Ja, og AOL og Adobe og AAU (Aalborg Universitet) og RUC (Roskilde Universitet) og DR og TV2 og VIASAT og MSN (og Concept Interest for at nævne noget mindre (no offence, Thomas ))
Igen... Hvor mange undtagelser skal der til før vi kan være enige om at reglen ikke er helt gennemført?
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Min pointe er, at det kræver sit at få flere subdomains blandt de første ti sider i søgeresultatet. Aau har PR9, Viasat skraber bunden med PR5. De fleste har flere subdomain, når man søger på firmanavnet (som også indgår i url'en) og så kan jeg ikke se at concept-i har mere end to subdomains med i søgeresultatet for 'concept-i' (husk at et site-link oftest giver en ekstra side lige neden under).
For Martin tror jeg ikke det er en farbar vej. Så heller flere selvstændige domain'er, hvis han absolut vil ligge med flere sider på et givent søgeord. Jeg syntes dog ikke det er nogen super idé, da kunderne hurtigt kan blive forviret over forskellige sider der vil det samme - Og husk nu duplicate content
www., www.webportal. og www.blog. - det giver 3 hos mig (og jeg tæller ikke resultatet med under sitelinks her)
Hvis der er enkelte søgende der skulle blive forvirrede over en søgning, hvad gør de så i worst case scenario? Hvis ikke de vælger ét af søgeresultaterne, som Martin har, så laver de en ny søgning... Værre er den ikke
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Hvis der er enkelte søgende der skulle blive forvirrede over en søgning, hvad gør de så i worst case scenario? Hvis ikke de vælger ét af søgeresultaterne, som Martin har, så laver de en ny søgning... Værre er den ikke
Jeg tænker ikke så meget på trafik til de forskellige sites, jeg er mere bekymret for konvertering til salg, og det er jo det der tæller. Det skal godt nok gøres elegant, hvis kunderne ikke skal fræser ud af butikken hurtigere end hurtigt.
Har du ekempler på en webshop eller lignende som har held med at have flere sites placeret på det samme søgeord?
Bruger du Dankort og har forskellige domæner har du en udfordring skal du overveje hvor du placerer dine forretningsbetingelser og hvad du skriver om hvem man køber af. Man browser jo på et site og betaler på et andet. Denne del er nok nemmere med subdomæner. Er man indenfor samme topdæne og bruger samme design er der nok ikke brugermæssige problemer.
Men ja, der er masse fordele ved at kunne dominere et resultat, så derfra er det et spørgsmål om "udførsel".