Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har banken lov til det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge amino'er,

Nu står jeg og skal gennemgå vores tal hos Fashionline I/S, og stødte på et par posteringer på vores bankkonto. 2x 500kr som banken har taget for oprettelse af en kassekredit, og som jeg har læst det, står der ikke nogle steder at vi skal betale 500kr eller 2x 500kr for oprettelse af vores kassekredit.

Koster det normalt så meget for at OPRETTE en kassekredit?? - Det vil jo bedre kunne svare sig at leve med overtræksrenterne, hvis man alligevel skal betale 1.000kr for en kassekredit.

Desuden har banken hævet 2x 150kr for 2 dankort.. Jeg har aldrig set en prisliste til sådanne dankort, alm. visakort.. - Kan de bare gøre det?? Og så uden at sende en faktura? - MÅ DE?

Dbh. Yngvi

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:06

Hej,

Fremgår det ikke af kreditaftalen på kassekrediten at der er et oprettelsesgebyr, eller måske lige frem en provision på kassekrediten.

Gebyret for Visa/Dankort er jo normaltvist 150 kr. per år i de flest banker.

Banken skal fremsende en gebyrnota til jer, medmindre det er udspecificeret på kontoudtoget.

DBH Martin, Vinther  & Co.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 14:06

Jeg tror det er ganske normalt. Men det er rigtigt, at bankerne ikke er særligt gode til at fortælle om de gebyrer, som de tager for tingene. Det tror jeg egentlig aldrig, at jeg har oplevet, at de har fortalt af sig selv. Der står sikkert et eller andet sted i deres betingelser, at man selv har pligt til at holde øje med de gældende satser.

Så egentlig må det være en god tommelfingerregel, når man har med banken at gøre, at man lige spørger  om der er et gebyr knyttet til det man får udført.

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:37

Tak for rådende..

Men vil sige det er grotesk at det bliver dyrere ved at have en kassekredit.

Lad os antage jeg havde -20.000 på kontoen.. Så kan det godt være jeg skal betale 15% i renter.. - og det bliver så xx.. så vælger jeg at lave en kassekredit, så renten bliver 9%.. Så vil det alt andet end lige være billigere.. Men i og med man skal betale 1.000kr for at lave det, vil det være dyrere i lang tid. Man skal have kassekreditten i utrolig lang tid før det så kan svare sig.

Bankerne tager penge hvor de kan..

Dbh. Yngvi

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:44

Yngvi K.:

Lad os antage jeg havde -20.000 på kontoen.. Så kan det godt være jeg skal betale 15% i renter.. - og det bliver så xx.. så vælger jeg at lave en kassekredit, så renten bliver 9%.. Så vil det alt andet end lige være billigere.. Men i og med man skal betale 1.000kr for at lave det, vil det være dyrere i lang tid. Man skal have kassekreditten i utrolig lang tid før det så kan svare sig.

Du kan jo prøve at se, hvor mange gange, du kan overtrække en konto uden foregående aftale, før du pludselig ikke har konto i banken mere Smile

Som relativt nystartet virksomhed vil mit bud være, at du ryger ud af vagten efter et par gange.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 15:08

Det er meget almindeligt men det er bankens ansvar at oplyse priser osv. På den anden side er det dit at gøre opmærksom på når du så får regningen, at du ikke har fået oplyst nogen pris og at trækningen dermed er ulovlig.

Når det er sagt så er og har det aldrig været billigere at lave en kassekredit i forhold til et regulært lån. I hvert fald ikke hvis vi snakker over 20.000 (hvor renten normalvis er relativt lav) eller hvis du ikke går over 25% af maxgrænsen. Men derover, så er det langt dyrere end et normalt lån.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12

Frank Hellerup Madsen:

Du kan jo prøve at se, hvor mange gange, du kan overtrække en konto uden foregående aftale, før du pludselig ikke har konto i banken mere Smile

Som relativt nystartet virksomhed vil mit bud være, at du ryger ud af vagten efter et par gange.

Helt enig. Det kan godt betale sig at være gode venner med sin bank. Regelmæssige overtræk og aftalebrud får næsten med garanti din rente til at stige, hvis du da er så heldig at få lov til at blive i banken. Gebyrer er ikke så sjove at betale, men er man en god kunde, der har styr på sine ting og et godt forhold til sin rådgiver, er der i længden penge at spare på gebyrer og renter.Big Smile

Kasper

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:09

Tak for svarene..

Tror jeg vil høre min rådgiver efter, hvorfor jeg ikke har fået noget at vide om trækningerne, og derefter lade dem være som de er.. Der er vel ikke så meget at komme efter.

Dbh. Yngvi

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 16:30

Det kan lade sig gøre af få dem til af trække det tilbage.

Min bank havde hævet 4500,- for oprettelse af kassekredit på 100,000

ringede og brokkede mig og 1 time senerer stod pengene der igen :-)

MN Totalservice/ Mikkel Nielsen www.mn-totalservice.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:36

mn-totalservice:

et kan lade sig gøre af få dem til af trække det tilbage.

Min bank havde hævet 4500,- for oprettelse af kassekredit på 100,000

ringede og brokkede mig og 1 time senerer stod pengene der igen :-)

Det er da et forsøg værd ;) hehe.. Vil jeg da prøve.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)