Danske Bank i knæ: Overskuddet blev kun på 2,2 milliarder http://www.bt.dk/article/20090205/nyheder/90205022/ Det siger åbenbart sig selv, at hvis man kun har et overskud på 2.200 millioner som man har hentet ind på forskellige gebyrer som bankkunderne er tvunget til at betale hvis de vil have deres løn udbetalt, - de små lønningsposer med kontanter er jo forlængst udgået - så er man jo som bank tvunget i knæ. Nu kan man jo sige meget om den såkaldte krisepakke, og det bliver der også, men det forekommer mig fuldstændig absurd at bankerne kan slippe afsted med al den spin omkring deres situation, når bankerne, de tøsedrenge, ikke engang kan præstere et solidt underskud. Nu kunne det synes mærkeligt at skulle modtage krisehjælp fra Staten når man har et overskud på 2,2 mia. men det er der heldigvis råd for, - man fyrer bare 350 medarbejdere så alle kan forstå hvor alvorligt det er kun at have et overskud på 2.200 millioner, eller små 12.500 kr. i minuttet, når udgifterne er betalt. Jeg havde ellers lige skrevet en optimistisk årsberetning for min egen virksomhed, men når jeg prøver at dividere mit årlige overskud op i de antal minutter jeg som selvstændig bruger (udover den tid der medgår som gratis administrator for det offentlige som derfor kan få råd til at udbetale krisehjælp til bankerne), så er der så mange nuller bag kommaet at maskinen viser error. Så nu må jeg lave årsberetningen om, for hvis man er i knæ med 2,2 mia i overskud, så er jeg i dyb, dyb krise. Man burde næsten lave en gruppe på Facebook for iværksættere i knæ, - man kunne kalde den millionærernes klub. /Michael
|
Ja... jeg tror at de skal til at spare i Danske Bank.... Gad vide om hvornår de begynder at lukke afdelinger og går over til kun online bank. :)