Hej Amino-guys and girls.
Er det lovligt bare at kontakte et firma, og prøve at sælge, via telefon? |
Nej
Hej Amino-guys and girls.
Er det lovligt bare at kontakte et firma, og prøve at sælge, via telefon? |
Okay. Er du helt sikker på det? Hvad med over e-mail? |
Såvidt jeg ved er det da helt lovligt, ellers skulle de fleste telemarketing virksomheder du slukke ned. Jeg tror du blander privat og erhverv sammen, fordi det er ikke lovligt bare sådan udenvidere at ringe op til private, der skal flere tilladelser til. Kan godt være der er nogle restriktioner ved erhverv også, men har ikke hørt det skulle være ulovligt, men kan godt være jeg tager fejl? Dbh Rasmus |
E-mail er forbudt, jeg ved det er lovligt at sende breve (fysiske breve), må sige jeg er usikker på om det er lovligt at ringe rundt, jeg tror det er lovligt |
Er der nogle der er helt sikre? |
Hej Mikkel og I andre Det er 100% sikkert at det er lovligt at kontakte andre virksomheder med opsøgende salg via telefonen, fysisk brev og personlig henvendelse. Det kaldes kanvas eller opsøgende salg og ingen virksomheder - især iværksættere - burde bruge mindre end 50% af deres salgsindsats på at få afsat deres varer og ydelser via direkte og personligt salg! Annoncering alene er typisk for passivt og som Iværksætter har du ikke brug for branding men at få flyttet nogle varer og tjent nogle penge! I må derimod ikke IKKE sende uopfordret e-mail til virksomheder og I må under ingen omstændigheder lave pesonligt opsøgende salg til private (få brancher er dog undtaget bl.a. aviser, forsikring og bogsalg) Så kom bare igang - fat telefonen og begynd at ring til potentielle kunder, det værste der kan ske (og det sker meget tit) er at I får et nej! mvh. |