Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at møde investor på Amino?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, prøv at nærlæse mine 2 første beskeder. Forretningsplanen er det bærende. Og i det projekt, du har tænkt dig, vil jeg nok satse en del på egenkapital-delen og uddybning af hvad kapitalen skal bruges til og hvad er exit-planen (også for investors penge) hvis det ikke lige går som forventet. Og investor er også nødt til at forholde sig til dig (som beskrevet tidligere), så det skal du også vægte.

Jeg vil mene, at hvis du allerede nu ikke har nogen væsentlig egenkapital så vil jeg anbefale at du overvejer om du skal bruge mere tid på projektet. Jeg ved ikke, hvad lånekapitalen skal dække, men hvis det er køb af immaterielle aktiver, så bliver et op ad bakke for dig. Det er muligt at det synes som en god forretning og at der er gode muligheder, men er det også det for dig (hvad er din erfaring indenfor dette område?) Hvis du kan tjene mange penge ved minimum indsats - hvorfor gør det meste af verdens befolkning så ikke det samme?

Det er vanskeligt at beskrive alt nærmere i detaljer, så du skal nok have fat i en, der kan supervise din forretningsplan og sikre at den hænger helt sammen.

Håber at det hjælper dig.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:12

Hej.

Ja det er jo også både frækt og respektløst at behandle en interesseret investor på den måde.
Så kan det være vanskeligt at blive taget seriøst en anden gang...

Håber da han har lidt dårlig smag i munden...

Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 14:14

Hej Jakob.

Tak igen. Dine råd er taget til efterretning...

Jeg kigger nærmere på det snarest....

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:19

Hej Jack.

Hvor irriterende. Det er bare så åndsvagt at man skal bruge sin tid sådan. Enten overholder man aftalen eller så må man melde fra straks.

Hilsen Jakob

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:25

Jep ;o)

Han var også fuld af dårlige undskyldninger, så det var ikke svært at droppe ham....

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:00

Der er mange penge at hente igennem Amino. Der er mange investorer der følger med, problemet er at de fleste der søger kapital er lallende amatører.
De skriver et indlæg med stavefejl, uden at fortælle hvad de vil lave, uden at have lavet tests eller prototyper, uden at ville spytte penge i det selv osv.
Hvis man har en super god iden, så kom så langt som du kan. Når du har bevist over for dig selv og andre, at du har fat i noget spændende, så er det på det tidspunkt at du skal søge en investor. At skrive en ide ned på bagsiden af en serviet, det kommer man ikke langt med.

Med andre ord. Hvis du viser at du er værd at investere i, så er der alle de penge du kan tygge i dig, men for at være ærlig, så er der uendelig langt mellem snapsene..

Dbh Martin

Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 18:48

Hej Martin.

Tak for kommentar på dette indlæg...

Det var det jeg gerne ville høre. Altså, at det er muligt at finde en eller flere investorer herinde, til det rette projekt.
Så er det jo op til os iværksættere selv, at sælge projektet på bedst mulige måde.

Tak til alle jer der har svaret på mine spørgsmål vedr. dette.

Mvh.
F430...

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:37

hej Aminoer

Det ville være nemt, hvis der fandtes en facitliste når man skal søge en investor her på amino, og andre steder, men da investorer ikke er ens, er det ikke nemt at lave en sådan liste.

Det er desværre heller ikke alle investorer der er lige seriøse, jeg er selv blevet kontaktet af en mødebooker, der angiveligt skulle booke et møde for en investor, og jeg brugte tid på at forberede mig til mødet, jeg fik dog ikke den bekræftende mail vedr. mødet.

Det ville være lettere for kapitalsøgende, hvis investor tog sig tid til en dialog, på telefon og mail, om hvilken samarbejdsform han vil byde ind med, og hvad han forlanger for sit bidrag, så kan den kapitalsøgende relativt let vurdere om han vil indgå samarbejde på de konditioner, næste skridt vil jo så være en fortrolighedserklæring, mener der i en anden tråd er henvist til en der kan downloades, så den kapitalsøgende ikke kaster sit projekt i grams, derpå kan projektbeskrivelse udleveres til investor, han kan så vurdere materialet, og hvis der er gensidig sympati kommer det nok til samarbejde.

de bedste hilsener

Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:29

Jeg har engang, sammen med andre, søgt investor til et projekt, hvor vi skulle bruge 12-15 mill. Vi lavede et prospekt med grundig beskrivelse, samt budgetter, planer etc. Det afleverede vi så til 2M (nu ikke eksisterende). Vi kom igennem nåleøjet og fik 3-4 samtaler med dem. Vi nåede et stykke med de gutter og var tæt på en aftale, men så gik de konkurs.

Firmaer som dem, går kun ind i projekter hvor de kan forvente deres penge tilbage med en faktor 40 eller noget i den stil. Der er jo en del projekter som ikke lander hvor de skal ;o)

Skal man ud at have investorer, så skal man også kende sin plads. Ikke dermed sagt, at man skal lægge sig på ryggen med poterne i vejret, men man skal have et realistisk syn på, hvad en idé er værd og hvad pengene er værd ;o) Dybest set findes der millioner af gode idéer som kan realiseres.....men ikke uden penge og de rigtige folk. Skal man bruge mange penge, så tager de en stor bid af kagen, og det skal man være forberedt på. Der findes ingen investorer der lægger kassen, uden at have en del at skulle have sagt ift. planer, milestones, ledelse osv.

God jagt......men vær realistisk ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Holbæk
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 07:56

Hej.

Nu har jeg læst tråden igennem og tænker på mig selv da jeg havde en ny ide. Jeg kunne ikke komme væk fra at jeg skulle bruge penge til min ide men nu er jeg ved at være ved målet og har ikke brugt mere end 10.000kr over 2 år, ja det er ikke gået hurtigt men jeg er sikker på at det kommer i havn.

Jeg skal lige sige at jeg fik en ide og prøvede at skaffe kapital ,men selv om jeg selv mente at jeg havde en god ide, en forretnings plan som så super ud, var der ikke rigtigt nogle der ville hjælpe med kapital. Nu er jeg ved at have en ordre på 23 mio og tænker at hvis jeg bare havde haft den viden om hvordan jeg skulle sætte det op for 2 år siden så var jeg kommet i gang efter max 1 år.

Så det jeg gerne vil ud med er at selv om der ikke lige er kapital så arbejd videre og gør hvad du kan uden.

Regner med at se min vare på hyllerne i løbet af sommeren, jubiiiiiii

Niels Norspang

Niels Norspang

www.lampecity.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)