Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

XML Feeds

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej . .

Vi har brug for noget hjælp!!!

Vi skal have fundet ud af hvordan man laver XML-feeds (kommer videre i processen), og hvad er et XML feed mere præcist?

Helt konkret går opgaven ud på at vi skal kunne scrape udlejningsboliger fra forskellige sites  til vores eget site.Så er der en der kan forklare processen i grove træk, og selv til en fornuftig pris kunne være interesseret i opgaven, eller kender en der kunne være det?

Mange hilsner
M

Mange forhåbningsfulde hilsner

Mads

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:38

Screenscraping er ikke nødvendigvist velanset så det er noget man skal overveje inden man går i gang med det.

Vi kan godt lave et system til dig - men ingen tvivl om at der er nogle strategiske overvejelser man bør gøre sig inden man begiver sig ind i den slags.

Hvis du er interesseret så send en mail til email@redweb.dk

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:59

Jeg tror ikke at XML Feed er saerligt praecist defineret. Et hvert website som sender XML kan vel kaldes et XML feed, saa hvordan den skal se ud, afhaenger helt af hvem modtageren af jeres XML feed er. Hvad skal det bruges til?

Men du taenker muligvis paa et rss feed i stedet (Rss feeds brugers saa vidt jeg husker XML, saa et rss feed er ogsaa et XML feed :}.

Angaaende scrape saa husk paa at de paagaeldende sites nok nemt kan lukke ned for jeres adgang(Scrape er normalt temlig nemt at identificerer), saa i risikerer pludselig at staa uden data. Saa med mindre i har tilladelse til at scrape deres data boer i planlaegge hvad i goer den dag i ikke har noget data. 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:32

Uden at tage forbehold for det juridiske i et sådan system da jeg ikke er jurist og ikke aner noget som helst om det, vil jeg prøve at forklare fremgangsmåden.

Jeg har i et personligt projekt screen-scrapet en hel del, hvor nemt det er afhænger vist af dit miljø, og hvilke sider du skal lytte på.

Skal du blot lytte på noget XML-data du har fra et par sites, så skal du være sikker på denne data er well-formed, altså at den er skrevet i korrekt XML syntax, og overholder retningslinjerne for dette. Ihvertfald til .NET som er den platform jeg har erfaring med det i, findes der en række værktøjer til at transformere ukorrekt XML til korrekt XML. Det gør det ret meget nemmere at arbejde med :)

Skal du lytte på HTML sider og danne XML ud af disse kan du igen, ihvertfald i .NET verdenen finde værktøjer der kan skabe well-formed XML eller XHTML ud af HTML. Og når denne proces er gjort kan man nemt pille værdier ud og bruge denne data.

Jeg ved der findes lignende værktøjer til både PHP og Python. Jeg har dog kun prøvet at bruge det til Python.

Venlig hilsen

Kasper K. Grubbe

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)