Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DanDomain sprogmodul fungerer ikke - alternativ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber på at nogen kan belyse fordele og ulemper ved at skifte shopsystem...

Vi har DanDomain shop og har været rigtig tilfredse indtil nu. Vi beslutter os endelig om at lave shoppen i en engelsk udgave og spørger om der er nogen problemer med det i vores nuværende shopløsning. Det er der ikke - så vi går i gang. Får oversat en del tekster og bruger en masse tid og interne ressourcer på at få det op at stå. Betaler også en ekstern konsulent for at integrere det hele. Shoppen kom op at køre fint uden de store problemer.

Nu vælter det så ind med nye varer - men.... shoppen tager ikke automatisk de avancerede varianter ( størrelser på tøj ) med over i den engelske udgave. Man skal derfor eksportere en masse informationer fra den danske udgave og over i den engelske udgave. Når man gør det ændrer alle de engelske tekster sig til de danske tekster. Derudover laver den ikke alle varianterne så de hænger sammen.

Svaret på problemet er at det er der ikke noget at gøre ved. De foreslår at jeg går ind i masteren i hver enkelt vare og manuelt kobler hver enkelt variant til. At de engelske tekster bliver erstattet med de danske er bare sådan det er.... her kommer så et større problem, nemlig Dublicate Content.

Alt i alt fungerer det bare overhovedet ikke at have det ekstra sprog. Vi har mange tusinder af varer og kan slet ikke sidde manuelt og lægge dem over i den engelske shop.

Hvordan kan et så stort shop firma reklamere med at de kan håndtere flere sprog.... jeg er virkelig rystet - i sær over at vi ikke har nogen muligheder for at gå internationalt som de ellers skriver man kan. Jo, i princippet kan man godt.... man kan jo også vælge at håndskrive alle fakturaer... så kan man jo bare ikke lave andet end det.

Nå - men nu jeg kom af med min frustration :·) så står jeg så med overvejelserne om vi blot skal blive på det danske marked i vores dandomain shop - eller om vi skal tage konsekvensen og skifte - enten til et andet system - eller at få lavet en løsning fra bunden.

Jeg har bare hørt så mange skrækhistorier om virksomheder som er kommet op i en halv mio eller derover for at få udviklet egen løsning. Jeg tror ikke på at så høje beløb kan svare sig - og derudover kan jeg slet ikke overskue hvis vi står med en masse problemer.

Så hvad er jeres bud? Hvad skal vi gøre? Hvad er konsekvenser, fordele og ulemper. Og hvilket system vil kunne håndtere lagerstyring, samkørsel med Navision og Winedi, topproffesionel håndtering af varianter og sprogstyring - og hvad der ellers normalt er brug for i en shop som vores. Vi har brug for at alt fungerer hundrede procent - og ikke mindst at arbejdsgangene er smarte og funktionelle. Vi har rigtig mange varer som udskiftes ofte. Og så skal det naturligvis være søgemaskine venligt :·)

Er der nogen shopløsninger ala dandomain som kan håndtere alt dette - eller er det en løsning fra bunden?

Frustreret hilsen Helle

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 19:01

Hej Helle,

Hold da op noget p*s! :-( Vi bruger selv DanDomain i forskellige løsninger (og er ekstremt glade for det indtil videre, men...) og har blandt andet én vi påtænker at gå internationalt med, så det er jeg oprigtigt ked af at høre. Jeg kan selv stå i den samme situation om dig om få måneder.

Jeg er ret sikker på at Magento kan håndtere flere sprog, uden de samme problemer som DanDomain byder på, men jeg har ikke selv forsøgt mig med det. Der er mange dygtige aminoer der er større hajer til Magento end jeg er, og det kan jo være de blander sig i debatten.

Du kan læse lidt om hvad det kan her http://www.magentocommerce.com/

Jeg håber du finder en tålelig løsning!

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:12

Hej Peter, tak :·) og inden du går i panik, skal det lige siges at jeg ikke tror at der er problemer med simple varianter - kun de avancerede :·) som desværre er det vi har.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 19:22

Hej Helle,

Vi bruger ikke avancerede varianter i netop den webshop der skal markedsføres internationalt lige nu og  her, så det er jo så bare heldigt for mig.
Men det er da noget man skal have i baghovedet fremover, hvis ikke det bliver rettet :-s

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 19:30

Hej Helle,

Det er da en træls situation du er havnet i, især med alt det tabte arbejde.

Hvis du vil afprøve andre shops ved jeg at ItConcept forhandler SmartWeb shop som uden problemer kan håndtere sprogene og opfylde de krav du nævner. Derudover har de før hjulpet med at flytte hele varekataloger over som en del af deres service.

Men synes bare du skal prøve og trække nogle demoer af de forskellige systemer, og leg med sprogdelen så du ved den opfylder dine krav.

Mvh. Jeppe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Hej Helle

Prøv evt. at tjekke DynamicWeb ud.

Vedr. DD, så vi har da en del kunder som har flere sprog i DD og det virker helt perfekt, jeg kan dog godt se at på den måde I har oprettet sprogene på ikke er den mest hensigtsmæssig ift. DD system.

Det er nemlig sådan at man først laver det danske eksprterer/kopierer den danske version over i den engelske og så der oversætter den kopierede danske version til engelsk. Det er blot en anden måde at gøre det og lidt mærkelidt at de ikke har gjort opmørksom på det.

Men anyway søger du en bedre shop, så kunne DynamicWeb måske være noget for dig.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:26

Hej Henning

Dine kunder som har flere sprog - er det avancerede varianter?

Shoppen er lavet korrekt i første omgang. Dvs den danske udgave blev overført til den engelske - og herefter blev tekster osv. oversat. Men når man opretter nye varer med avancerede varianter - så kobles de ikke automatisk op i den engelske udgave. Det er helt håbløst og fungerer slet ikke. Jeg har snakket med dem hundrede gange.... øv.

Jeg har hørt at Dynamic Web ikke er særlig god i forhold til google... men måske det er blevet bedre.

Jeg kiggede på Magento og det ser rigtig godt ud må jeg sige. Nogen erfaringer med det?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08

Hej Helle

Nu er det ikke mig der sidder og opretter produkter, men jeg kan evt. spørge nogle af kunderne næste gang jeg lige har dem i røret. Eller kan du evt. skrive til Marianne her hos os, hun er vores DD guru Smile   og kender systemet bedre end DD selv gør. Hendes mail er marianne@wogw.dk. Jeg ved hun har lidt travlt men måske hun lige give dig et trick eller "work around" hvis vi er heldige Smile

Ja, Magento er også en mulighed, vi er igang med at lavet pilot-projekt for en kunde, og vores programmør er helt vild med systemet, så måske bliver det også en løsningen som vi I fremtiden vil kunne tilbyde, men vi er pt lige ved at teste om det lever op til vores og kunderne krav. Men skulle det blive en succes, så dropper jeg dig lige en mail om vores erfaringer.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:18

DanDomain har netop fortalt at sprogmodulet først kommer til at fungere optimalt om et års tid...

Så... hvis der er nogen som har erfaring med Magento må de meget gerne fortælle om det her :·) Eks.:

- hvordan er brugervenligheden

- kan det samkøres med Navision

- hvordan kører flere sprog samtidig

- er der områder hvor der er problemer

- hvor ligger man ca prismæssigt for at få bygget en shop - inkl. alt det løse som er »musthaves« i en velkørende netshop i dag.

Jeg ved godt det sidste spørgsmål ikke kan besvares præcist - men jeg er interesseret i at vide hvor prisområdet ca vil ligge.

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)