Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandlere søges til Støjsvag og hurtig mini PC m. Solid State Disk (SSD) og RAID

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ICo:

Jeg mente intet negativt om dig...Jeg synes helt bestemt at det er fedt med det du har gang, uden tvivl.
Der er nemlig stor efterspørgsel for sådanne Computere.

De folk der har brug for kraftige PCer, kunne godt tænke sig noget mindre end en kæmpe Stationær som bare sluger strøm og tager plads :P

Heldigvis er jeg ikke en af dem, men søger skam miniPCer der skal kunne præstere meget til det arbejde jeg med.

Jeg kunne godt tænke mig 2 helt nye PCer nemlig.

Ok, godt ord igen så :) .. jeg har faktisk et par vareprøver på en model med den seneste Atom CPU og en anden med AMD Socket AM2+ som understøtter AMD Quad Core processorer .. altsammen i samme utroligt kompakte chassis, men i så fald med et strømforbrug på ca 80W og ikke de 16W for Via C7D :D

Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, så vil jeg lige give jer min mening og erfaring med computere i den klasse.

Jeg startede med at købe en lille eeepc sidste sommer, som jeg den dag i dag bruger flittigt. Dog installerede jeg hurtigt Ubunto på den og bruger den mest til møder (til noter), fejlfinding, backup (fra netværk til pendrives). Dog kunne tastaturet være bedre og man skal lige vænne sig til de små taster.

I november sidste år købte jeg en eeebox (den model med 60 Gb hd), og slettede straks Windows for at installere CentOS. Den fungere som server og har ikke været genstartet siden installationen Big Smile. Den kører 24/7...Den kører IP-telefoni (Asterisk), webserver (apache), mailserver (postfix), filserver (samba), + andre mindre tjenester. Jeg har i øvrigt sat den op som router (via iptables), så jeg ikke behøver noget "bimle bamleværk" foran serveren. Og den kører KANON, og har ikke på noget tidspunkt været stresset. Den skal nok klare det, selv med 3 samtidige samtaler og 100 besøgende på hjemmesiden pr. dag. Den er selvfølgelig optimeret til det, hvilket næsten kun kan gøres optimalt i unix/linux miljøer.

For ca. 1 måned siden købte jeg endnu en eeebox, dog nummeret større og med Windows XP. Den klarer fint alle de normale applikationer som man dagligt benytter, som mail, MS officepakke, osv. - selv TV2 news kører konstant. Well, nu er jeg heller ikke typen som skal have de sidste nye programmer eller styresystemer for at klare mig i hverdagen Geeked .

+'er og -'er set fra min side:

Server: Stort strømforbrug elimineret og hvis man har brug for mere kraft kan man bare lave en clusterserver, Pladsen og støjen er næsten lig ingenting. Min server yder lige i underkanten af 4000 bogomips pr. kerne og dem er der 2 af i en Atom CPU Cool .

Arbejdsstation: Igen strømforbrug og støj elimineret, samt man slipper for et stort brølende dyr tæt på.. Fin kontor-pc. Minus er vel for eeebox'en at den ikke har CD/DVD, men det bruger man vel ikke i dag eller hva'? Eksternt drev kan hjælpe.

hhhansen>>> Hvilke billige komponenter skulle der være i eeeboxen?

Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

afx:

Nå, så vil jeg lige give jer min mening og erfaring med computere i den klasse.

Jeg startede med at købe en lille eeepc sidste sommer, som jeg den dag i dag bruger flittigt. Dog installerede jeg hurtigt Ubunto på den og bruger den mest til møder (til noter), fejlfinding, backup (fra netværk til pendrives). Dog kunne tastaturet være bedre og man skal lige vænne sig til de små taster.

I november sidste år købte jeg en eeebox (den model med 60 Gb hd), og slettede straks Windows for at installere CentOS. Den fungere som server og har ikke været genstartet siden installationen Big Smile. Den kører 24/7...Den kører IP-telefoni (Asterisk), webserver (apache), mailserver (postfix), filserver (samba), + andre mindre tjenester. Jeg har i øvrigt sat den op som router (via iptables), så jeg ikke behøver noget "bimle bamleværk" foran serveren. Og den kører KANON, og har ikke på noget tidspunkt været stresset. Den skal nok klare det, selv med 3 samtidige samtaler og 100 besøgende på hjemmesiden pr. dag. Den er selvfølgelig optimeret til det, hvilket næsten kun kan gøres optimalt i unix/linux miljøer.

For ca. 1 måned siden købte jeg endnu en eeebox, dog nummeret større og med Windows XP. Den klarer fint alle de normale applikationer som man dagligt benytter, som mail, MS officepakke, osv. - selv TV2 news kører konstant. Well, nu er jeg heller ikke typen som skal have de sidste nye programmer eller styresystemer for at klare mig i hverdagen Geeked .

+'er og -'er set fra min side:

Server: Stort strømforbrug elimineret og hvis man har brug for mere kraft kan man bare lave en clusterserver, Pladsen og støjen er næsten lig ingenting. Min server yder lige i underkanten af 4000 bogomips pr. kerne og dem er der 2 af i en Atom CPU Cool .

Arbejdsstation: Igen strømforbrug og støj elimineret, samt man slipper for et stort brølende dyr tæt på.. Fin kontor-pc. Minus er vel for eeebox'en at den ikke har CD/DVD, men det bruger man vel ikke i dag eller hva'? Eksternt drev kan hjælpe.

hhhansen>>> Hvilke billige komponenter skulle der være i eeeboxen?

Hej afx, dejligt at høre at man kan bruge mini-PCer til så mange ting :) .. min kommentar omkring EEEPCens billige komponenter bygger på udtalelser fra Asus, da man lancerede EEEPC'en som svar på OLPC maskinerne til u-landene. Som du sikkert ved laver Asus både "almindelige PCer" og de nye EEE serier, og før introduktionen udtalte Asus CEO at de ville "bruge billige komponenter som i OLPC, men samtidig sænke priserne uden kunstige støttemidler fra offentlige fonde". Du kan læse mere om EEEPCens specifikationer her: http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC.

Som eksempel ses at man i laptop versionen har sparet heat sinken væk og har ledt varmen over i andre komponenter, ikke ligefrem noget der lyder godt når man snakker server-brug. Når det er sagt, så har jeg engang selv brugt en IBM laptop som web server i 5 år uden at skifte en komponent, så man kan jo sagtens være heldig :)

Så min kommentar var ikke en kritik af EEEPC konceptet, tværtimod, men bare at jeg selv ledte efter et mere "industrielt design" til mine servere, jeg er sikker på at EEEPCerne med deres utrolige popularitet må være gode produkter.

Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så er jeg blevet det klogere :-;

God vind i sejlene herfra Wink

Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

afx:

Ok, så er jeg blevet det klogere :-;

God vind i sejlene herfra Wink

TAK! Jeg blev iøvrigt ret imponeret over alle de ting du har fået banket sammen på din EEEPC ..  lyder som noget af et (hobby?) projekt!

Tilmeldt 6. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du have for den med AM2+ socket?

Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

troelsh:

Hvad skal du have for den med AM2+ socket?

Den har jeg ikke på lager, men du kan skrive en PM, så kan det være vi kan finde ud af noget.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)