Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsor til godt formål ja eller nej... ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Støtter i gode formål ?

Støtter bla. fast børnenes vilkår og børnecancer fonden hvert år, begge direkte altså ikke via Buyaid eller ligende som nupper 90% af sponsoratet til sig selv.

I år snakkede jeg med en ny sælger der ringede til mig, hun fortalte at det i år var svært at få støtte fordi folk forventede at få sponsor "gaver" når man støttede dem, altså at få noget igen, uden disse gaver ville de faktisk ikke støtte dem.

Men hun forsøgte selvfølgelig at forklare at dette ville formindske støtten til børnene hvis der skal bruges penge på at sende sponsor gaver ud til dem der ville støtte dem.

Men nogle ville alligevel ikke støtte dem uden af få noget igen, enten via gaver eller reklame.
( De har vist misforstået hele ideen med at give penge til et godt formål )

Er det virkelig kravene for at folkene vil støtte gode formål i dag, eller er der nogle der ofrer den ene dag om året på at arbejde for et godt formål ???

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:15

Hej

Jeg kender godt til det problem, med noget for noget.

Jeg er formand for en lille ny humanitær forening, og den vej har lært mig, at folk slet ikke gider frivilligt arbejde mere, hvis de ikke kan gøre det hjemmefra, kedeligt men sandt. Jeg støtter naturligvis "min" egen forening, med så meget jeg har mulighed for, da jeg også er idemanden bag foreningen DM i mobilkast www.mobilkast.dk

Jeg oververjer hele tiden hvordan det bliver muligt for os, at nå så bredt ud som ønsket er, men det er en lang sej vej.

René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:39

Jeg har givet masser af mit dyrebareste til mange frivillige formål gennem tiden - min tid. Og det er vigtigere end penge. Men det er  blevet sværre at trække folk op af stolene. Og jeg kender en del foreninger der ikke mangler penge, men hænder og har måtte dreje nøglen om pga det. Hvis mit - kommende - firma skulle gi' penge til en kampagne, ville jeg forvente at kunne bruge det til lidt reklame. Enten et link eller en banner på min hjemmeside. Når jeg i diverse foreninger spørger virksomheder om et sponsorat, ved jeg at de forventer noget reklame. Hvilket jeg syntes er fair - inden for rimelighedens grænser. Selvfølgelig skal det ikke gå ud over sagen, men en annonce i et blad eller et link på en hjemmeside er rigeligt - efter min menning.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 01:12

Jeg har faktisk oplevet det modsatte - altså at virksomhederne er yderst hjælpsomme.

Vi gik for nogle måneder i gang med at samle penge ind til en ven, som havde en kræftsvulst i hjernen som de danske læger havde opgivet at behandle. Han havde fået dødsdommen herhjemme - og som 34-årig med en lille søn på 3 år er det altså ikke nogen god besked at få!

Der findes så et hospital i Kina, hvor de behandler den slags cancer....og det var jo hans helt store drøm at komme derned. Problemet var bare, at det ville koste ham mindst 500.000,- som han ikke havde (specielt ikke efter at have været syg i 2 år).

Websitet www.redmitliv.dk blev oprettet ret hurtigt - og vi gik i gang med at kontakte virksomheder med det samme - for at bede om donationer for at få ham til Kina i behandling.

...Og den gode historie kommer så nu: På én uge blev der skrabet HELE beløbet sammen...primært fra virksomheder. De fleste virksomheder sagde endda til os i telefonen at de helst ville donere anonymt og at de ville bare gerne hjælpe denne unge mand af et godt hjerte. (De mindste virksomheder ville gerne have lidt reklame på sitet)

Søren har nu været i Kina i 3 måneder - og er lige kommet RASK hjem!!!

Tænk engang - alle de gode virksomheder har betalt for en behandling som DK ikke vil godkende...og det virkede. Han har fået sit liv tilbage.

Og lad det stå helt klart, at det var INTET problem af få donationer fra virksomheder i den situation. Jeg tror måske så bare, at mange virksomheder måske vælger at støtte den form for mindre og mere "håndgribelige" sager i øjeblikket. Der har nok været for mange sager med overbetalte direktører og overforbrug i administrationen omkring de store støtteorganisationer, tror jeg. Derfor vælger man måske lidt dem fra for tiden...

/Rikke

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 01:23

Hej

Hvor er det bare dejligt at høre hjælpen findes derude og jeg jubler over Søren er rask.

