Jeg har været igang med at lave en programmeringsopgave for en kunde, men kunden har afbrudt samarbejdet. Kan jeg så kræve betaling for det arbejde jeg har udført, selvom jeg ikke har lavet det færdigt.
Det skal siges at der ikke decideret lavet nogen kontrakt på det.
Kunden har det programmeret liggende på sin server nu, men jeg har en masse mails med rettelser osv, så man kan der har været en dialog igang.
Skal jeg kontakte en advokat, eller er der en lov jeg kan refere til i min mail.
Det afhænger vel af grunden til samarbejdet er ophørt. Vil dog mene du står ret dårligt, hvis ikke der er indgået nogen kontrakt, fordi din kunde har jo reelt intet fået leveret(går jeg ud fra), hvis arbejdet ikke er gjort færdigt.
Tror du skal frem med hatten og spørge din kunde pænt om ikke han synes, du skal have betaling for den tid du har brugt.
Hvordan det juridisk hænger sammen skal jeg dog ikke kunne sige, men med mindre det er et kæmpe projekt, tror jeg din tid er brugt bedre på at lave opgaver for andre og forhåbentligt bedre betalende kunder, end på at forfølge den manglende betaling.
Jeg burde ikke have noget problem med at bevise jeg har lavet noget, da kunden har sent rettelser osv. frem og tilbage, så jeg kan tydeligt påvise, der har været en dialog.