Hej alle Aminobrugere. |
Hej
Det kan lade sig gøre men det er sjældent det sker.
René
Hej alle Aminobrugere. |
Hej. Ja, det var lidt det jeg havde på fornemmelsen. Men det er da rart at høre at det er muligt :-) |
Jeg bliver nødt til at smide en spand kold vand. Jeg har ingen erfaring med investormøder her på Amino, men jeg har læst rigtig mange indlæg, hvor man søger. Det, der slår mig gang på gang, er kapitalsøgernes håndtering ment på den måde at de som regel har en masse planer og ideer og har nok også brugt tid på det. Men skal jeg som investor gå ind i et projekt er det også væsenligt at de bidrager med kapitaldelen. Stiller man med sine planer, skal bruge ialt 500tkr. og har selv 2-300tkr. og prøver at skaffe de sidste så er selv banken i vore tider være interesseret i at se seriøst på projektet. Og det vil investorer også. Alene planer og den tid, man har brugt er ikke noget aktiv, der kan bruges til noget i investorsammenhænge. Samtidig er der en del, der skriver forretningsplaner og det fremgår at det er for at glæde banken. For mig er en forretningsplan for iværksætteren alene. Den er til for at samle projektet til en struktureret enhed. Dele af planen bruges selvfølgelig i forbindelse med salg af projektet - både overfor finanseringsrelationer men også andre, der involveres i projektet. Og den danner selvfølgelig grundlag for endelige strategi samt de aktivitetsplaner og budgetter, der skal bruges og følges op på når forretningen kører. Så jeg forstår, at der sjældent er stor mødeaktivitet omkring investorer. Hilsen Jakob |
Hej Jakob Jeg ved at der findes de her businessangels network osv, men tror ofte det skræmmer mange mindre iværksættere væk, inden de nogensinde kommer i gang. |
Det lyder lidt som om du selv søger investorer. Jeg kommenterer nu mere i generelle baner. Hvis du søger, så er det bare at spidse blyanten og kridte skoene - og så komme igang. Man kan godt finde investorer her - der følges med på sidelinien af flere (ligefrem mange). Men der skal være noget substans. Det handler ikke nødvendigvis om at investorer forventeligt får så og så meget. Jo større planerne synes at være ("Det er en verdenssensation! Det er store penge i det!") jo mere er investorer påpasselige. En grundregel er "Hvis det lyder for godt til at være sandt - så er det ofte også". At låne penge handler om tillid. Hvis du har en fornuftig forretningsplan og den hænger sammen og du kan redegøre for den og kan skabe tillid til projektet (og også personerne bag/i projektet) så er der basis for samarbejde. Og tillid til planen skabes eksempelvis enten ved at kunne dokumentere at man kan køre projektet (har gjort noget lignende med succes tidligere) eller at man selv satser noget så investorerne har tillid til at der kæmpes for projektet. Der er investorer for alle projektstørrelser - hvis der er noget i projektet. Hilsen Jakob |
Hej Jakob |
Ok. Jeg fandt dit indlæg hvori du søger. Jeg vil undtagelsesvis kommentere det selvom du nok ikke er interesseret i at høre det: Jeg mener ikke at det er et indlæg, der giver noget - og specielt ikke til en investor. Man skal aldrig sige aldrig, men alligevel. Der mangler en masse fundamentale områder i dit indlæg, der gør, at en investor vil stoppe op og overveje indlægget. Spurgte du mig (men det gjorde du så heller ikke) så var det en ommer - og du skal vist dykke dybere. Tænk lige projektet igennem en gang til og juster hvor det er nødvendigt. Dette er sagt i den bedste mening. Jeg kender dig ikke, så der er ikke noget personligt i dette - det er alene ideen. Jeg håber at du kommer videre med dine planer. Hilsen Jakob
|
Hej Jakob
Tak for din kommentar til mit andet indlæg. |
Jeg har en erfaring. Dog var det mig der skulle investere ca. 100.000 Vedkommende dukkede ikke op, som aftalt. Jeg tog hjem igen. Vedkommende havde ikke ringet eller mail, selvom han havde mulighed for begge dele. Vi aftalte et nyt møde og inden jeg ankom, ringede jeg til vedkommende....intet svar. Jeg tænkte, at han måske var i bilen og ikke havde hørt mit opkald, så jeg tod til mødestedet. Han dukkede ikke op. Da jeg kom hjem lå der en mail om, at han havde arbejde længe på nathold og derfor havde sovet!!!!!!!!!!! Mødet var kl. 13.00. Vi diskuterede lidt frem og tilbage og det endte naturligvis med, at jeg ikke gad at bruge mere tid på idioten Helt grundlæggende, så er der alt for mange tråde, hvor folk søger investorer, men intet vil skrive om deres projekt - Det tiltrækker absolut ingen mennesker med penge.
Jack |
Nu kan det snart være nok..... ;o)