde, der knækker filmen for mig!

Hvad tænker manden dog på??
Personligt så ville jeg ikke have gjort sådan noget, for kan ikke se hvad der skulle få ham til at gøre sådan noget "modbydeligt" mod sin nye arbejdsgiver!
Og tænk lige på den stakkels iværksætter? Han har lige mistet en kæmpe idé, ja sit grundlag som du skriver pga. en enkelt medarbejder som åbenbart har fået "solstik" eller lign.

Så vil helt klart mene at der ligger noget bag siden at han er skiftet, så mon ikke man skulle starte med at tjekke hans bankkonto?

Desuden så er Lars Kann Rasmussen vist også gået af som direktør, og kun pga. denne sag! For som flere online medier skriver så var han en super god direktør/leder, så da sørgeligt at hvis nogle andre direktører i firmaet har fået sådan en idé at det så lige skal gå udover deres øverste leder, medmindre at han selv har gjort dette i ledtog med Jesper Mo Hansen, hvilket jo vil være i mod det etiske i at Familien Kann Rasmussen altid har ejet det firma!

Så, jo det kan sagtens udvikle sig til en "Stein Bagger Sag". Smile

Så jo, vil da helt klart følge med i medierne i den kommende tid for at høre om den her sag.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Winther

Der er som sådan ikke noget underligt ved sagen. Det er blot ervhervsfolk der er blevet afsløret i alvorlig kriminalitet mod en iværksætter og forsøger at dække over det. 

Administrerende direktør for VKR Gruppen Leif Jensen finder jeg dybt utroværdig i hans skriftlige besvarelse af Version2s spørgsmål.  Han prøver endda at få sagen til at handle om forretningsmoral, men den handler jo om kriminalitet.

Læs: VKR-direktør afviser at offentliggøre uvildig undersøgelse.

 

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udvikler.

Jeg synes stadigvæk at det er usmageligt at udnytte de mindre virksomheder på sådan en måde.

 

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også fulgt med i denne sag og deler din frustration, Udvikler.

Det er utrolig vigtigt at samfundet straffer denne type kriminalietet, men min fornemmelse er desværre den, at ivaeksætteren ikke bliver taget seriøs. Havde det været guld, kantanter, eller diamanter, der var blevet stjålet, så var samfundet klar til at sende politi ud med blinkene lygter, men en iværksætter "må jo kende til risiko, ikke sandt?". Uden villighed til at støtte iværksættere med lovens ord og magt kan samfundet lige så godt sprøjte gift på alle spirende idéer.

Schumpeter.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere problemstillinger:

Skal vi bruge politiets ressourcer på at en mand knækker en virksomhed ved at overtræde en konkurrenceklausul eller skal vi heller bruge dem på organiseret kriminalitet?

Dernæst undrer mig over at man som virksomhedsleder vil ansætte en mand, der snyder sin gamle arbejdsplads. Han har snydt tidligere, så det gør han nok igen.

Sidst men ikke mindst, så er det noget frygteligt klynkeri med "den lille iværksætter kontra den store stygge virksomhed".  Det er jo der, vi gerne vil hen, og det kommer man altså ikke ved som snydt virksomhedsejer at klynke i pressen. Du kvajede dig, Tom Lisborg,  og du er hverken den første eller den sidste virksomhedsejer, der må lære af sine fejl.

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan så langt fra være enig med dig Maria F!

Helt ærlig, ville du også sige det samme hvis manden var butiksejer og hans medarbejder havde hjulpet sig til kassebeholdningen? Det håber sig godt nok ikke. For at være ærlig er det også ret afskyeligt, at du kritiserer Tom Lisborg i de vendinger, som du gør. Manden har sikkert investeret hans opsparing og muligvis optaget lån for at betale løn til den mand, som efterfølgende har stjålet fra ham!

Til sidst, det er da ikke et enten eller spørgsmål. Politiet skal reagere på alle lovforbrydelser.

