Hej, min idé er som I nok ved at sælge Linux computere til folket. Min målgruppe er dog ændret til den teknologiglade mand uden synderlig it-viden, men kan li at nørde og den lille virksomhed med et stramt budget. Idéen diskuteres et andet sted. Her vil jeg bare have gennemgået min markedsføringsstrategi. Til at starte med vil jeg bruge Google Adwords - hvor meget skal mit månedlige budget ligge på der? Så sender jeg en pressemeddelelse ud om, at der er en ny spiller på banen. Facebook, Twiiter og en blog. På bloggen kommer jeg med nyheder, tips og tricks. Bloggen er tilmeldt rss-feeds sider. Det samme gør jeg i mine nyhedsbreve, hvor man ydermere får gode tilbud. På twitter kommer jeg med små ymt og hint og hent. Senere vil jeg - trods Thorborgs løftede pegefinger - starte et community, når jeg har fået nogle kunder på krogen. Efter hans gode råd. Endelig vil jeg selvfølgelig stramt SEO optimere den, tilmelde linksdirectories, udskrive konkurrencer - på egne produkter eller gavekort til egne produkter. Og gøre opmærksomme på diverse forum - uden at spamme. Endelig søger jeg certificering fra Canonical. Derudover kan virksomheder tilbydes et konsulentbesøg. Til sidst når der er overskud i kassen vil jeg køre en bannerkampagne. Hvad siger I til det, mangler der noget? |
Har du kigget på prisportaler som fx edbpriser.dk? Jeg har selv stor succes med brancheportaler indenfor hosting...