Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Auto "formater" næste linie i Excel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har lavet et regneark i Excel 2007.

Jeg har de to første felter (A og B) til indtastning og de næste 3 (C, D og E) beregner nogle værdier ud fra disse.

Kan jeg lave det så "funktionen" fra C, D og E automatisk fortsætter nedad når jeg trykker "Enter" på forrige linie?

Jeg ved at jeg bare kan markere felterne og trække nedad, men vil hellere det foregik automatisk.

På forhånd tak.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge lidt på nettet. Du skal nok ud i noget VBA Big Smile

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt, men intet fundet. Hvad er VBA?

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har Excel 2007 kan du oprette det som en tabel.

I tabellerne bliver ny række identisk med de foregående.

Jeg tror ikke, at du kan gøre det i tidligere versioner.

VBA står for Visual Basic Applications. Det er et programmeringssprog, som kan bruges til (vist nok) alle office programmerne. I hvert fald til Excel.

Kort sagt - hvis der er noget, der umiddelbart ikke kan lade sig gøre i Excel, så kan det alligevel lade sig gøre - men blot med lidt programmering i VBA. Minder lidt om Macro'er.

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke noget om hvor komplekst dit regneark i øvrigt er og hvor mange data der er.

Er det funktionelt eller visuelt?

Hvis det er et lille regneark og det bare er visuelt så er den nemmeste løsning at kopiere formlerne i C, D og E, kopier bare rigeligt langt ned, så du ikke skal tænke på det. Derefter vælger du betinget formattering på de tre kolonner, hvor ud sætter skriftfarven som det samme som baggrundsfarven (hvid), med mindre der er en værdi der skal vises.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)