Firmaet som laver airpro kuverter (som vi bl.a. sælger) ligger i Tyskland. De sælger normalt deres kuverter under et andet navn, det er derfor du ikke kan finde dem på nettet. Navnet Airpro er ejet af en meget stor grossist som får det trykt på kuverterne. Grossisten sælger til fx. sådan nogen som os eller kontorforsyninger osv. De ejer en del af fabrikken og har lager for dem i Danmark (og resten af europa) og har derfor eneret på at sælge dem.
Jeg må indrømme, at jeg kom til at trække lidt på smilebåndet, da jeg læste, hvad du skrev - for nogle tusinde styk er slet, slet ikke nok til at købe fra fabrikkerne.
Selv om du fik lov, er 2000 af gangen stadig langt fra nok, de sælges kun i hele paller med 1 størrelse på, og der er fx. 5600 på en palle af den mindste størrelse.
Vi køber lidt over en halv million boblekuverter om året og det er stadig ikke nok til, at vi kan få dem billigere gennem fabrikken end fra grossisten (som jo køber mange millioner om året).
I hvertfald ikke de fabrikker, som leverer en ordentlig, ensartet kvalitet. Måske du kan finde nogle i østen, men da de fylder rigtig meget at transportere, kan det nok ikke betale sig.
Desuden kan man ved fabrikker kun købe hele vognlæs, dvs. 30 paller af gangen.
Som slutbruger kan det lige præcis, når det gælder boblekuverter og du bor i Danmark, absolut ikke betale sig at lede efter en fabrik at købe fra.
Selv om du fik lov til at købe en palle, ville det være til en langt højere pris - ellers ville alle forhandlerne jo blive sure, hvis folk som bare skal bruge 20 kasser kunne få samme pris som dem - og der ligger ingen boblekuvert fabrikker i dk, så transportomkostningerne ville være alt for store, hvis du ikke kan min. fylde en bil.
Mit forslag er selvfølgelig at du ringer/skriver til mig og får et godt tilbud ;-)