Det er nemlig rigtig svært, specielt når man skal ramme en lidt bred gruppe, som ikke har den store fællesnævner. Du har nok ret i at DreamCom lyder mere som et teleselskab....
Dream computers... så tænker jeg på ens drømmecomputer, altså det vildeste man overhovedet kan tænke sig og som man måske ikke altid har råd til. Ikke kun ydelsesmæssigt, men også udseendesmæssigt, støjmæssigt mv. Altså noget der næsten er uopnåeligt, dvs. måske et skræddersyet produkt specifikt til mig eller noget... ved dog ikke om det er dette der er ment med navnet, men det er umiddelbart det jeg tænker...
Din idé lyder god. Markedet for Linux-computere er blevet pitchet lidt af de store (bl.a. ASUS med deres Eee), så jeg tror helt sikkert, at du kan få succes med det.
Mht. dit navn så synes jeg, at det lyder meget ordinært og generisk. Prøv i stedet med noget unikt som f.eks. Buntop, Ubunme eller Froontu. Det signalerer noget let og enkelt, som Ubuntu-computere jo er.
Det er i hvert fald mit forslag. Hav en god dag!
Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.
Din idé lyder god. Markedet for Linux-computere er blevet pitchet lidt af de store (bl.a. ASUS med deres Eee), så jeg tror helt sikkert, at du kan få succes med det.
Mht. dit navn så synes jeg, at det lyder meget ordinært og generisk. Prøv i stedet med noget unikt som f.eks. Buntop, Ubunme eller Froontu. Det signalerer noget let og enkelt, som Ubuntu-computere jo er.
Det er i hvert fald mit forslag. Hav en god dag!
Tak for inputet. Navnelegen er begyndt at accelerere i mit hovede. Jeg kan godt li navne som Yellow Penguin eller MyPenguin.
God idé. Pas dog på med at lave for trivielle navne. Personligt er jeg begyndt at hade navne, der starter med i eller my -- men det er selvfølgelig op til dig.
Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.
Lige med hensyn til dit forslag DreamX, så er jeg ret sikker på at det er det sexshoppen på Boulevarden i Aalborg hedder ;-)
Ellers er jeg enig med de fleste, navnet bryder nok det generelle på markedet, da det giver en mere "blød" association til begrebet, hvorfor det ikke er helt dumt hvis din målgruppe er kvindet. Så vil jeg faktisk gætte på at du satser på små, smarte og designrigtige pc'er? :)
Det er også fedt. Sørg for at understøtte dit navn med passende markedsføring. Kør en "let" stil med klare, simple farver -- det gælder både for din hjemmeside, bannere, visitkort og evt. offline markedsføring.
Her er nogle gode links omkring farvevalg i markedsføring: