Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billed-annoncer på Google

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Google tilbyder nu billedannoncer, som supplement / erstatning for AdWords.

Er der nogen der har erfaring med dette tilbud fra Google?

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 13:11

Hej Knud,

AdWords-bannerannoncer kan bestemt være et effektivt supplement til traditionelle AdWords-tekstannoncer. Det er dog meget vigtigt, at du får lavet en god, professionel annonce. Du kan enten vælge selv at lave dine annoncer (enten som billeder, flash, video, html etc.) eller få en grafiker til at lave dem for dig. Alternativt kan du prøve det nye værktøj kaldet Display Ad Builder i AdWords. 

Når du har lavet dine annoncer, kan du derefter vælge mellem to metoder til at få kampagnen i gang:

1) Søgeord (Lad Google finde relevante sider baseret på søgeord)

2) Placeringer (Vælg selv hvilke sider, du vil annoncere på)

Jeg vil helt klart anbefale dig at bruge søgeord, da dette typisk er det mest effektive. 

Er par gode råd:

1) Husk at lave dine annoncer i en del forskellige formater. Nogle hjemmesider understøtter kun få formater.

2) Pas på med at vælge for detaljerede søgeord. Når man annoncerer på indholdsnetværket, gælder det om at vælge nogle få, forholdsvis brede søgeord. Helt ikke mere end 10-15 søgeord.

3) Kør en placeringsrapport, hver anden uge og fjern websites, der ikke fungerer for dig. Hvis du kan se, at nogle specifikke sider performer rigtig godt, kan du overveje at bruge dem til en supplerende placeringsmålrettet kampagne.

4) Husk at sætte et forholdsvist højt CPC-bud, specielt i starten. Hvis man sætter et for lavt bud, bliver man sjældent vist på de bedste sider. Det siger sig selv, at det typisk koster mere at blive vist på store, kendte sider end en lille blog. Et for lavt bud betyder med andre ord, at man kun bliver vist på de ikke så populære sider.

5) Der er desværre stadig en del hjemmesider, der ikke har fået aktiveret billedannoncer på deres AdSense-konto. Så bare fordi en hjemmeside bruger AdSense, betyder ikke at du kan få billedannoncer på dem.

Held og lykke med det.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 10:08

"Der er desværre stadig en del hjemmesider, der ikke har fået aktiveret billedannoncer på deres AdSense-konto"

Der er også rigtig mange hjemmesider som slet ikke er interesserede i at viser bannerannoncer fra Google ;-)

Men jeg har prøvet at annoncere med bannere som supplement til de traditionelle AdWords. Min erfaring er at det generelt er langt dyrere at placere annoncer i indholdsnetværket end på selve Google's søgesider. Bannerannoncer er så lige en tand dyrere igen per klik.

Effekten af de hits vi har fået ind fra placeringer i indholdsnetværket, hvad enten det er tekst eller bannerannoncer, er ret lav, sammenlignet med effekten af hits fra Googles søgesider (70% lavere konvertering), og samtidig er prisen kunde genereret herfra næsten 10 gange så høj som for søgeside-adwords.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:37

Hej derude

Jeg ved godt det er et gammelt indlæg, men jeg ville lige spørge til hvad størrelse man bør lave disse grafiske bannere i? Har I nogle størrelser I vil anbefale?

På forhånd tak

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)