Jeg kan følge idéen, men ser også nogle grundlæggende problemer:
Hvis firmaerne skal være af en rimelig størrelse, så har de helt sikkert en meget stram markedsførings/branding strategi. Det bliver svært at få dem til at hoppe på idéen fordi de sansynligvis har betalt rigtig mange penge til nogle reklame folk der har lagt planerne for de næste mange år.
Unge mennesker er meget fokuserede på image og stil, de går ikke i hvad som helst - det skal være et produkt der får dem til at fremstå federe end de andre..
Jeg tror det der skal til for at bygge noget op omkring idéen er at det bliver et cool undergrunds brand. hvis du tænker på hvad Hummel har gjort, så vendte de en lidt dalende forretning til et hipt mærke, de fik Kendte som Madonna o.lig. til at gå med deres retro designs. Von dutch var også et lidt uopnåeligt kendis mærke i starten.
Nu kan det jo være en anelse svært at få kendte til at gå i ens tøj - men det er mere vinklen jeg tænker på. Hvis tøjet bliver båret af de rigtige mennesker er virksomhederne også mere åbne overfor at være med i projektet.
Den kan være svær at få hul på, men jeg tror hvis man målrettet går efter at lave et "undergrunds, supersejt" produkt kunne det lykkeds.
Håber det hjælper lidt, eller bare giver nogle tanker.
Meik