Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af koncept/idé?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik lige endnu en god idé ;o)

Hvad med fx. at ringe til TV2 og spørge dem ad? (check evt. deres website inden)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:00

når man sælger en idé til et program er det ikke bare det der kan stå på 3 linjer. Det er også hele opbygningen af programmet, forarbejdet m.m. Altså en slags skabelon som også fortæller alt om kamerapositioner m.m. - har jeg hørt. 

MHT at sælge koncepter, så husk at ideer m.m. IKKE kan beskyttes på nogen som helst måde. Patenter vedrører - kort sagt - tekniske opfindelser

En idé såsom at sælge vaskepulver på nettet kan ikke beskyttes - overhovedet!

vil gerne være anonym

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:58

Hej

Sådan som jeg har forstået branchen, så skal du nok nærmere kontakte et produktionsselskab, da de sælger koncepterne videre til TV-kanalerne tit som et færdigt indspillet produkt.

Har dog ikke nogle gode ideer til hvordan du kan sikre dig mod at de stjæler ideen og bruger den selv, men hvis alternativet er at ideen ikke bliver til noget, kan du vel bare springe ud i det?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:42

Hej Newbie

Jeg har sammen med et andet Amino-medlem oprettet en tråd under Forretningsplaner, hvor vi beskriver et koncept med salg af forretningsideer. Der er en del herinde, som skriver, at de mangler en god idé, og sidder man med en idé, som man mener er bæredygtig men ikke selv har tiden, var det måske en mulighed at sælge den videre. Prøv at læse den tråd. Vi har også oprettet en grupper der hedder forretningsideer til salg. Der er du meget velkommen.

Det er alle andre selvfølgelig også.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:16

Jeg tror det er svært at få folk til at betale for ideer, jeg får også mange ideer, men de skal alle bruge kapital og tid, og begge dele findes desværre ikke i ubegrænsede mængder ;o)

Hvad med at forsøge at finde partnere til dine ideer, hvor betalingen er eks. 10% af fremtidig forretning?? Jeg tror forøvrigt ikke man skal for højt op i procenterne før det ikke længere er interessant for ham/hende der skal ligge pengene og indsatsen.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:11

Hej René

Tak for indputtet.

Hvis du har ideer, men ikke tid, hvorfor ikke udvikle dem så meget, at de er klar til salg? Vi beskriver netop i tråden, som jeg henviser til, at ideerne kan inddeles i 3 niveauer, hvor øverste niveau er en form for procentvis betaling enten af omsætningen eller overskuddet. Jeg tror heller ikke, at man skal for højt op, men guleroden for en evt. køber er, at han/hun allerede fra dag 1 har en mulig mentor på (sælgeren), som der kan sparres med. Hvis jeg solgte en idé, ville jeg gerne være bestyrelsesmedlem/mentor/sparringspartner bare for at følge med i, i hvilken retning ideen fører. Hvis jeg samtidig får en del af kagen, gør det det jo kun meget sjovere.

Jeg synes, at der er en del, der skriver herinde, at de mangler en god idé, så hvis de virkelig gerne vil være selvstændige eller røvkeder sig på jobbet, synes jeg at det er en spændende løsning at betale ex. kr. 1.000,- for et årsabonnement. Så har man adgang til alle ideer på alle 3 niveauer.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)