Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brainstorming ?..

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes et utal af inspirationsbøger til design. De er gode på de grå dage, til at sætte ild i hjernen.

 

Til registrering af idéer og ligende bruger jeg Microsoft OneNote. Det er lige post-it sedler på speed. Det kan tegnes, skrives og optages lyd i noterne. De er nemme at håndtere og sortere. Superfrisk koncept og det passer hypergodt til et papirløst workflow.

Og det er rigtigt at det koster. Hop ud i det og dyrk kunder der også ved at knowhow koster. Resten er spild af tid og så får du aldrig råd til de fede værktøjer, der gør det nemmere for dig.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale at bruge et mindmapping program ved brainstorming.
Det er naturligvis ikke så fleksibelt som et stykke papir (og duer ikke til origami eller papirflyvere), men du kan lave uendeligt mange "bobler" med ord, emner etc., kæde dem sammen, organisere, give dem ikoner, prioritet etc.  - og trykke "save"


Mindmanager fra MindJet er det mest udbredte blandt virksomheder, men FreeMind er gratis


-Mac


Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er vild med en whiteboard tavle, men den skal være ret stor for at en god brainstorm kan tegnes derpå
En gammeldags tavle kan også gøre tricket, men man bliver hurtigt så forkalket af projektet...

Kolde øl kan i øvrigt let kombineres med tavle-strategien, men Baghave er straks sværere...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)