Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler et 100m langt CAT6 netwærkskabel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle!

Jeg ved ikke helt hvor jeg skulle poste denne anmodning, så nu blev det her i cafeen. Jeg beklager hvis dette er upassende.

Sagen er den at jeg står og skal bruge et 100 meter langt netværkskabel af typen CAT6. Det skal være skærmet, så det kan tåle udendørs og indendørs klima.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? - Jeg er naturligvis villig til at betale.

Mvh
Steffen

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Skal det være et blødt kabel ? altså lige som man kender det fra de korte patch kabler? eller kan du "nøjes" med den lidt stivere type der bruges til fast netværks installation?

Med venlig hilsen

Meik Jessen

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:38

Hej,

Det er ikke helt billigt - husk at være opmærksom på stikkene... det kan faktisk være svært at finde stik der passer til de kabler fordi kappen ofte er tykkere end normalt.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 19:49

Hej,

700 eks. moms, så har du det i næste uge.

Mvh,

Martin - martin@adnecto.dk

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 19:57

Ok, hvis nogen kan købe det til 7 kr. pr. meter, så er det mig der læser spørgsmålet forkert, for skal det være kvalitet, så snakker vi mindst 35-50 kr. pr. meter.

PS. skærmen er ikke for at det kan tåle at bruges inde og ude... det er for EMC.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 20:02

Hvis vi snakker CAT6E, kan det sagtens leveres til 7 kr pr. meter. Snakker vi CAT6A, så har du ret i at det kommer til at koste lidt mere.

Spørgsmålet er om trådstarteren ønsker at køre med 10 gbit/s hele de 100 meter, eller om han klipper i kablet.

Hvis man vælger CAT6A, så kan man køre med 10 gbit/s hele vejen, vælger man CAT6E, er det så vidt jeg husker ca. 15-20 meter.

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 20:11

Googlede det lige og du har helt ret... det er specs der afgør det - jeg troede bare ikke man kunne få noget i nærheden af den pris.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)