Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min idé , eller er det "opfundet"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er!

Jeg kom netop med en idé, som jeg vil gå i gang med hvis der ellers er noget i det.
Min idé lyder sådan her;

Jeg har tænkt over at starte mit eget >tøj mærke<..
Det bliver ikke med et bestemt mærke eller design men mange forskellige.
Jeg har tænkt at høre virksomheder som f.eks Nestea(blot et tænkt eksemple) om de kunne være interesseret i at få deres mærke og deres produkter trykt på tøj.
Min idé er så at designe mit tøj specielt så der kommer et fedt logo, og flotte designs i lidt anderledes form end bare deres logo på en t-shirt, så det bliver unikt.
Tøjet skal derefter ud i butikkerne og hænge og forhåbentligt blive solgt.
Målgruppen er 13 - 25 årige.
Firmaerne bliver ikke bare Nestea, men kan være mange forskellige firmaer med i puljen.
Det vil være kanon for firmaerne for at blive set i by livet osv.
Men selvfølgelig skal det heller ikke være at tømre Hansen kan få sit logo på tøjet.
Der skal være en vis form for omdømme allerede inden.

- Jeg håber i kan følge mig!
Vil i ikke nok fortælle mig hvad i syntes om mit projekt?

EDIT :: - I øvrigt vil jeg sige, hvis nogen kunne tænke sig at være med i projektet skal i være velkommen til at kontakte mig.
Helst nogen med lidt viden eller som har sans for design.
I skal helst være inden for målgruppen (:

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Børn og unge vil så kunne gå rundt med deres logoer og derved vil det skabe kendskab til firmaerne.
Evt have en side med de firmaer der er på tøjet og fortælle hvad de laver.
iøvrigt kan børn og unge så gå rundt med flot designet tøj (Bukser, t-shits, sweatshirts, accesories)
og gå og >flashe< deres ynglings mærker! (:

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:07
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

Jeg synes lige jeg ville give dig lidt respons.. 

Ikke en helt dårlig idé synes jeg.. 

Problematikken kan være at få det til at blive cool eller cult at gå med tøjet.. 

Der er en del promotion firmaer der ude der laver noget i samme boldgade.. DVs tøj med logo.. men det er jo til firmaerne selv, som gaver, konkurrencer etc.. tvivler på unge ville gå med det??? Men jeg skal ikke kunne sige det... 

Tænk konceptet lidt mere i dybden! :) 

Håber dette var til lidt hjælp. 

Sanne

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:15
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jamen der er jo en del ideer der arbejder på det samme, men det er vel altid noget med ham der har den bedste ide/design/salg vinder, så hvis du mener du er anderledes en de andre der tilbyder dette, så skal du bare gå igang...

Ideen med at "twiste" deres logo kan både være en mulighed og en udfordring (branding identity m.m.)  men du har selvfølgelig ideen mere detaljeret i dit hovede.

Good Luck

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 19:21

ExportInnovation:
Ideen med at "twiste" deres logo kan både være en mulighed og en udfordring (branding identity m.m.)  men du har selvfølgelig ideen mere detaljeret i dit hovede.

Det er nemlig det jeg har tænkt mig..
Som du siger at twiste deres logo.
Altså jeg har ikke set nogen med samme idé som mig.
Jeg har godt set der er mange der tilbyder kuglepenne musemåtter osv osv med logoer på af firmaet osv..
Men det er slet ikke i den >dur< jeg vil ind på.

Det skal være hip og smart.
Men så bruge firmaernes logo.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:23

Det er da ikke mere end et par år siden det var moderne med "GAJOL" og "COCIO" og "GLS" og hvad der ellers blev trykt på t-shirts?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Det er da ikke mere end et par år siden det var moderne med "GAJOL" og "COCIO" og "GLS" og hvad der ellers blev trykt på t-shirts?

Det er rigtigt nok.
Men nu var det ikke moderne.
Og jeg mener heller ikke at det fedste design.
Meget simpelt anyways..

