Jeg læser det nu ovenstående sådan (Susanne) at det er hvad der menes: Virksomhedsordningen bør anvendes her. Problemet er bare at vi her taler om pension og pensionsindtægter. Hvad påvirker pensionen. Jeg mener jo rent faktisk ikke det er ligegyldigt at manden har 2-300.000 kr. stående i banken da det kan have betydning for udmålingen af de personlige tillæg og jeg er heller ikke 100% overbevist om at det er ligegyldigt hvad der opspares i overskud, men har heller ikke undersøgt det . Mit bud er at man bør have fat i en socialrådgiver eller en ekspert på de sociale pensioner |
Hej Bent
Det var lige der der lå i mine tanker, det MÅ have en betydning på den ene eller anden måde.
Jeg ved at en pensionist boligydelse er indtægtsbestemt, men om denne også berøres af formue ved jeg ikke noget om.
Hvordan vil det forholde sig hvis firmaet var et ApS?
Ikke at jeg personligt har noget at buge denne info til, men da det er en problemstilling jeg aldrig har tænkt på før så er det jo skønt at få ny viden. Jeg ved der findes en del førtidspensionister der som os drømmer om livet under egne vinger :-)
Venligst René Buch