Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at møde investor på Amino?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej alle Aminobrugere.

Jeg kan ikke lade vær med at tænke lidt over følgende.

Hvor mange iværksættere har egentlig mødt en interesseret investor med risikovillig kapital gennem Amino, eller i det hele taget på nettet?  Og hvor det er endt i et samarbejde.

Mange af os iværksættere går jo med mange drømme og idéer. men oftest uden at have råd til at føre tingene ud i livet.
Er der mange som får noget ud af disse kontakter, eller bliver det oftest ved drømmene?

Jeg har lidt svært ved at gennemskue om det "bare" er alle os drømmere der debatterer, eller om der virkelig er mange kapitalstærke personer som også bruger mulighederne herinde for at finde gode projekter!

Er spændt på at høre andres erfaringer vedr. dette.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det kan lade sig gøre men det er sjældent det sker.

René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Ja, det var lidt det jeg havde på fornemmelsen.

Men det er da rart at høre at det er muligt :-)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bliver nødt til at smide en spand kold vand.

Jeg har ingen erfaring med investormøder her på Amino, men jeg har læst rigtig mange indlæg, hvor man søger. Det, der slår mig gang på gang, er kapitalsøgernes håndtering ment på den måde at de som regel har en masse planer og ideer og har nok også brugt tid på det. Men skal jeg som investor gå ind i et projekt er det også væsenligt at de bidrager med kapitaldelen. Stiller man med sine planer, skal bruge ialt 500tkr. og har selv 2-300tkr. og prøver at skaffe de sidste så er selv banken i vore tider være interesseret i at se seriøst på projektet. Og det vil investorer også. Alene planer og den tid, man har brugt er ikke noget aktiv, der kan bruges til noget i investorsammenhænge.

Samtidig er der en del, der skriver forretningsplaner og det fremgår at det er for at glæde banken. For mig er en forretningsplan for iværksætteren alene. Den er til for at samle projektet til en struktureret enhed. Dele af planen bruges selvfølgelig i forbindelse med salg af projektet - både overfor finanseringsrelationer men også andre, der involveres i projektet. Og den danner selvfølgelig grundlag for endelige strategi samt de aktivitetsplaner og budgetter, der skal bruges og følges op på når forretningen kører.

Så jeg forstår, at der sjældent er stor mødeaktivitet omkring investorer.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 12:40

Hej Jakob

Tak for konstruktivt indlæg.
Jeg kan sagtens følge dig i at den manglende egendel af finansieringen kan være problematisk for mange.

Men, hvor/hvordan finder man så interesserede forretningspartnere/investorer, hvis det ikke er her.

Jeg ved at der findes de her businessangels network osv, men tror ofte det skræmmer mange mindre iværksættere væk, inden de nogensinde kommer i gang.

Hvor stort skal potientalet være i en forretningsidé, hvis det skal tiltrække investorer?

Det er klart at der skal være noget at hente for at få femmede til at lægge penge på bordet, men er der en "gylden" regel for hvad man som investor gider røre ved?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 13:07

Det lyder lidt som om du selv søger investorer. Jeg kommenterer nu mere i generelle baner. Hvis du søger, så er det bare at spidse blyanten og kridte skoene - og så komme igang.

Man kan godt finde investorer her - der følges med på sidelinien af flere (ligefrem mange). Men der skal være noget substans.

Det handler ikke nødvendigvis om at investorer forventeligt får så og så meget. Jo større planerne synes at være ("Det er en verdenssensation! Det er store penge i det!") jo mere er investorer påpasselige. En grundregel er "Hvis det lyder for godt til at være sandt - så er det ofte også".

At låne penge handler om tillid. Hvis du har en fornuftig forretningsplan og den hænger sammen og du kan redegøre for den og kan skabe tillid til projektet (og også personerne bag/i projektet) så er der basis for samarbejde. Og tillid til planen skabes eksempelvis enten ved at kunne dokumentere at man kan køre projektet (har gjort noget lignende med succes tidligere) eller at man selv satser noget så investorerne har tillid til at der kæmpes for projektet.

Der er investorer for alle projektstørrelser - hvis der er noget i projektet.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 13:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob

Tak igen...
Ja, egentlig søger jeg også selv investor til et projekt, men dette indlæg var mere for at høre om det var muligt at finde nogen igennem Amino, eller om det bare var snak det hele...
Jeg har selv lavet et indlæg, hvor jeg søger investor til et projekt der kan være færdigt om ca. 5 uger.
Derfor var jeg interesseret i at høre, om jeg skulle forvente at der kunne være interesse i det fra investorer, eller om jeg skulle søge andre græsgange...

Men, jeg må jo vente med spænding, og se om nogen eventuelt kan se muligheden i det vi har i gang.

Mvh...

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Ok. Jeg fandt dit indlæg hvori du søger. Jeg vil undtagelsesvis kommentere det selvom du nok ikke er interesseret i at høre det: Jeg mener ikke at det er et indlæg, der giver noget - og specielt ikke til en investor. Man skal aldrig sige aldrig, men alligevel. Der mangler en masse fundamentale områder i dit indlæg, der gør, at en investor vil stoppe op og overveje indlægget. Spurgte du mig (men det gjorde du så heller ikke) så var det en ommer - og du skal vist dykke dybere. Tænk lige projektet igennem en gang til og juster hvor det er nødvendigt. Dette er sagt i den bedste mening. Jeg kender dig ikke, så der er ikke noget personligt i dette - det er alene ideen.

Jeg håber at du kommer videre med dine planer.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 13:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob

Tak for din kommentar til mit andet indlæg.
Jeg vil da lige overveje at lave det om, men er jo heller ikke så vild med at afsløre alt for meget.
Og bare roligt... Det er ikke taget som personlig kritik. Jeg efterlyser jo selv svar, og så må man tage det sure med det søde :-)

Hvad skal der til for at DU som evt. investor ville stoppe op?
Altså hvis du har tid til at uddybe dette...

Mvh.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har en erfaring. Dog var det mig der skulle investere ca. 100.000

Vedkommende dukkede ikke op, som aftalt. Jeg tog hjem igen. Vedkommende havde ikke ringet eller mail, selvom han havde mulighed for begge dele. Vi aftalte et nyt møde og inden jeg ankom, ringede jeg til vedkommende....intet svar. Jeg tænkte, at han måske var i bilen og ikke havde hørt mit opkald, så jeg tod til mødestedet. Han dukkede ikke op. Da jeg kom hjem lå der en mail om, at han havde arbejde længe på nathold og derfor havde sovet!!!!!!!!!!! Mødet var kl. 13.00.

Vi diskuterede lidt frem og tilbage og det endte naturligvis med, at jeg ikke gad at bruge mere tid på idioten

Helt grundlæggende, så er der alt for mange tråde, hvor folk søger investorer, men intet vil skrive om deres projekt - Det tiltrækker absolut ingen mennesker med penge.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)