Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outdoor reklame

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen af jer der har erfaringer med outdoor reklamer? Hvis ja hvordan var effekten af dette?, hvor stor "gevinst" fik du ud af det? er det for dyrt?

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:55

Hej René,

Det kommer helt an på faktorer som f.eks. dit produkt, hvilke outdoormedier du vælger, hvilke placeringer du kan få osv. En sjov, relevant idé bag på en taxa i 6 mdr. kan være mere effektiv, end 2 uger på gågaden med et budskab ingen lægger mærke til. Vil du kaste dig ud i det, så husk at være klar til at samle op på interessen. Led folk hen til dit website, og vis budskabet igen, så de ved, hvor de skal gå hen. Outdoor bliver ligesom tv brugt til at skabe opmærksomhed - der er ikke tid/plads til at fortælle hele historien, derfor skal du styre videre til dit web.

Vær også opmærksom på, at der er store prisudsving alt efter sæson og hvornår du booker. Booker du i sidste øjeblik, får du det billigere, men kan ikke styre placeringerne. Du bør også kunne få noget rabat som førstegangskøber.

Min erfaring med outdoor stammer fra mit arbejde med reklamer, men jeg har ingen erfaringer med gevinsten for en iværksætter. Derfor må du nøjes med nogle velmente råd. Hvis du kan beskrive dine tanker  lidt nærmere, dit produkt, hvilket medie, hvor meget og hvor, og hvilket prisleje, så kan folk måske bedre vejlede dig.

Held og lykke med det

Vil du ha' flere kunder til dit outlet? Eller bare gode outlet tilbud? Prøv www.outletters.dk

Vil du hellere have råd til og om markedsføring, så kig ind på www.Ordkontoret.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 22:09

Hej Jacob

Tak for dit svar.

Mit budskab er enkelt .......

Annonce start:

website

+ 2 ord

+ 2 ord

Annonce slut

Jeg satser i den grad på at folk kan huske det når de kommer hjem, eller nær en com som de kan benytte, dette kunne kombiners med tv spot, men jeg aner intet om priserne på disse områder, så er lidt lost.

Venligst

René Buch

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Skrevet kl. 09:53

Hej igen René,

Som tekstforfatter er det godt at se, at du har et kort budskab - det er som regel afgørende for om din outdoor bliver en succes. Og ja, godt at du samler interessen op på web. Jeg kan ikke fortælle dig, om du skal vælge outdoor (eller måske noget andet), bl.a. fordi jeg ikke kender dit produkt, hvor du sælger fra (skal du have folk ind i en butik eller sælger du fra web), hvilke medier du overvejer, hvor stort et geografisk område, hvilken målgruppe, dit budget osv. Det skal du heller ikke fortælle mig her, men tag enten fat i medieudbyderen eller et mediebureau og hør ad. Der er forskellige pakker, man kan købe, rabatter, udsving på året osv., så det er meget individuelt med priser. Måske vil du bare have en enkelt god placering foran supermarkedet? 

Mht. kombinationen med tv, så er det begge medier man bruger til at tiltrække opmærksomhed. For 10 år siden var det helt normalt, at man brugte begge medier samtidig, nu er det sådan, at hvis man har råd til begge medier, så bruger man dem typisk i forlængelse af hinanden, dvs. starter med 2 dyre uger på tv og efter dem har man så måske 4 uger med outdoor, så man forlænger effekten.

Håber at det hjalp dig lidt videre, ellers må du vende tilbage

God vind

Jacob

Vil du ha' flere kunder til dit outlet? Eller bare gode outlet tilbud? Prøv www.outletters.dk

Vil du hellere have råd til og om markedsføring, så kig ind på www.Ordkontoret.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 11:45

Hej Jacob

Tak for info.

Kan da give lidt retur. De få ord i mine reklamer skal få folk til, at gå ind på webside og der kan de på 40 til 60 sekunder læsning, afgøre om det er et sted de vil være medlem af, ønsker de besøgende at blive medlem tager der ca 20 - 30 sekunder, så er man igang på siden. Dog er jeg sikker på langt de fleste godt kan se ideen med min website, men det kræver lidt tid fra deres side, så derfor forventer jeg kun, at det er folk der vil gøre lidt for deres eget  liv, der vil være med.

Venligst

René Buch

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Skrevet kl. 12:10

Hej igen,

Okay, så det handler om en form for medlemskab der kan gavne folks liv. Så vil jeg foreslå, at du finder et medie, der hvor dette kan opnås/ikke opnås i folks dagligdag. Det kræver et eksempel:

Tilbyder du at levere en kasse med blandede øl, så lav en plakat på supermarkedernes parkeringspladser hvor der står: Slet for slæbet (vis øl+kasse).

Tilbyder du medlemskab af en fitnessklub, så reklamer ved trapper eller andre steder, hvor folk møder "fitness" i deres hverdag.

Osv.

Det lader til, at ideen med din website er godt beskrevet i navnet. Det hjælper meget. Men check lige med andre, inden du bruger 35.000 på at trykke reklamer og få dem sat op - man bliver hurtigt selv blind på det.

Til sidst: Outdoorens opgave er, at få folk hen til hjemmesiden. Herfra kan den ikke hjælpe mere, så du må selv vurdere om 40 til 60 sek. er for lang tid at bede for om - umiddelbart vil jeg sige, at det er det, men jeg ved jo hverken, hvad du tilbyder eller hvor sexet det er beskrevet. Ikke for meget tekst, brug billede, lav overskuelige afsnit med overskrifter - og check igen med nogen der tør sige, at de ikke vil bruge tiden...

Held og lykke med det

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 14:26

Hej Jacob

Jeg vil skyde på at lang de fleste læser i 3 til 10 sekunder, og derefter vælger min mulighed fra eller til, skal alt læses på forsiden så er vi oppe på 40 til 60 sekunder. Der er tale om gratis medlemskab, som på alle måde er med til at gavne brugeren. Der er naturligvis en del bruger betingelser dem har vi alle jo, hvor lang tid der bruges på at læse og ikke mindst forstå disse skal jeg ikke kunne bedømme. I bund og grund handler mit projekt om at brugerne kan tilføre deres liv en gevinst.

Da projektet er under udvikling er jeg naturligvis meget tilbageholdene med for meget info, da jeg gerne vil bibeholde min mulighed for at "komme først" med denne nye vinkel fra den valgte branche.

Venligst

René Buch

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Skrevet kl. 14:33

Det lyder jo fint og spændende, og jeg har fuld forståelse for din diskretion.

Håber at det lykkes for dig

Jacob

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)