Der findes et utal af inspirationsbøger til design. De er gode på de grå dage, til at sætte ild i hjernen. Til registrering af idéer og ligende bruger jeg Microsoft OneNote. Det er lige post-it sedler på speed. Det kan tegnes, skrives og optages lyd i noterne. De er nemme at håndtere og sortere. Superfrisk koncept og det passer hypergodt til et papirløst workflow. Og det er rigtigt at det koster. Hop ud i det og dyrk kunder der også ved at knowhow koster. Resten er spild af tid og så får du aldrig råd til de fede værktøjer, der gør det nemmere for dig. |
Jeg kan anbefale at bruge et mindmapping program ved brainstorming.
Det er naturligvis ikke så fleksibelt som et stykke papir (og duer ikke til origami eller papirflyvere), men du kan lave uendeligt mange "bobler" med ord, emner etc., kæde dem sammen, organisere, give dem ikoner, prioritet etc. - og trykke "save"
Mindmanager fra MindJet er det mest udbredte blandt virksomheder, men FreeMind er gratis
-Mac