Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsstrategi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

min idé er som I nok ved at sælge Linux computere til folket. Min målgruppe er dog ændret til den teknologiglade mand uden synderlig it-viden, men kan li at nørde og den lille virksomhed med et stramt budget. Idéen diskuteres et andet sted. Her vil jeg bare have gennemgået min markedsføringsstrategi.

Til at starte med vil jeg bruge Google Adwords - hvor meget skal mit månedlige budget ligge på der?

Så sender jeg en pressemeddelelse ud om, at der er en ny spiller på banen.

Facebook, Twiiter og en blog. På bloggen kommer jeg med nyheder, tips og tricks. Bloggen er tilmeldt rss-feeds sider.  Det samme gør jeg i mine nyhedsbreve, hvor man ydermere får gode tilbud. På twitter kommer jeg med små ymt og hint og hent.

Senere vil jeg - trods Thorborgs løftede pegefinger - starte et community, når jeg har fået nogle kunder på krogen. Efter hans gode råd.

Endelig vil jeg selvfølgelig stramt SEO optimere den, tilmelde linksdirectories, udskrive konkurrencer - på egne produkter eller gavekort til egne produkter. Og gøre opmærksomme på diverse forum - uden at spamme.

Endelig søger jeg certificering fra Canonical.

Derudover kan virksomheder tilbydes et konsulentbesøg.

Til sidst når der er overskud i kassen vil jeg køre en bannerkampagne.

Hvad siger I til det, mangler der noget?

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 20:07

Har du kigget på prisportaler som fx edbpriser.dk? Jeg har selv stor succes med brancheportaler indenfor hosting...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10

Bingo, de skal med - jeg takker. Koster de egentlig noget at tilmelde sig? Jeg er ikke nærrig, bare fattig ;)

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 08:15

Jeg mener at edbpriser.dk er blevet meget 'kommercielle', så der skal du nok forvente at hoste op med nogle kroner. Men kan det flytte varer er det jo også fint nok! Ellers er det jo bare at tjekke de respektive portaler ud ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Takker.

Nu har jeg fundet et problem. Mine salgstaler dur ikke. De blev haglet ned på et forum, jeg præsenterede idéen på for målgruppen - som jeg siden hen har ændret. Men hvordan får jeg lært at sælge produktet rigtigt? Hvordan finder jeg de rigtige argumenter? Jeg har stadigvæk mere minus end plus, så det dur ikke at få hyret et reklamebureau.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 16:39

Tilmeld dig businessdanmark (tidligere danske sælgere) og kom ind i en netværksgruppe for sælgere ;-)

Jeg kan evt. anbefale dig, så får vi begge noget ekstra ud af det!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)