Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lægger vi skinnerne ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på, komme med gode råd, og også gerne kommentere på min idé.. Det bliver muligvis lidt rodet, men jeg håber i kan finde hoved og hale i det..

Jeg har fået den idé at lave en hjemmeside vi i første omgang kunne kalde www.fynskfodbold.dk.. Selve siden skal være en fin blanding af www.442.dk (Videoreportager) og www.bold.dk (reportager, nyheder og dybdegående interviews).. Det er alt sammen meget fint, og vil i sig selv ikke skille sig ud, da der allerede findes masser af eksisterende sider der gør det samme.. MEN.. Til forskel fra andre sider vil denne side omhandle alle de fynske hold, til og med Albani-serieen (fynsserien).. Dvs. OB, OBII (OB's andethold), FC Fyn, Næsby og FC Svendborg i de øverste rækker, mens der i Danmarksserien og Albaniserien findes hold rundt omkring på hele fyn.. Altså, en side for fynske fans, om fynsk fodbold, både elite og bredde..

Jeg er sikker på at der vil være stor opbakning til en sådan side, i og med den henvender sig både til bredden og eliten.. En partner og jeg gerne vil arbejde på dette projekt på fuld tid, men der skal jo også være noget økonomi i det.. I første omgang er det ikke noget vi skal være millionære på, selvom det da ville være lækkert, men vi er blevet enige om at vores udgifter i firmaet, og privat, skal kunne blive dækket af det vi laver, så de første mange måneder kan vi sagtens leve med at det hele går i 0..

Vi har flere idéer til hvordan man kunne få økonomien til at hænge sammen. Det første jeg vil prøve at tage fat i er reklameannoncører til siden.. Vi er en fynsk side, der primært henvender os til fynske mænd i alderen 18-35.. Mine bud på annoncører på siden er, indtil videre: Bookmakere (her er sportingbet, nordicbet og scandicbet oplagte bud), Albani, Nike, Adidas, Unisport.. Kom gerne med flere bud...

Hvor meget kan man forvente at få ud af sådan nogle firmaer ? Nok til at man i en given periode kan leve af det ? De får deres navn og banner på siden, og giver os X antal kr.. Alternativt kunne man også tilbyde reklamer inden vores web-tv-"stuff" blev afspillet.. Skal man tilbyde en form for pakkeløsning ? Skal man hive fat i en salgskonsulent for f. eks. Albani, aftale et møde med ham, og så fortælle om idéen ? Som i nok kan læse jer til, er vi rimelig meget på bar bund på den front..

En anden måde at tjene penge på, kunne være at tilbyde klubber på fyn at komme i "fokus" på siden.. de vælger en valgfri kamp i sæsonen, vi kommer ud og optager den i HD-kvalitet, de får en kopi og rettighederne til kampen, de kan lege mandagstrænere, de får videointerviews og 2 baggrundsartikler på vores side, for f. eks. 2.000 kr.. Kunne det være en anden måde at tjene penge på, eller er det skudt helt ved siden af ?

Der vil komme nogle udgifter, og meget kort ridset op skal vi bruge:

• Kontorplads til 2 personer (ca. 3.000-5.000 kr/md)
  • En "supercomputer" til redigering af videoklip
  • 1-2 kvalitetskameraer + stativ (20.000-50.000)

Jeg kan tage helt fejl, men kan ikke se hvad vi mere skulle bruge for at kunne komme igang med vores projekt..

Økonomien er det der volder os problemer med at komme igang med det hele, men hvordan skal vi bære os af med at finde de "rigtige" firmaer til at "hjælpe" os med vores projekt ?

Kom i øvrigt gerne med ris/ros, kommentarer og om i mener at det her er noget der rykker Cool

Vh,

Bay

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 17:17

Bum bum.. Kom lige til at tænke på om dette er det rigtig forum at ligge min tråd i ? Smile

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 18:58

Tillader mig lige at smide den helt i toppen.. Er meget nysgerrig på at få et svar..

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 12:50

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:56

Kan I selv programmere og designe siden? Ellers skal du nok ligge en 100k oven i dine etableringsomkostninger.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 12:58

chrholck:

Kan I selv programmere og designe siden? Ellers skal du nok ligge en 100k oven i dine etableringsomkostninger.

Det kan vi ja.. Min partner står for alt det tekniske, mens, primært mig, skal stå for det journalistiske..

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 19:58

Ingen der vil kommentere mit indlæg ? De fleste mænd burde have en mening om fodbold Wink

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 17:15

Bump..

Hvordan gør man ?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 17:31

Altså for det første vil jeg sige at jeg ikke ved så meget om online reklame, altså hvor meget du kan regne med at tjene. Derefter synes jeg at i skal overveje et par ting en gang til. For det første du siger selv at der i forvejen er meget konkurrence om emnet, hvilket jeg også vil sige. Jeres ide er jo så at skilde jeg ud ved at fokusere på Fyn, men når i vælger kun at satse på Fyn vil i jo også havde en noget mindre målgruppe når det højst kun er folk fra Fyn der vil havde interesse i jeres webside. Men måske i så kunne snakke med nogle lokale foretninger eller ligende. f.eks. nogle lokale bryggerier, bare en ide..

Desuden synes jeg i skal overveje om det er nødvedigt at betale penge for at leje kontorer i starten, der kan i spare 3-5 tusinde om måneden og det er jo også en slags penge, mon ikke i eventuelt kan side derhjemme og arbejde??

Men ellers rigtig god fornøjelse med jeres projekt..

MvH Kristoffer

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 19:53

Hej Kristoffer.. Tak for dit svar..

Det er mere de "almindelige" fodbold/nyheds-sites jeg mener der allerede er mange af.. For divisions og serieklubberne, er det yderst begrænset hvad der egentlig findes.. Jeg har kun kunne finde 1 anden side, hvor de fynske serie-hold bliver nævnt, og det er kun i korte vendinger..

Netop fordi vi kun vil fokusere på fyn, bliver vores målgruppe helt anderledes ift. alle andres.. Det begrænser selvf. et eller andet sted antallet af besøgende, men omvendt er jeg overbevist om at der alligevel er "nok" folk der vil kigge forbi vores side, liiiiige for at tjekke hvordan det lokale hold nu har klaret sig..

Som jeg også nævner i mit første indlæg, er det kun de firmaer med en hvis lokal tilknytning til fyn, som vi har tænkt os at snakke med.. Bookmakerne jeg har nævnt, er fordi de som nogle få, også udbyder odds på de lavere rækker i DK..

Jeg ved ikke om det vil være en fornuftig idé at prøve at finde mange "små" sponsorer, som f. eks. den lokale murermester, den lokale bager, spillere i de lave rækkers egne firmaer osv..

Grunden til at, jeg ihvertfald, gerne vil have et kontor, er at jeg mener det vil være mest optimalt med en fast "base".. At have et sted at gå på arbejde.. Desuden er der i de fleste kontorfællesskaber allerede betalt for telefon og internet i huslejen.. Telefonregningen kunne jeg ihvertfald forestille mig ville vokse sig ret stor, hvis man arbejdede hjemmefra..

Vh,

Mark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)