Nu er det jo en enkelt peron det drejer sig om, det har en langt større effekt på folk, end en stor sag som jeg er indblandet i, men naturligvis er der hjælp at finde, men hvor er den? www.mobilkast.dk samler penge ind til mere forskring i sjældne diagnoser, og dette er et svært budskab af få "solgt",

Måske er der bare os i bestyrelsen der griber det helt forkert an, men vi skal jo lige lære hvordan man gør.

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 01:35

Hvis jeg var jer, så ville jeg definere et specifikt formål for hver indsamling I laver.

Det er lidt for løst at "samle ind til forskning i sjældne diagnoser", tror jeg. Det skal være et eller andet som virksomheden meget nemt kan skabe en forståelse og følelse for....altså noget som er helt konkret og kan ramme lige i hjertet.

Man kender det jo fra sig selv. Hører man om noget der vækker tanker om éns egne erfaringer, så er man meget mere tilbøjelig til at involvere sig. Mange af os der har mistet kære til kræft kan fx. næsten ikke lade være med at donere en hulens masse til bekæmpelse af netop kræft.

Derudover tror jeg måske også at vi er blevet lidt overstrømmet med alle de nye organisationer og velgørende formål der er poppet op de seneste år. Det er jo pludselig blevet et helt marked for sig selv - og endda meget tit alt for kommercielt.

Jeg siger ikke at Jeres initiativ er skidt!! For filan da - stop aldrig med det arbejde!! Men overvej om ikke man skulle fjerne alt det kommercielle og fokusere på enkelt-sager som kan stå meget stærkere hver især. Sørens sag er levende bevis på hvad der rykker virksomhederne.

/Rikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:00

Det jeg prøver at sige, er at det skam ikke er et problem at skaffe penge fra virksomheder - de vil rigtig gerne hjælpe og få lidt reklame med. Men man skal ikke glemme at det er levende folk der sidder i virksomheder. Og de vil også gerne hjælpe og har et hjerte . jeg ved det lyder kvalmt. Der hvor det er problemet er frivilligt arbejdskraft - det er blevet svære. 

Jeg vil give Rikke ret. Det har aldrig været til den daglige drift, vi har spurgt virksomheder til hjælp. Det har været helt konkrete sager. Vi skal skaffe nye toileter, vi skal have det her arrangement. Hva ved jeg. Den daglige drift er langt svære at få hjælp til. Også fra privat personer. Derfor var giv-en-ged kampagnen så god.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 11:03

Hej

Grunden til DM i mobilkast har sit fokus på sjældne diagnoser, er at dette er en totalt overset gruppe, har i eks. tænkt på dem inde mine indlæg, sikkert ikke, alle kender kræftens bekæmpelse og det er jo beviset på, at med tiden bliver man mere og mere kendt, vores håb for mobilkast er at nå op på 0,5 % af føromtalte. Vi er helt klar over dette kommer til at tage mange år.

René

Venligst

René Buch

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, har lige lavet en aftale med Skagen Skolen www.skagenskolen.dk om at de får et beløb for hvert foredrag jeg sælger :)

Og så er jeg med i Lions, så den vej støtter jeg også :)

Mette

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:29

Blev igen i dag kontaktet af en af de grådige firmaer der vil score kassen på gode formål.

Denne gang var det indsamling til Ronald Mc.Donald huset.

Jeg kunne sponorere fra 2500 til 8000,- + moms hvoraf så hele 10% ville gå til formålet man støtter.

For 2500,- vill jeg få 2 KG chokolade og 2 KG slik også ville Rronald Mc.Donald huset modtage 10%

Dvs. 250,- af de 2500,- ville gå til formålet, og de sidste 2250,- + moms for slikket.

2812,50 incl. moms for 4 kg. slik, det er sku en kilopris på 703,15 må være godt slik, som de jo sikkert har fået sponsoretet fordi der er trykt Ronald Mc.Donals på emballagen.

Manden forsøgte jo ihærdigt at få afsat slikket, og forklarede at pengene jo gik til de stakkels børn, hvilket selvfølgelig gjorde så meget indtryk på mig, at jeg forklarede manden at jeg da i morgen ville tage på Mc. Donalds i slagelse også smide de godt 300,- i boksen til dem, også glæde mig over at have sparet 2800,- ved selv at smide pengene i Ronald McDonald kassen, og Stella ville have fået et Happymeal til 20,- da de er billige om tirsdagen, så ville jo faktisk spare rigtigt  mange penge pga. hans opkald.

Tænk at det syntes han da ikke var særligt sjovt, specielt ikke fordi jeg da havde brugt godt 20 minutter af hans tid som han kunne have brugt på andre mulige ofere, men skulle jo lige hører endnu engang om hvad pengene gik til, og hvilken pakkeløsninger der var.

Andre der er blevet ringet op af dem i dag ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)