Hej Aminoer, Jeg må indrømme, jeg har brug for lidt hjælp i forbindelse med min idé. Jeg synes selv der kunne være et marked for den, men jeg vil gerne tilrette den lidt mere. Forretningsidé “Marketing Management” Formål: · - Frigøre ressourcer hos små og mellemstore erhvervsdrivende, så de kan fokusere på at tjene penge · - Assistere små og mellemstore erhvervsdrivende til et mere overskueligt annoncemarked · - Forhandle bedre annoncepriser og identificere de rigtige medier · - At afholde alle møder for virksomheden med konsulenter inden for Reklame- og Serviceydelser og dermed undgå annoncehajer Baggrund: Mange små og mellemstore virksomheder bruger i dag en masse ressourcer på at håndtere annoncesælgere og annoncehajer, og ender op med at have købt annoncer på internettet, i en telefonbog i radioen eller andre steder, hvor de i bedste fald oplever et meget lille udbytte eller i værste fald oplever at være blevet snydt og miste penge. Jeg har erfaring med annonce- og mediesalg & rådgivning i både trykte medier og på internettet. Jeg har gennem 10 år haft ansvaret for salg af annoncer og rådgivning hos flere af landets største virksomheder, både pr. telefon og som kørende konsulent. Online, offline og med bureauer. Og jeg har i dag et solidt og bredt netværk og kendskab til de seriøse og useriøse medier vi har i Danmark. Idé: Min forretning skal håndtere annoncesælgere for virksomheder som ønsker at fokusere tid og penge på deres kunder. (Marketing Management) Min idé er at man en gang hvert år ( eller 2 om året) afholder et møde med os, hvor kundens nuværende og kommende annonce-strategi fastlægges. Når en aftale er indgået med min forretning og strategi-mødet er afholdt, behøver kunden ikke tænke på annonce-sælgere / hajer mere og kan henvise alle sælgere videre til min forretning, som vil varetage kundens interesser ud fra den indgåede strategi. Min forretning varetager udelukkende kundes interesser og vil indlede og lede forhandlinger med medier efter kundens ønske og godkendelse. Og selvfølgelig håndtere opsigelser, klager og anden kommunikation med medier. Fordele for kunden: · - Tidsbesparende · - 3. Parts uvildig hjælp til at vælge de rigtige medier · - Ingen lange og unødige møder/telefonsamtaler · - Forhandling af de rigtige kontrakter til optimale priser hos medierne · - Direkte besparinger og et storre ROI / ROAS Min mission er at finde ud af om der findes nogen erhvervsdrivende som synes det er en god idé det her, og synes om idéen med at ”Outsource” denne del af forretningen. Målgruppe: Virksomheder som ikke har ressourcer til at have marketing specialister ansat og som føler de "spilder" deres penge eller får for lidt udbytte. ------- Lad mig vide hvad i synes. Privat har jeg nogle selvstændige hvor vi sammen har sparet over 50.000 i annoncekroner, ved at han har brugt mig som sparringspartner. Så hvorfor ikke sætte min viden og erfaring i system og leve af det? Men jeg er i tvivl om hvad sådan noget skal koste og hvordan praktisk det kan gøres. Mvh. Martin (Og tak)
|
jamen jeg tror da det er en god ide, dog skal det nok være større firmaer, som har råd til YDERLIGERE udgifter til de i forvejen dyre anoncer man har.