Sagen drejer sig om jeg har ret i at medarbjderen har sagt op i min virksomhed. For lige at ridse sagen op og give et kronologisk forløb har jeg her klippet tekst fra de mails som jeg har i sagen. dog har jeg udeladt firmanavne og ændret personnavne Forhistorien er at jeg har været nød til at afskedige et antal medarbejdere, den ene, en meget faglig dygtig tekniker, som desværre har alder og sælgergen imod sig, for at hjælpe ham videre forsøger jeg i mit netværk at sige at han er ledig på markedet. Dette resulterer i at A-virksomhed ringer til mig, derefter får jeg følgende mail
Hej Mig Tak for snakken.
Bed venligst jeres ekspert om at sende sit CV til mig, så vender jeg direkte tilbage til ham. -----------
jeg vidersender mailen en mail fra A-virksomhed til Medarbjeder-B
08-12-18 modtager jeg følgende mail fra Medarbejder-B Hej Mig Jeg møder ikke op til morgenstunden, fordi jeg er inviteret til A-virksomhed kl. 9:00. Hvornår jeg evt. kommer, ringer jeg om. mvh Medarbejder-B Til den svarer jeg ok
08-12-22 modtager jeg følgende mail fra medarbejder-B Hej Mig Jeg bliver hjemme i dag, men kommer i morgen for at rydde op. Medarbejder-B
Til den svarer jeg samme dag : Hej Medarbejder-B Har du lavet en aftale med A-virksomhed eller?
Herefter modtager jeg dette samme dag:
Hej Mig Jeg har fået en aftale med A-viksomhed. Jeg starter der mandag efter nytår. Medarbejder-B ------- På kontoret tirsdag hvor Medarbejder-B er her kort for at rydde op, spørger jeg til om jeg må kontakte ham hvis vi får brug for hans viden, dertil svarer han at jeg gerne må kontakte ham privat.
Herefter hører jeg ikke noget fra A-virksomhed eller Medarbejder-B Jeg mener derfor mearbejder-B har sagt op hos mig og at A-virksomhed er ansvarlig for løn til medarbejder-B fra 1-januar. har jeg ret i det? |
Hej Delfi
Umiddelbart lyder det jo til at du har ret med de foreliggende oplysninger - men du har ikke oplyst noget om opsigelsesvarsel, ordlyd i opsigelsen, funktionærstatus, som sagtens kan have indflydelse på konklussionen.
Jeg antager, at når du spørger så er det fordi medarbejderen havde forventet at modtage løn, og det gør han vel ikke uden at have en anledning til det?
Venligst
Karsten