Hej Aminoer Jeg har lige et spørgsmål omkring interessentselskabs-virkosmhedsformen. Jeg er godt klar over, hvor mange fordele og ulemper der er ved selskabsformen, men et spørgsmål jeg ikke har kunnet finde svar på er: Hvis jeg nu etablerer en virksomhed som interessentselskab sammen med en anden, og vedkommende så skulle gå konkurs privat, så hæfter han jo også med virksomhedens værdier. Det betyder at hans private kreditorer han gøre inlæg i interessentselskabet, som jeg jo også hæfter for. Hvis så selskabets værdier ikke kan dække hans private gæld, vil hans kreditorer så kunne komme efter mig i den sidste ende - da jeg jo hæfter for virksomhedens gæld. Et eksempel: Min samarbejdspartner har en privatgæld på 100.000 som han ikke kan betale. Interessentselskabet har værdier for 60.000 som kreditorerne så tager. Vil hans kreditorer så herefter kunne forlange da sidste 40.000 hos mig? På forhånd tak Benny |
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.