Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Niche websites - Hvad er den nemmeste metode?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er :-)

Jeg sidder med 6 domæner, som jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre med. De er alle sammen meget niche orienterede (hvis man kan sige det hehe), og ligger derfor op til at der bliver lavet nogle små niche websites på dem.

Problemet er bare at jeg ikke gider bruge en hel masse tid på dem, da jeg hverken er særlig god til SEO, og højst sandsynligt får svært ved at ranke på de gode søgeord, eller tror at der er sepcielt mange penge i nicherne... Jeg synes bare det kunne være rart at de blev brugt lidt, og evt. kunne betale for årsafgifterne.

Jeg har kigget lidt på noget software der hedder HyperVRE, som umiddelbart ikke virker særligt nemt at gå igang med. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres tanker om hvordan man lettest får smidt nogle niche websites på nettet. Er jeg nød til at nosse mig sammen og skrive nogle artikler? Hvor mange? Hvor gode?

Håber i har lidt input!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter,

Som du selv skriver - du gider ikke bruge tid på det og er heller ikke særligt god til SEO, så hvorfor ikke bare droppe dem eller sætte dem på auktion?

Personligt ville jeg ikke holde fast i nogle domæner, bare fordi jeg havde dem. Og så ovenikøbet ville det kræve af mig, at jeg skulle bruge tid, penge og energi på noget, som ikke interesserer mig. Så hellere bare droppe dem og bruge tiden på noget, som jeg kunne tjene meget mere på og som jeg synes er spændende og sjovt.

Mvh

Flemming

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 13:53

Hej Flemming

Tak for input!

Du har sikkert ret... Egentlig vil jeg gerne bruge tid på dem, synes bare hurtigt man bruger en masse tid uden rigtig at få noget ud af det. Derfor ville det være fedt, med nogle tanker om hvad man kan gøre med sådan et niche domæne, så man kunne lave nogle små hjemmesider, som rent faktisk kunne løbe lidt rundt.

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:53

Hej Peter,

Jeg er meget enig med ovenstående kommentar. Sælg dem, smid dem evt. i dette indlæg. Det kan være du finder købere, eller at folk kan give gode ideer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:57

Hej Peter,

Flemming har allerede givet et godt svar.

Jeg kan følge op med en lynopskrift på at bygge en succesfuld niche-website.

1) Finde en niche med en passende mængde besøgende og et emne, der er penge i.

2) Noget godt indhold, rettet mod de rigtige nøgleord.

3) Den rigtige mængde SEO-arbejde, så man også bliver fundet på de valgte ord.

I dit tilfælde lader det til, at 1) ikke helt er opfyldt, fordi du ikke regner med, at der er ret mange penge i nicherne.

2) står det heller ikke for godt til med, fordi du ikke har lyst til at skrive det nødvendige indhold. Der skal nok mindst en håndfuld gode artikler til.

og 3) er heller ikke for godt, fordi du selv siger, at du ikke er for god til SEO.

Alternativt kan du prøve nogle af det software til automatisk generering af sider, men det er nok svært at finde noget, der er nemt, billigt og virker ordentligt på danske sider.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 13:59

Hej Kaspergj

Tak for input!

Gider ikke rigtigt sælge dem, for de er ikke specielt "gode", altså det er nemt at registrere noget lignende. Så jeg får max registreringsafgiften igen, hvilket jeg er lidt ligeglad med.

Synes bare det kunne være interessant at høre folks meninger om hvad man kan gøre med sådan nogle niche websites...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 14:05

Hej Frank

Tak for dit svar!

Jeg tror der er nok penge i nicherne til at det kan betale sig at lave nogle hjemmesider, men vil bare helst gøre det "rigtigt", sådan at jeg ikke bruger alt for lang tid på dem.

Domænerne er engelske, så det gør jo publikummet lidt større! Hvor mange artikler vil du mene at man skal skrive, hvis man feks sætter en wordpress blog op på siderne, for at det vil tiltrække besøgende? Hvor tit skal man opdatere for at blive ranket højt (ved godt at det afhænger af hvor populær nichen er)?

SEO delen af sådan en niche blog feks, hvad består den af? At man submitter artikler til diverse directories, for at få links osv? 

Altså, jeg vil gerne bruge tid på dem, hvis altså bare den tid lønner sig, hvis du forstår! he he

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 08:58

Hvis det er en lille nok niche, så er det jo ikke så svært at få dem til at ranke godt på google.

Det jeg ville gøre var:

Hent wordpress og installer det.

Smid følgende plugins på:

Google sitemap maker, så du gør google glad.

All-in-one SEO eller Platinum SEO Pack.

Global Translator - kunne jo godt tænkes resten af verdens var interesseret i din niche.

Adsense plugin - så du kan tjene lidt håndøre til domæne fornyelse.

Privacy Policy plugin - så du overholder Adsense regler.

--

Installer google analytics på siden.

Så ville jeg sætte wordpress til at pinge disse adresser (http://blog.s-educator.org/2007/08/25/wordpress-blog-hvordan-kan-de-andre-finde-dig/)

Og så skrive 4-5 kvalitets artikler om emnet som rammer de rigtige keywords.

Derefter skaffe en håndfuld kvalitetslink, måske noget links bytte.

Og så ville jeg fuldstændig glemme side, og gå videre med næste niche. Gør det ved alle dine niche sider, og så glem dem i mindst et halvt år. Så kan du gå ind og kigge til dem i Google analytics, og se hvordan de har performet. Om de er helt håbløse, eller om de rent faktisk er værd at bygge videre på.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 08:59

Hov, havde ikke læst de var engelske..

Men ville gøre det samme, men så er det nok bare lidt svære! Større konkurrence, men også meget større potentiale :) Men så skal du nok lige finde en anden ping liste.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 09:50

Hej

Mange tak for dit svar!

Det lyder som en fornuftig idé!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)