Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Saldi vs. e-conomic

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

jeg er ved at oprette en Magento e-shop. Jeg går meget ind for open source. Og har nu fundet et open source regnskabsprogram Saldi. Men kan det opfylde mit behov? Kan det integreres med Magento?

Heroverfor står alternativet e-conomic, som vist desværre ikke er open source. Men som jeg modvilligt vil springe på, da den kan integreres med Magento, og har noget mere funktionalitet.

Derudover er der problemet med revisoren - han bruger WinFinans. Som jo slet ikke kan køre på min Linux. Den er bygget over Office pakken, så det burde ikke blive det store problem. Eller?

Hvad er jeres råd og erfaring?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:40

hessellund:

Goddag,

jeg er ved at oprette en Magento e-shop. Jeg går meget ind for open source. Og har nu fundet et open source regnskabsprogram Saldi. Men kan det opfylde mit behov? Kan det integreres med Magento?

Heroverfor står alternativet e-conomic, som vist desværre ikke er open source. Men som jeg modvilligt vil springe på, da den kan integreres med Magento, og har noget mere funktionalitet.

Derudover er der problemet med revisoren - han bruger WinFinans. Som jo slet ikke kan køre på min Linux. Den er bygget over Office pakken, så det burde ikke blive det store problem. Eller?

Hvad er jeres råd og erfaring?

Går du ind for opensource skal du selvfølgelig ikke bruge winfinans - men det kan sagtens køres i en virtuel maskine under linux. Jeg er tilbøjelig til at tro den kan køre direkte over en tillægsapi (WINE) - det kan office nemlig - evt. crossover office til linux.

Saldi kan nok godt integreres med magento hvis du gider bruge tid på det eller betale for det - e-conomic er allerede integreret med div. shops.

Find en ny revisor hvis han kun bruger winfinans - der er MANGE e-conomic revisorer. Jeg er dog sikker på at din nuværende revisor gerne hjælper dig selvom du bogfører i e-conomic - du må have misforstået ham :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:40

Det er godt nok at du er for open source. Det er vi mange der er, men istedet for at sige "oh... det er close source så det vil jeg ikke bruge" så kig på om det opfylder dine behov.

Om det er open/closed source er det bedøvende lige meget. Fordelen med Saldi er at du kan downloade en version og rette i den. Men kommer du til at gøre det? e-conomic er rigtigt godt og det koster naturligvis en månedelig ydelse, men her skal du tænke på at du har mulighed for support og at de opdaterer systemet for dig ganske gratis.

Du siger selv at e-conomic har mere funktionalitet og det kan integreres med Magento. Derudover kan du give din revisor adgang til det uden at han skal have det over i WinFinans. Så brug det system. Så har du allerede sprunget over 2 mure i ét hug.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:53

Det er ikke så enkelt endda. Min virksomhed skal leve af at levere open source alternativet Linux. e-connomic kører i en browser og det gør Saldi også. Jeg ved heller ikke om Saldi er så simpelt, for der står ikke en fuld funktionsliste på den. Det største problem er dens MAgento kompatibilitet. Min revisor kan nok godt bruge dem begge. Derudover er der den fordel at Saldi er langt billigere. Og den opfylder nok mine behov pt. Men jeg ved ikke om den blir ved med det. Jeg kender ikke noget til regnskabsprogrammer og kender knap nok mine behov.

Open Source er mere end bare muligheden for at rette i kildekoden. Men den argumentation kender du, så den gider vi ikke tage igen :o)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 02:58

Jeg bruger selv saldi og det kan det jeg skal kunne: indrappotere bilag og hente liste ud. Den er ikke så avanceret, men du kan jo oprette dig og prøve den.

Jeg har tidligere brugt e-conomic, men der var mere end hvad jeg skulle bruge.

Min virksomhed lever af at programmere i .NET, men jeg bruger også Linux :)

Det er fair nok at vi ikke tager den diskussion, men det var blot dit oplæg der "tændte mig"..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 11:08

Husk nu at hvis du blot går ind for opensource burde du ikke have NOGEN skrupler ved at bruge proprietært software. Fyr den af !

Det der kendetegner "opensource-tilhængere" er at de blot fokuserer på de praktiske fordele ved opensource-konceptet.

Havde du dermed været FSF-mand ville du p.g.a. moralske aspekter være nødsaget til at holde dig udelukkende til fri software (opensource er ikke engang nok hvis licensen ikke er fri nok). Der vil da også være mange linux-distributioner du ikke kan benytte - især dem der henvender sig til mainstream-brugere som indeholder masser af nonfree-software (java og flash f.eks.).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Hej Jørgen,

der fik du mig :o) Jeg tilhører nok ikke nogle af de to grupper. Jeg er mest FSF - men er så realistisk at lortet skal du. Vi  skal hele tiden bevæge og i retning af friere software, men mange gange må vi acceptere at der kommer noget proprietært mudder med.  Ellers kommer vi faktisk ikke i retning af en friere verden og får overbevist masserne. Så derfor - helst Saldi, men e-conomic ok.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:41

Niels - netopcom.dk:

Det er godt nok at du er for open source. Det er vi mange der er, men istedet for at sige "oh... det er close source så det vil jeg ikke bruge" så kig på om det opfylder dine behov.

Så sandt som det er sagt :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 20:58

Jesper Jørgensen:

Niels - netopcom.dk:

Så sandt som det er sagt :-)

Så sandt som det er sagt? Der er intet i den generelle forståelse af opensource der foreslår andet end at man bare skal vælte sig rundt i alt den proprietære software man har lyst til.

Eller tager jeg fejl?

Har du noget formål med at vække denne efterhånden ugegamle tråd til live igen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)