Ca 1. oktober 2008 ændrer PBS sine betingelserne - nu skal der betales kr. 300 kr. + momspr. mdr. i abonnement for at have betalingsløsning? + transationsgebyrer. Transationsgebyrer ser også ud til at være ændret.
Hvordan stoppes denne pengemaskine - kan der ikke klages et eller andet sted?
Har virksomheder ikke et sted der kan behandle klager over monopol - forbrugerne har jo forbrugerstyrelsen.
Da jeg startede min webshop (sidste år) har jeg underskrevet kontrakt med Pbs der siger at der er et abonnement på kr. 1000 pr. år + transationsgebyrer. KAN de bare sådan ændre det sådan uden videre.- jeg fik en mail.
Her er den mail jeg fik fra PBS - den siger jo noget andet! Eller er dette helt forkert - jeg betaler måske som om det er en fysiks butik?
Prisændring til PBS betalingsmodul: Fra 01.07.08 ændres prissætningen på PBS betalingsmodul for nye kunder. Dette brev er samtidig en varsling til dig om at den nye pris træder i kraft for eksisterende kunder per 01.10.08.
Den nye prissætning vil være som følger:
Oprettelse (kr)
Abonnement pr. md. (kr)
Antal trx. inkl. (stk)
1000
300
Op til 600
Pris pr. transaktion ud over 600 inkl. i md. abonnement: Antal transaktioner under 3000= 0,5 pr. transaktion Antal transaktioner 3001 - 10.000 = 0,3 pr. transaktion Antal transaktioner 10.001 - 30.000 = 0,2 pr. transaktion Antal transaktioner over 30.000 = efter aftale.
Inklusiv i det månedlige abonnement til PBS Betalingsmodul får du:
Telefonsupport (hverdage 9-16) Driftssupport (24/7) Abonnementspakke eDankort 3D Secure
Ny funktionalitet på betalingsmodulet
Udvidelse af Administrationsmodul - Manuel abonnementordrer nu muligt fra administrationsmodulet - Transaktionsliste viser korttype - Transaktionsliste viser abonnementsordre - Mulighed for at bladre i transaktionslisten - Mulighed for at søge på minutter i transaktionslisten - Oprettelse af manuelle ordrer udenfor login (kontakt PBS for benyttelse af denne funktion)
Generelt for ovenstående er at funktionaliteten er beskrevet i vedlagte manual for PBS betalingsmodul.
Øget sikkerhed Forretningerne vil nu have mulighed for at implementere en øget sikkerhed på PBS betalingsmodul. Der er indført mulighed for at bruge en signatur (beskyttelse mod at der ændres i data) i kommunikationen mellem webshoppen og PBS betalingsmodul. Det er ikke et krav at det indføres, men det anbefales. Information om hvordan det implementeres, kan findes på PBS international's hjemmeside under internetforretninger/PBS betalingsmodul. Her kan en ny version af Web shop integrations manualen downloades fra d. 1/7-2008.
Kommende funktionalitet på PBS betalingsmodul Mulighed for Konto til Konto betalinger (Danske bank netbetaling)
Eventuell spørgsmål omkring ovennævnte kan stilles til PBS forretningsservice på tlf. 44892400
Venlig hilsen / Best regards
Torben Johansen Forretningsservice / Acquirer Service
Det ser ud. som om der er tale om to forskellige ting: Betalingsaftalen (og den koster 1.000 kr/mdl) og betalingsmodul, og det er priserne på betalingsmodulet, dette handler om.
Som KIrsten siger er der tale om betalingsmodulet, og PBS har ikke monopol på dette. Du kan benytte services som www.fribetaling.dk m.fl. og droppe PBS betalingsmodulet.