Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har et viskelæder jeg må låne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske Bank i knæ: Overskuddet blev kun på 2,2 milliarder

http://www.bt.dk/article/20090205/nyheder/90205022/

Det siger åbenbart sig selv, at hvis man kun har et overskud på 2.200 millioner som man har hentet ind på forskellige gebyrer som bankkunderne er tvunget til at betale hvis de vil have deres løn udbetalt, - de små lønningsposer med kontanter er jo forlængst udgået - så er man jo som bank tvunget i knæ.

Nu kan man jo sige meget om den såkaldte krisepakke, og det bliver der også, men det forekommer mig fuldstændig absurd at bankerne kan slippe afsted med al den spin omkring deres situation, når bankerne, de tøsedrenge, ikke engang kan præstere et solidt underskud. Nu kunne det synes mærkeligt at skulle modtage krisehjælp fra Staten når man har et overskud på 2,2 mia. men det er der heldigvis råd for, - man fyrer bare 350 medarbejdere så alle kan forstå hvor alvorligt det er kun at have et overskud på 2.200 millioner, eller små 12.500 kr. i minuttet, når udgifterne er betalt.

Jeg havde ellers lige skrevet en optimistisk årsberetning for min egen virksomhed, men når jeg prøver at dividere mit årlige overskud op i de antal minutter jeg som selvstændig bruger (udover den tid der medgår som gratis administrator for det offentlige som derfor kan få råd til at udbetale krisehjælp til bankerne), så er der så mange nuller bag kommaet at maskinen viser error.  

Så nu må jeg lave årsberetningen om, for hvis man er i knæ med 2,2 mia i overskud, så er jeg i dyb, dyb krise. Man burde næsten lave en gruppe på Facebook for iværksættere i knæ, - man kunne kalde den millionærernes klub.

/Michael

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:08

Ja... jeg tror at de skal til at spare i Danske Bank.... Gad vide om hvornår de begynder at lukke afdelinger og går over til kun online bank. :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:39

Ja, det virker godt nok helt hen i vejret.

Straarup kommer i Jersild Live i aften kl. 21.25 på DR.....måske han kan forklare hvorfor han er så ked af 2,2 mia.

/Rikke

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Come on people. Det er altid let at hoppe med på BT.dk's udlægning af den slags historier og lave sarkastiske jokes, når Peter Straarup kalder det for en krise, at de kun har haft et overskud på 2,2 mia. kroner. Og selvfølgelig vil tallene virker absurde, når I sammenligner dem med jeres egne forretninger. Sådan vil det altid være! Men faktum er, at det er en krise, når Danske Bank på ét år taber 12 milliarder kroner på udlån, hvor de kun tabte 687 millioner året før. Det er en stigning på 1600%. Vil I ikke kalde det for en krise? Hvis tab på udlån stiger med blot 18% fra 2008 til 2009, kommer det til at æde hele koncernens overskud for sidste år. Hvis Peter Straarup ikke kaldte dette for en krise, ville det være dybt uansvarlig ledelse. Michael, du fremhæver også krisepakkerne, som om der er tale om gratis penge til bankerne. Husk at der tale om et lån, hvis eneste formål er at sikre, at erhvervsdrivende og iværksættere fortsat kan få kapital til ekspansion af deres virksomheder, så samfundet ikke går helt i stå. Du virker også fuldstændig uforstående overfor, at man har fyret 350 medarbejdere, som følge af resultatet. Husk at Danske Bank har mere end 23.000 medarbejdere! At den største krise for banken siden trediverne ikke kræver mere end 350 stillinger er derfor i min bog ganske beundringsværdigt. Men det er blot min holdning.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:06
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:13

Ja, det har du da så VILDT meget ret i....men var indlægget ikke en parodi på indholdet af artiklen?

Som det så ofte er tilfældet: Lad nu historien, forklaringen og konsekvenserne komme fra giraffen selv.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:54

AdXpert:
Michael, du fremhæver også krisepakkerne, som om der er tale om gratis penge til bankerne. Husk at der tale om et lån, hvis eneste formål er at sikre, at erhvervsdrivende og iværksættere fortsat kan få kapital til ekspansion af deres virksomheder, så samfundet ikke går helt i stå.

Der er nogen iøvrigt efter min mening ganske fornuftige krav til bankernes beholdning af penge på kistebunden ,- og de har været der hele tiden. Altså også før man lånte penge ud til de nu tabsgivende projekter. Det er ikke i min verden ansvarlig ledelse at foretage investeringer der kan bringe den kapital i fare. Havde der ikke været disse lovmæssige krav til bankernes kapital, havde vi haft lige så mange banker som kiosker. Nu kan de realtivt få banker der er på markedet dele de faste indtægter der kommer af, at det ikke er muligt for en alm. lønmodtager, (og dem er der altså nogle millioner af) at få sin løn eller udbetalinger fra Stat og kommune udbetalt kontant. Jeg kender ingen gebyrfri bank.

En liter mælk koster 5 kr. i tilbudsavisen. Man kan købe ret mange liter mælk for 2,2 mia. kr. og så er det ret ligegyldigt om de 2,2 mia. er en eller anden skuffende lille procentdel af omsætningen, - 2,2 mia. i overskud er 2,2 mia kr. mere end man har brugt. Tab undervejs i året eller ej.

De 350 der fyres nu, er den skålpund kød der skal lægges på offeralteret for ikke at få politikerne til at se dumme og plaskhamrende naive ud, nu de har vedtaget bankernes krisepakke.

Det er blot min holdning.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:14

Dyrebilen.dk:

De 350 der fyres nu, er den skålpund kød der skal lægges på offeralteret for ikke at få politikerne til at se dumme og plaskhamrende naive ud, nu de har vedtaget bankernes krisepakke.

Det er blot min holdning.

Jeg forstår dig godt, men eftersom man har færdiggjort nogle sammenlægninger af it-systemer i Danske Bank tror jeg ikke det er en "skålpund kød" der er tale om. Det skal nok nærmere betegnes som "på tide" og bliver ikke noget kunderne kommer til at mærke :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)