Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange mobiltelefoner med abb. må jeg ha i et privat ejet firma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg overvejer at lade min kone hjælpe mig med at ringe ud til nye kunde, hvor meget ved jeg ikke. Desuden vil hun stadig bruge mobilen til privat brug. Ville jeg kunne trække den fra i mit personligt ejet firma også ud over min egen mobil. Det er klart jeg vel skal dække de klassiske 3000,- fra til privat forbrug(ved godt reglen ik er 100 godkendt af skat, men de plejer jo at godtage den). De 3000 gælder vel så for hver person ikke ?

Det skal siges vi er gift, men det ligger vel i ordet kone hehe :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Hej!

Ville sige, at du beksatter dig for 1*3000 kr. fri telefon, og så er den pot ude!

Tilmeldt 16. Nov 07
Skrevet kl. 22:11

Peter.. min redning fra slagelse som altid hehe

Jeg påtænker at købe en iphone da den kører perfekt sammen med kalender og kunde database osv. Den koster 1600 i indkøb og 600 i de først 6 mdr. Det inkl. så 300min taletid. Hvordan er det nu det er, det er jo en kombi af abb men samtidig betaling for taletid. Ved man ik ka trække abb fra, men når det inkluderer taletid, så burte man vel egentlig.

Så 2 telefoner kører under samme private dækning på de 3000... alt derud over kan fratrækkes. Bare lige for at forstå det helt korrekt. Ved godt det er et lidt vævende område hele det med telefoni, abb osv. så et 100% godkendt svar forventer jeg ikke, nok mere bare hvad der er normen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:37

Peter - Revisor:

Hej!

Ville sige, at du beksatter dig for 1*3000 kr. fri telefon, og så er den pot ude!

Jeg ved at man tidligere (jævnfør TSS 2002-40) ikke kunne lave det trick i et enkeltmandsfirma, men jeg kan se at selvsamme cirkulære er ophævet i 2007.

Er der nogen af jer der ved SKAT er kommet til fornuft omkring telefoni i enkeltmandsfirmaer, eller om de blot har puttet de meget bøvlede regler? (omkring fastsættelse af skøn mellem privat og erhvervsmæssig anvendelse af telefonen i et enkeltmandsfirma, og dermed fordeling af udgifterne til telefoni)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:19
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:23

Klovn:

I hvilke tilfælde vil du anvende reglerne om fri telefon (3000 kr) og så de regler som Anders henviser til? (for 2009 http://www.stahlberg.dk/V%C3%A6rdians%C3%A6ttelse%20sk%C3%B8nsposter%202009.pdf)

Hej Henrik - Tak for dit opklarende svar. Jeg er heldigvis selv ude over den ballade da mine virksomheder drives som ApS, jeg var blot nysgerrig da jeg kunne huske problemstillingen fra tidligere hvor det kørte som enkeltmandsfirma.

Mvh Anders

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. Nov 07
Skrevet kl. 23:39

Det skal siges jeg har kontor i byen og ikke hjemme. Kan ik helt tyde om det gør noget ved sagen, men vist ikke hvis det er en mobil.

Går ud fra det er de her 2 tekster i refererer til ikke:

-----------

For erhvervsdrivende, som anvender én eller flere telefoner uden for arbejdsstedet til
erhvervsmæssige samtaler, fastsættes mindsteværdien af privatsamtalerne vedrørende telefon
nr. 1 til 1.840 kr. ekskl. moms
Værdien af privatsamtalerne vedrørende hver af de øvrige telefoner fastsættes efter et konkret
skøn.

-------------

1.840 er det en ny sats for det der var 3000,- før i tiden eller ?

Et konkret skøn, det er jo umuligt at holde styr på, ville klart være nemmere så bare at kunne sige at hver telefon lagde 1.840 ud til privat andel.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:57

adaugaard:
1.840 er det en ny sats for det der var 3000,- før i tiden eller ?

Der er tale om 2 forskellige regelsæt - det ene rettet mod erhvervsdrivende - og det andet mod lønmodtagere med fri telefon.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35

Henrik...Jeg vil udelukkende anvende regelsættet med beskatning af 3000 kr., idet SKAT i praksis

accepterer dette.

Og dette uanset, hvor mange telefoner den erhvervsdrivende har i brug.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:57

Peter, Jeg er som sådan ikke uenig  - men deler Anders's oplevelse fra tidligere jvf. ovenstående.

3000-beskatningen er også nemmere at forholde sig til - da skønselementet er væk

Henrik

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)