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa.

Fed idé! Dit koncept falder eller står dog med tøjets design. Det skal være super unikt. Hvis det ikke er det, får du ingen virksomheder til at sponsere dig, og du får ingen kunder til at købe dit tøj. Skab nogle unikke egenskaber ved dit tøj, og det kan du gøre på mange måder. Her er nogle eksempler:

Elektroniske features

• Lav solceller på tøjet, der kan oplade batterier.
  • Indbygget digitalt ur i ærmet på trøjen.
  • Indbyggede ledninger i trøjen til MP3-afspillere.

Unik sammensætning

• Sy tøjet sammen på en fed måde. Alle syninger på trøjer er under armene -- find på noget nyt.
  • Find på nogle nye, fede farver!
  • Benyt dig af specielle materialer (læs f.eks. om TempraKON).

En lille sjov idé

• Giv hvert enkelt stykke tøj et stamtræ -- hvor fedt er det ikke lige med tøj, der har historie?

Se mere på Google: http://www.google.dk/search?q=innovative+clothing&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Ved at gøre dine produkter unikke og innovative vil langt flere store brands komme til dig. Alle vil jo gerne associeres med noget fedt og innovativt.

Hav en god aften! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan følge idéen, men ser også nogle grundlæggende problemer:

Hvis firmaerne skal være af en rimelig størrelse, så har de helt sikkert en meget stram markedsførings/branding strategi. Det bliver svært at få dem til at hoppe på idéen fordi de sansynligvis har betalt rigtig mange penge til nogle reklame folk der har lagt planerne for de næste mange år.

Unge mennesker er meget fokuserede på image og stil, de går ikke i hvad som helst - det skal være et produkt der får dem til at fremstå federe end de andre..

Jeg tror det der skal til for at bygge noget op omkring idéen er at det bliver et cool undergrunds brand. hvis du tænker på hvad Hummel har gjort, så vendte de en lidt dalende forretning til et hipt mærke, de fik Kendte som Madonna o.lig. til at gå med deres retro designs. Von dutch var også et lidt uopnåeligt kendis mærke i starten.

Nu kan det jo være en anelse svært at få kendte til at gå i ens tøj - men det er mere vinklen jeg tænker på. Hvis tøjet bliver båret af de rigtige mennesker er virksomhederne også mere åbne overfor at være med i projektet.

Den kan være svær at få hul på, men jeg tror hvis man målrettet går efter at lave et "undergrunds, supersejt" produkt kunne det lykkeds.

Håber det hjælper lidt, eller bare giver nogle tanker.
Meik

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 20:02

Sebastian Brandes:

Hejsa.

Fed idé! Dit koncept falder eller står dog med tøjets design. Det skal være super unikt. Hvis det ikke er det, får du ingen virksomheder til at sponsere dig, og du får ingen kunder til at købe dit tøj. Skab nogle unikke egenskaber ved dit tøj, og det kan du gøre på mange måder. Her er nogle eksempler:

Elektroniske features

• Lav solceller på tøjet, der kan oplade batterier.
  • Indbygget digitalt ur i ærmet på trøjen.
  • Indbyggede ledninger i trøjen til MP3-afspillere.

Unik sammensætning

• Sy tøjet sammen på en fed måde. Alle syninger på trøjer er under armene -- find på noget nyt.
  • Find på nogle nye, fede farver!
  • Benyt dig af specielle materialer (læs f.eks. om TempraKON).

En lille sjov idé

• Giv hvert enkelt stykke tøj et stamtræ -- hvor fedt er det ikke lige med tøj, der har historie?

Se mere på Google: http://www.google.dk/search?q=innovative+clothing&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Ved at gøre dine produkter unikke og innovative vil langt flere store brands komme til dig. Alle vil jo gerne associeres med noget fedt og innovativt.

Hav en god aften! Smile

Tusind tak Sebastian!
Det hjalp mig en del videre på vejen!
Og en masse nye idéer (:

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)