Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omtale Af Ny Sejlerportal - Har i nogle råd?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:33

Hej Scandieuro

Der findes vel rundt regnet 1000 af den slags sider i Danmark Smile. Nogle mere seriøse end andre og rigtigt mange med parallelimport uden om de danske grossister og derfor manglende garantiservice. De fleste tilbyder de samme produkter og konkurrerer alene på prisen. I alle markeder er der plads til nye tiltag/nytænkning - og selvfølgelig også på dette marked, men at kopiere dem du nævner eller en af de mange andre på det danske marked, er det samme som at smide pengene i vandet.
Indgående produktkendskab og kendskab til sejlsport er også en forudsætning for at blive taget seriøst af sejlerne. Visse produkter kræver ingeniørmæssig indsigt.

De fleste kan sælge een gang til samme kunde - de færreste 2 gange Wink.   

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 11:40

Hej Det er rigtig nok med parallelimport, men jeg forstår ikke helt hvad du mener med manglende garantiservice...

Jeg giver dig så langt ret med hensyn til at man slår på prisen, men der er jo ligesom en grund til hvorfor så mange kører til Flensburg og omegn og køber f. eks. maling til båden og lign... Det er vel fordi priserne i Danmark er for høje eller..

Selvfølgelig er et indgående produktkendskab samt kendskab til sejlsport og en god detajle at tilbyde, men hvad får du hvis du går ned i Netto, Fakta eller Aldi,,, i hvert fald ingen af delene, og de sælger jo også ret godt, ikke..

Men jeg vil da gerne indgå et samarbejde med en sejlshopsbutik for at fuldende mit koncept...www.hottepriser.dk - så er det nogen der har lyst til at leje eller hvordan man afregner - er jeg med på vognen..

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 11:43

Men Smily, måske kunne vi i et fællesskab få begge portaler / shops til at udvikle sig sammen...

Kan du se en ide i dette... www.hotmarine.dk  (under udvikling)

Tilmeldt 18. Oct 07
Skrevet kl. 12:20

Jeg køber også kun ukomplicerede produkter hos Netto, Fakta o.lign. Bådmaling er et forholdsvis ukompliceret produkt i sejlsportsregi, hvis man altså først har fundet ud af hvad der virker i det vandmiljø, man nu skal sejle i. Fra udbyders side er vejledning og kendskab til varernes egenskaber typisk en by i Rusland.
Ukomplicerede mainstream produkter. Det kan vi købe alle sammen og overalt.

Jeg synes, at HI-Fi-Klubben nok er den, der udtrykker det bedst af alle, når det handler kvalitet og fagviden. De siger på deres posters:
Du får ikke fed lyd, der hvor du også kan købe en hårtørrer (eller noget i den stil :-) og hold da op, hvor har de ret. Det samme billede kan anvendes i mange brancher - også den maritime. Du får ikke søstærke oplevelser, der hvor du kan købe en støvsuger.

Mht. garanti er det sådan, at køber du f.eks. et instrument, der er parallelimporteret og det er fejlbehæftet, ja så skal du som forbruger bøvle med at få produktet retur til paralleimportøren, der igen skal sende produktet videre til sin lokale grossist i udlandet. Den danske officielle grossist skal ikke udbedre fejlen i dette tilfælde,, da det ikke er leveret gennem denne. Alt i alt betyder det ofte meget lang tid for at få et parallelimporteret produkt repareret på garantien. .
Det seneste eksempel jeg kender til, er en sejler der indleverede sit komfur til garantirep. i foråret og fik det retur i efteråret.  Ikke smart med den korte sejlsæson i Danmark.

Jeg ved godt, at det ikke er så sort/hvidt som fremstillet ovenfor, men der er noget om snakken......

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 12:48

Jeg er langt hen af vejen enig med dig, men også kun til at hvis punkt, jeg ved i hvert fald, da jeg har solgt en del campingartikler sidste år at jeg har mange mange tilfredse kunder, hvilket jeg nok ikke havde hvis ikke min service var i orden...

Omkring garanti, det er jo ligesom der jeg skal vise min berettigelse ved at have en tæt dialog mellem min kunde og min leverandør...og det har jeg..

Der er penge at spare ved at købe i udlandet, og det er vel det man skal gå efter, hvis man er den slags kunde som ønsker dette, men jeg er også enig i at servicen skal være i orden og det er den ikke altid, www.pixmania.com er vel det bedste eksempel eller skrækeksempel om du vil...hvor fleggaard.dk nok er et af de bedste vi har... og blandt de bedste vil jeg gerne ligge...

Men ellers findes der vel en marineshop, som gerne vil udvide med en webshop og da jeg har et brand, kan der vel findes nogle hvor man kan indgå et samarbejde. -- eller hvordan ser du det.

Tilmeldt 18. Oct 07
Skrevet kl. 12:53

SCANDIEURO:

Men Smily, måske kunne vi i et fællesskab få begge portaler / shops til at udvikle sig sammen...

Kan du se en ide i dette... www.hotmarine.dk  (under udvikling)

Hej igen.
Så ikke, at denne mail fra dig var dukket op imellemtiden.
Scandieuro. Tak for tilbuddet om at bidrage til udvikling af din portal, men min virksomhed bygger på et lidt "gammeldags" koncept med en produktportefølje der primært kræver rådgivning før kunderne kan få lov til at købe :-))  Mine produkter koster typisk fra kr. 2.500 til 25.000 pr. enhed.

Jeg har dog enkelte produkter, der måske egner sig til webshop salg, men er ikke interesseret i at markedsføre på prisen alene - heller ikke med lavere tysk moms.

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 59
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 19:30

Se mere på http://www.umagestudio.dk

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)