Står og er igang med at oprette en aftale med mediadanmark som annoncør, i stil med den aftale vi har hos partnerads..
Men hos mediadanmark vil de have os til at skrive under på en bindende kontrakt, hvor der står aftalen løber 1 år. Og den er bindende i 6 måneder :/ Det lyder lidt underligt for mig, at vi på den måde skal binde os til at betale for salg i 6 måneder. Måske mest fordi der ikke var noget af den slags hos partnerads. Vi har naturligvis i samme omfang fået stukket en stak leverings og salgsbetingelser i hånden som som altid er en kende svære lige at hitte rede i.
Er det normal kotume? Andre der har bindende kontrakter hos dem?
Mvh. Sebastian Petersen En mindre bekymret webshop ejer :) |
Det er ikke normal praksis, men jeg ville ikke bekymre mig. Faktisk kunne det være et tegn på at de gerne vil arbejde med dit affiliate program. I modsætning til et normalt kunde/leverandør forhold, så kræver affiliate marketing en aktiv indsats af både kunde og leverandør.
Du skal være opmærksom på ikke at betale for isales (salg, hvor kunden har set dit banner, men ikke klikket). Ordrer der annulleres skal du heller ikke betale for!
Og husk at affiliate marketing er en broget branche, hvor både affiliates og selskabet der formidler kontakterne overordnet set er interesseret i at skubbe så mange salg igennem - også dem der måske ikke er helt reelle ;-)