Schumpeter.

 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en mand henvender sig til dig med stjålne ting, vil du så ansætte ham? Nej, for han vil nok stjæle fra dig også, og gør han det, så vil du melde ham til politiet, og sørge for at dine advokater får reddet hvad reddes kan. Men det er tilsyneladende ikke helt sket her - hvorfor? Og hvorfor har Lisborg ikke sikret sine 25 millioner bedre? Med så mange penge ud kunne der jo nok være blevet råd til en mere skudsikker konkurrenceklausul.

Nej, jeg forsvarer det ikke, og jeg synes også at det er ærgerligt for IT-branchen hver gang det sker. Det, der får mig op ad stolen her, er den der "lille stakkels iværksætter mod stor grum virksomhed". Det får iværksættere til at fremstå som komplet idioter, og det bryder jeg mig ikke om.

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun være enig med dig i, at VKR burde have takket pænt nej til "hælervarer". Men igen, med hensyn til de programmer som Lisborg er blevet forsøgt ulovligt frataget, så gør forsikring da ikke tyven mindre tyv! I øvrigt tror jeg det bliver en dyr forsikring hvis politiet ikke kan forventes at reagere på forbrydelsen.

Med hensyn til spørgsmålet om Lisborg fremstår som en komplet idiot, så er jeg slet ikke enig. Lisborg har jo netop en kontrakt og han har skaffet medieopmærksomhed og support, hvor politiet har tøvet. Han er ingen stakkel, men enhver kan føle sig lille hvis lovene ikke tages alvorligt af ordensmagten.

Man burde bakke op om Lisborg, ikke kun for hans skyld, men for alle dem som kunne havne i samme situation som ham på deres vej mod at realisere deres idéer.

Schumpeter.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria F:
Skal vi bruge politiets ressourcer på at en mand knækker en virksomhed ved at overtræde en konkurrenceklausul eller skal vi heller bruge dem på organiseret kriminalitet?

VKR Gruppens topledelse har ifølge beviserne været involveret i grov økonomisk kriminalitet. Det drejer sig i mindre grad om overtrædelse af en konkurrenceklauson og i højere grad om tyveri af software og bedrageri.

Maria F:
Dernæst undrer mig over at man som virksomhedsleder vil ansætte en mand, der snyder sin gamle arbejdsplads. Han har snydt tidligere, så det gør han nok igen.

Du forstår ikke at VKR Gruppen vil ansætte Jesper Mo Hansen for 3,6 million i løn fordi han kommer med software for 25 millioner?

Maria F:
Sidst men ikke mindst, så er det noget frygteligt klynkeri med "den lille iværksætter kontra den store stygge virksomhed".  Det er jo der, vi gerne vil hen, og det kommer man altså ikke ved som snydt virksomhedsejer at klynke i pressen. Du kvajede dig, Tom Lisborg,  og du er hverken den første eller den sidste virksomhedsejer, der må lære af sine fejl.

Først: Hvilken fejl er det du mener Lisborg havde gjort? Han har lavet en konkurrenceklausul som VKR Gruppen og Jesper Mo Hansen kun kunne omgå ved pro forma ansættelser og kriminalitet. Hvordan mener du Lisborg kan beskytte sig mod kriminelle handlinger fra betroede medarbejdere/partnere?

Dernæst: Tror du selv VELUX Gruppens grundlægger, Villum Kann Rasmussens ambition var, at virksomheden skulle vokse sig stor så den kunne slippe afsted med kriminalitet. Jeg tror ikke det har været drivkraften.

Slutteligt: Så er din foragt for et offer for en forbrydelse jo ganske sigende for dine egne holdninger. Manden har i bogstavelig forstand fået stjålet sin virksomhed af en tidligere partner i samarbejde med det fine selskab. Jeg håber virkelig dine kommentarer skyldes du ikke har læst artiklen.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)