Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel igen igen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.   Jeg har brugt meget langt tid på at finde ud hvad jeg skulle gøre med bil til mit firma.  Og efter en masse gode råd her fra siden er jeg kommet frem til at jeg skal beholde min privat bil og så få skatte fri kørsel af mit firma.  ( 3,56 kr pr km.)   men så er der lige en ting.

F.eks. I morgen skal jeg på en tur på ca. 200 km for at se på nyt foto udstyr.  Jeg skal ikke købe noget i morgen men bare have et tilbud og se hvad for noget udstyr jeg skal gå efter.   Med andre ord jeg skal ikke noget som jeg sender en faktura eller noget på.  Kan jeg stadig tage kørsel for dette til mig privat.  Er det nok bare at skrive en tekst i mit regnskab om at det var et showroom møde?

Jeg ved godt at det kun er ca. 700kr  men jeg er sikker på at det ikke er sidste gang jeg er ude til møder osv. hvor jeg ikke sender en faktura.  og vil geren være sikker på at dette ikke er et problem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56

Idet det er kørsel i forretningsøjemed, vil du kunne opnå fradrag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 16:59

Så jeg skriver bare antal km og dato. og formål  så er det fint?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01

Lige præcis....måske hvis du skal spise lidt undervejs eller tanke....få en bon eller kvittering, der kan dokumentere, at

du har været af sted!

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 17:12

Jeg får jo et stykke papir med tilbud på. Så det er vel super fint.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29

Ja.....det giver ikke problemer så!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:16

Medmindre de betvivler den erhvervsmæssige anledning og anser at det har været en privat visit. Få et eller andet håndgribeligt med hjem fra den virksomhed/det firma du skal besøge. Men i mangel heraf så er det tro og love og et spørgsmål om argumentation.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 21:59

Skattekonsulenterne:

Medmindre de betvivler den erhvervsmæssige anledning og anser at det har været en privat visit. Få et eller andet håndgribeligt med hjem fra den virksomhed/det firma du skal besøge. Men i mangel heraf så er det tro og love og et spørgsmål om argumentation.  

Det forstår jeg ikke.  Skal jeg købe en lille ting til 50kr ?   eller skal jeg begynde at samle på reklame ting??  hmm lyder lidt sjovt men måske jeg ikke forstår dit svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Bent..et stykke papir med et tilbud.....må da være o.k.!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)