Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO venlige url'er?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fået Joomla på mit hotel www.terapi-kbh.dk - og Webhosting lægger den som standard i et bibliotek - jeg har flyttet den ud i roden for ikke at have framesets eller hvad det hedder.

Men jeg vil have søgemaskinevenlige internetadresser - og når jeg forsøger at slå den funktion til global konfiguration, så hopper den bare tilbage til "nej" - jeg håber der er nogen af jer her der ved hvordan jeg løser det for Webhostings support gør desværre ikke.

På forhånd tak

Mette

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 20:52

Du skal tjekke at filen configuration.php er skrivbar.
Dernæst skal du omdøbe htaccess.txt til .htaccess

Begge filer ligger i roden af din Joomla installation.

Når det er gjort kan du slå SEF venlige urls til under global configuration. De kan gøres endnu pænere med en ekstra komponent som SH404SEF.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:00

Hvis du bruger sh404sef skal du ikke slå SEO til i configuration.php

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 23:08

Det er korrekt for Joomla 1.5, men ikke hvis hun bruger Joomla 1.0... og uanset, så vil SH404SEF "override" de indstillinger man måtte have lavet under konfiguration for siden...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:34

Daniel Duvald:

Det er korrekt for Joomla 1.5, men ikke hvis hun bruger Joomla 1.0... og uanset, så vil SH404SEF "override" de indstillinger man måtte have lavet under konfiguration for siden...

Gælder det også for 1.5-installationer, der sat til at køre som 1.0? Altså bagudkompatibilitet.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 23:42

Hej Mette

Alt det der med configuration.php aner jeg ikke en dyt om. Jeg kan dog sige dig, at sh404SEF virker. Jeg lavede det lige på det her site i går:
http://www.lantzorganic.dk

// Brokop

http://brokop.com/

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:00

Der kan opstå nogle routing issues i specifkke komponenter hvis du har Joomlas egen SEF slået til, imens du benytter 3rd party extensions til SEF, så for en sikkerheds skyld så undlad at slå Joomlas egen funktion til hvis du vil bruge 3rd party.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 02:00

Enig, kører du 1.5 og vil bruge SH404SEF, så bør du ikke SAMTIDIG have SEF urls slået til under konfiguration for sitet.

Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 02:08

Sebastian Brandes:

Daniel Duvald:

Gælder det også for 1.5-installationer, der sat til at køre som 1.0? Altså bagudkompatibilitet.

For en 1.5 installation bør du køre ENTEN med joomlas egen SEF eller f.eks. SH404SEF, men ikke begge samtidig, selvom det er muligt. Men uanset legacy mode eller ej, så vil SH404SEF override indstillinger fra joomlas egen SEF. Men som Ronnikc skriver, så kan du i visse tilfælde få problemer hvis du har begge slået til samtidig.

Men generelt er jeg ikke vild med legacy mode, og har set temmelige alvorlige performance problemer med gamle "legacy urls" fra websites opgraderet fra 1.0...

Kvalitets-webhosting

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:05

@ Brokop Flot side, men dit layout vælter totalt på min bærbare - jeg kører Vista med IE 8 og kasserne med tekst og billeder ligger ind over hinanden. Men fede url'er - det er rigtigt.

Jeg er en lille smule valen ved at bruge 3rd party da jeg efterhånden har en DEL hjemmesider, som altså ikke bare skal vedligeholdes mht Joomla, men så også et ekstra modul.

Jeg bruger 1.5.9 - den seneste - så vil i være rare at skrive igen trin for trin, hvad det er jeg skal - for de fagudtryk i bruger giver mig tunnelsyn :)

På forhånd tak

Mette

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)