Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omtale Af Ny Sejlerportal - Har i nogle råd?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 59
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere,

Jeg står overfor en lancering af vores nye projekt: En sejlerportal henvendt til de danske sejlere.

Portalen, der er en online indgang til sejlerverdenen, vil med sit fokus på de nyeste nyheder debatter, guides og værktøjer, være unik på markedet.

Projektet er snart færdig og klar til at blive lanceret, dog er spørgsmålet omkring promovering/omtale ikke afklaret endnu.

Vi vil selfølgelig benytte os af Adsense, linkbuilding og annoncering på andre magasiner med fokus på både interesserede, men spørgmålet er om vi kan få nogle medier til at nævne portalen - og i såfald hvilke. 

Nogen der har nogle råd / ideér til hvordan vi kan få omtale til portalen ? - eller har du været igennem samme process så skriv endelig ;)

Jeg takker for jeres tid,

Daniel

Se mere på http://www.umagestudio.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:26

Hej Daniel

Du vil sikkert opfattet dette som useriøst, MEN...

... jeg har altid drøm om at blive den første med båd i Fulgsang sø (kunstig sø i Herning, som er lavet så man kunne sælge boliger med 'havudsigt') Dette vil pådrage sig en masse presseomtale... Ja der skal du da være med!

mvh

Tilmeldt 22. Jun 07
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 20:36

Hej bøwl-befrier,
Jeg forstår ikke lige hvad du mener med:

Bøwl-befrier:

... jeg har altid drøm om at blive den første med båd i Fulgsang sø (kunstig sø i Herning, som er lavet så man kunne sælge boliger med 'havudsigt') Dette vil pådrage sig en masse presseomtale... Ja der skal du da være med!

Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:58
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 20:59

Kan vi eventuelt se et link til siden? Det lyder ret spaendende.

Tilmeldt 22. Jun 07
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 21:14

Hej Smily,

Tak for dit indlæg.

Der hvor vi adskiller os fra magasiner som baadmagasinet,minbaad og bådnyt, er at vores fokus er at skabe et sejler-community istedet for en nyhedstjeneste.

Mere specifikt kan jeg nævne at der er debatforums, guides og værktøjer på siden, som f.eks. "find havn", hvor sejlere læse & skrive havne anmeldelser, og derudover finde en passende havn ud fra hvilke forhold der skal være tilstede.

Tilmeldt 22. Jun 07
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 21:16

Hej Sutjek,

Tak for dit indlæg, da vores udviklere stadig er igang med at lave de sidste rettelser på systemet, kan jeg ikke på nuværende tidspunkt komme med et link.. Men det kommer:)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:27

smily:

Hej Daniel.

Hvordan er din site forskellig fra www.baadmagasinet.dk, www.minbaad.dk  og www.bådnyt.dk etc?

Jeg vil lige tilføje til ovenstående: www.sejlerlinks.dk , www.baadsnak.dk , www.havneportalen.dk og www.sejlerland.dk - alle disse sites har i en større eller mindre grad diverse informationer så som havnekort, vejr og strømforhold, debatfora m.m. Endvidere er der så også www.baadgalleri.dk som er et søster-site til www.bilgalleri.dk .

I MediaMouse har vi i de sidste 5 år haft vores produkt MarineFolie, som henvender sig direkte til bådejere, bådforhandlere og bådproducenter. Og da vi startede var det meget få sider der var på nettet direkte rettet imod sejlere og bådejere generelt. Men siden hen er der mange som er kommet til - og mange af dem er også forsvundet igen. Vi har haft henvendelser fra rigtig mange af dem, da de godt vil have os til at køre reklamer for MarineFolie på siderne. Men en del af dem var for useriøse og/eller havde urealistisk banner-priser. Dem jeg har skrevet links på er nogen som stadig eksisterer i dag og som har en del år på bagen og derved har bevist en hvis form for seriøsitet.

Men tilbage til spørgsmålet  "Omtale af ny sejlerportal - har I nogle råd?", så vil jeg sige at det kræver en aktiv og fokuseret indsats over de næste par sæsoner. Navnlig fordi der netop har været en masse "vi er det største og bedste site inden for både!!" som er gået i sig selv igen. Så folk vil være noget mistroiske, da de med stor sandsynlighed har set/hørt den samme smøre før. Hvis det var et af de første sites inden for dette område, så ville det være lettere at få opmærksomhed omkring sitet. Men det er ikke tilfældet og derfor kræver det en hel del mere. Først og fremmest skal I kigge på Google (søgemaskine optimering og Adwords). Dernæst bør I sende en pressemeddelse ud til de bådrelaterede magasiner (Bådmagasinet og Båd Nyt). Der kommer også snart årets bådmesse i Fredericia - der burde I måske også overveje et eller andet i den sammenhæng. Sidst, men absolut ikke mindst, bør I have direkte fat i Jeres potentielle brugere i deres eget miljø; på havnene. Få lavet en lille flyer eller tilsvarende og få den ud til alle havnekontorerne.

/Jesper

Tilmeldt 22. Jun 07
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 21:48

Hej Jesper,

Først tusind tak for et godt indlæg - det sætter helt klart nogle nye tanker i hovedet på mig..

Jesper Norbøll:

Dernæst bør I sende en pressemeddelse ud til de bådrelaterede magasiner (Bådmagasinet og Båd Nyt).

Det tænkte jeg også på i første omgang, men er det ikke tvivlsomt at de vil se positivt på portalen og bringe en nyhed omkring den, da vi på en måde vil være en konkurrent for dem indenfor samme målgruppe.
Jesper Norbøll:
Der kommer også snart årets bådmesse i Fredericia - der burde I måske også overveje et eller andet i den sammenhæng. Sidst, men absolut ikke mindst, bør I have direkte fat i Jeres potentielle brugere i deres eget miljø; på havnene. Få lavet en lille flyer eller tilsvarende og få den ud til alle havnekontorerne.
Det er en rigtig god idé - helt klart noget der kan betale sig at gøre tror jeg..

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:12

Jesper Norbøll:
Få lavet en lille flyer eller tilsvarende og få den ud til alle havnekontorerne.

Dejligt seriøst svar, Jesper - men hedder det ikke en sailor i stedet for en flyer i dette tilfælde?

Nå - ud over Jespers gode forslag tror jeg også, I gør klogt i at lave nogle loyalitetsskabende aktiviteter. Sørg for at få snakken om jeres site ud på bådene. Lav f.eks. nogle minitjenester, som er egnet til mobiltelefonskærme, således at man f.eks. fra båden kan se, om der er ledige fripladser i den nærmeste havn, eller om der er nogle spændende arrangementer i nærheden, som var værd at sætte kursen efter.

Når I starter jeres forum op, bør I lave 20-30 fiktive brugere, som stiller hinanden seriøse spørgsmål og giver seriøse svar. På den måde får de første rigtige brugere en fornemmelse af, at de er kommet til et levende sted og ikke til et sted, som de selv skal trække i gang.
Hvis du vil se eksempler på dette, kan du kigge på de første spørgsmål og svar her på amino. Jeg vil æde min hat på, at en IP-sporing på dem vil afsløre, at de fleste er sendt fra Thorborgs PC.  Der er intet ondt eller fusket i at gøre det på den måde. Det er bare et kærligt skub i den rigtige retning.

God vind

mvh Hans

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)