Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af logo til hjemmeside med accessories

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

haha, Robert, jeg kan lide din humor! Det er et gammel logo. Siden skal være til mænd og kvinder!

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nytænkeren:
Koster det noget hvis jeg ikke kan lide de designs der bliver lavet?

Nytænkeren:

Hvor langtid tager processen?

Kan man også få designet grafiske knapper, og det lille logo (som jeg ikke ved hvad hedder) som sidder op i adresse linien ?

Nu er jeg lidt itvivl om hvem du talte til i det tidligere indlæg. Men på astada.com er du ikke forpligtet til at betale hvis du ikke kan lide designet du ender op med, det er du derimod ved designoutpost, hvis min 5 designere deltager (tror jeg det er). Her skal så siges at hvis det ikke lykkedes at få lavet det rigtige logo uanset hvilken side du bruger, så vil det med 80% sikkerhed være din egen skyld. Da feedback og det at fortælle designerne hvilken retning de skal gå er alt afgørende for om man få succes med en design konkurrence eller ej. De kan jo tegne hvad du vil have dem til, så hvis man skal gøre brug af design konkurrencer er det også vigtigt at man allerede inden man start den, er klar over hvordan man nogenlunde vil have det.

På astada.com kan du selv bestemme hvor lang tid din konkurrence skal være dog max 10 dage. Jeg vil anbefale at konkurrencen er åben i mindst 4 dage, da det giver de fleste mulighed for at kunne nå at deltage. Ja man kan også få lavet knapper osv. men så skal der laves en ny konkurrence hvor vinderen skal have 100 USD, så det kan ikke rigtig betale sig hvis det kun drejer sig om 2 knapper.

Faviconet som du ser i toppen er noget som man bare kan få med i logo konkurrencen ,det tager ikke 2 min at lave.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:31
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi fik lavet logo via astada.com, og det var en virkelig spændende og interessant proces.

Der blev løbende budt ind med forslag fra en del designere, og så havde vi mulighed for at bedømme disse, og give feedback.
Da der begyndte at tegne sig noget, vi kunne lide (2 - 3 forskellige), arbejdede 'bagmændende' videre med det.

Jeg kan kun anbefale, at du bruger astada.com. Her er jeg sikker på, at du får, noget du kan lide,og som passer til din shop.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:40
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Som en skriver, er der meget stor spredning i hvad et logo koster. Jeg kan også godt finde folk der tager mere end 12 kilo, men det er som regel også for andet end "bare" logoet.

Jeg er en af dem som designer logoer forholdsvis billigt, og jeg vil bare lige sige et par ord om astada kontra en billig logo designer.

Astada:

Der sidder rigtig mange designere. En del er i mine øjne rimelig talentløse, men der er tilgengæld også nogle rigtig dygtige imellem. Det er jo helt fantastisk når man kan lokke måske 4-5 dygtige designere til at konkurere om at lave logo til en - Det burde give maksimalt udbytte. Men... Der er stadig en sammenhæng mellem prisen og kvaliteten. De dygtige designere ved godt at de ikke vinder hver gang, og deres indtægt per logo er derfor væsentligt lavere end den præmiesum du sætter. Derfor kan de ikke ligge mange timers arbejde i det de laver, og det betyder typisk at der er nogle muligheder der ikke bliver afdækket. De gidder nemlig kun lave det, som de tror de kan vinde på. Netop dette problem, fører i mine øjne til at der bliver lavet rigtig mange flotte logos, men som til tider er lidt af en kliché, og lidt mere "safe" end hvad godt er.

På den anden side, hvis det er hvad man er ude efter er det jo helt genialt. Og selvom kliché og "safe" er negative ord, er det i virkeligheden hvad mange gerne vil have. Den bedste måde at finde ud af om astada er "det rigtige" for en, er nok at klikke igennem en masse konkurencer og se på resultaterne.

Det fede ved astada er selvfølgelig også at du er sikret imod designere med flotte referencer, som leverer noget møg når først du har sat din underskrift på kontrakten.

Billig designer:

En billig designer kan typisk lave logo til (næsten) den samme pris som på astada. Her vil du typisk også få en bunke forslag du kan vælge imellem, hvorefter det du synes bedst om tilpasses til du synes det er godt. Fordelen ved idéudviklingen her, er at designeren her har større frihed til at bevæge sig ud over det som kunden umiddelbart havde tænkt sig, og komme med noget som måske viser sig at være endnu bedre. Man tager typisk et møde personligt eller over telefon, hvor den første brainstormning hjælper processen i gang. Man får altså en mere personlig service, og designeren vil typisk strække sig lidt længere for at imødekomme dine behov.

Noget helt andet er så at vi som regel designer logo'er for kunder som vi også laver webdesign for. Her er det af gode grunde smart at vi står for begge dele.

Min pointe er altså at vil man "bare" have et logo der ser super tjekket ud, skal man nok vælge astada. Vil man gerne have lidt mere bagtanke skal man nok gå efter en billig designer.

Vil man have endnu mere bagtanke, skal man nok henvende sig hos en rigtig "pro" og regne med at betale for det.

Håber det gav lidt overblik. Jeg håber jeg fik skrevet tydeligt nok, at astada absolut IKKE er dårligt, men bare ikke nødvendigvis det eneste rigtige.

/Michael

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg bliver altså nødt til også at give mit besyv med.... selvom jeg "kun" er deltids/hobby designer for tiden.

Disclaimer: Astada er et fint bud på et brainstormingssite - og netop en måde at få en masse fede idéer og inputs på.

Dertil skal det så nævnes, at jeg aldrig ville taget et logo "råt" fra Astada og så bare bruge det.
Jeg mener bestemt der skal ligge mere bag det. Men det kommer selvfølgelig også an på, hvad man "tænder" på.

Men anyways... til det jeg ikke bryder mig om:
At man gør design til en lille "det vil vi ikke betale for" sag, når vi snakker virksomheder.

Disclaimer: Ja, jeg ved der er folk som levere dårlig kvalitet, men det sker i alle brancher - og derfor må man have en ordentlig kontrakt/aftale.

-------------------------------------------------------------------------

Jeg kunne vildt godt tænke mig at se Astada konceptet i andre sammenhæng... så næste gang jeg skal ned og købe tøj, så kan vi holde en skrædder konkurrence og så kan jeg betale den heldige vinder et symbolsk beløb.
Dernæst kan jeg udskrive en tømmer konkurrence og se hvilken carport jeg kan lide.... for efterfølgende at gå hjem og spise min pizza, der selvfølgelig er lavet i konkurrence blandt restauranterne (prøvesmagte og udvalgte vinderen selvfølgelig).

-------------------------------------------------------------------------

PS: Ja, det er også uretfærdigt.... At folk, når de har brugt fx 5 år af deres liv på at lære et håndværk, så må tage sig betalt for det... *hhmmmm* eller, der er måske alligevel noget om det?

PPS: Man kan altid selv lave sine designs, ligesom man kan lave sine el-installationer... Men jeg tør ikke det sidste, så her må jeg så betale for en, som har taget sig tiden til at lære det.

Disclaimer: Sites der har projekter til "udbud" er cool'e nok... her kan folk jo byde ind med en pris, og derefter fuldføre et arbejde til den pris de har valgt. Det andet, synes jeg er en smule smagløst - men det er så bare mig.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:03

Hejsa..

Du kan også tage et kig på denne side til inspiration ;)
http://logopond.com/

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Bumb

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)