Goddag, jeg er ved at oprette en Magento e-shop. Jeg går meget ind for open source. Og har nu fundet et open source regnskabsprogram Saldi. Men kan det opfylde mit behov? Kan det integreres med Magento? Heroverfor står alternativet e-conomic, som vist desværre ikke er open source. Men som jeg modvilligt vil springe på, da den kan integreres med Magento, og har noget mere funktionalitet. Derudover er der problemet med revisoren - han bruger WinFinans. Som jo slet ikke kan køre på min Linux. Den er bygget over Office pakken, så det burde ikke blive det store problem. Eller? Hvad er jeres råd og erfaring? |
hessellund:Goddag,
jeg er ved at oprette en Magento e-shop. Jeg går meget ind for open source. Og har nu fundet et open source regnskabsprogram Saldi. Men kan det opfylde mit behov? Kan det integreres med Magento?
Heroverfor står alternativet e-conomic, som vist desværre ikke er open source. Men som jeg modvilligt vil springe på, da den kan integreres med Magento, og har noget mere funktionalitet.
Derudover er der problemet med revisoren - han bruger WinFinans. Som jo slet ikke kan køre på min Linux. Den er bygget over Office pakken, så det burde ikke blive det store problem. Eller?
Hvad er jeres råd og erfaring?
Går du ind for opensource skal du selvfølgelig ikke bruge winfinans - men det kan sagtens køres i en virtuel maskine under linux. Jeg er tilbøjelig til at tro den kan køre direkte over en tillægsapi (WINE) - det kan office nemlig - evt. crossover office til linux.
Saldi kan nok godt integreres med magento hvis du gider bruge tid på det eller betale for det - e-conomic er allerede integreret med div. shops.
Find en ny revisor hvis han kun bruger winfinans - der er MANGE e-conomic revisorer. Jeg er dog sikker på at din nuværende revisor gerne hjælper dig selvom du bogfører i e-conomic - du må have misforstået ham :)