Hej
Det skal siges vi er gift, men det ligger vel i ordet kone hehe :) |
Hej!
Ville sige, at du beksatter dig for 1*3000 kr. fri telefon, og så er den pot ude!
Hej
Det skal siges vi er gift, men det ligger vel i ordet kone hehe :) |
Hej! Ville sige, at du beksatter dig for 1*3000 kr. fri telefon, og så er den pot ude! |
Peter.. min redning fra slagelse som altid hehe |
Jeg ved at man tidligere (jævnfør TSS 2002-40) ikke kunne lave det trick i et enkeltmandsfirma, men jeg kan se at selvsamme cirkulære er ophævet i 2007. Er der nogen af jer der ved SKAT er kommet til fornuft omkring telefoni i enkeltmandsfirmaer, eller om de blot har puttet de meget bøvlede regler? (omkring fastsættelse af skøn mellem privat og erhvervsmæssig anvendelse af telefonen i et enkeltmandsfirma, og dermed fordeling af udgifterne til telefoni) |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Peter, I hvilke tilfælde vil du anvende reglerne om fri telefon (3000 kr) og så de regler som Anders henviser til? (for 2009 http://www.stahlberg.dk/V%C3%A6rdians%C3%A6ttelse%20sk%C3%B8nsposter%202009.pdf) Henrik |
Hej Henrik - Tak for dit opklarende svar. Jeg er heldigvis selv ude over den ballade da mine virksomheder drives som ApS, jeg var blot nysgerrig da jeg kunne huske problemstillingen fra tidligere hvor det kørte som enkeltmandsfirma. Mvh Anders
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Det skal siges jeg har kontor i byen og ikke hjemme. Kan ik helt tyde om det gør noget ved sagen, men vist ikke hvis det er en mobil. ----------- For erhvervsdrivende, som anvender én eller flere telefoner uden for arbejdsstedet til
1.840 er det en ny sats for det der var 3000,- før i tiden eller ? |
Der er tale om 2 forskellige regelsæt - det ene rettet mod erhvervsdrivende - og det andet mod lønmodtagere med fri telefon. Henrik |
Henrik...Jeg vil udelukkende anvende regelsættet med beskatning af 3000 kr., idet SKAT i praksis accepterer dette. Og dette uanset, hvor mange telefoner den erhvervsdrivende har i brug. |
Peter, Jeg er som sådan ikke uenig - men deler Anders's oplevelse fra tidligere jvf. ovenstående. 3000-beskatningen er også nemmere at forholde sig til - da skønselementet er væk Henrik |