Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandlere søges til Støjsvag og hurtig mini PC m. Solid State Disk (SSD) og RAID

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

kharder:

Det var åbenbart dig, man så skulle sprøge om oplysninger omkring den pc, for jeg har forsøgt, at få nogle sprøgsmål besvaret af sælger, men har intet hørt fra hamCool  Du er nemlig meget kvik til at svare.

kharder:

 

Det var åbenbart dig, man så skulle sprøge om oplysninger omkring den pc, for jeg har forsøgt, at få nogle sprøgsmål besvaret af sælger, men har intet hørt fra hamCool  Du er nemlig meget kvik til at svare.

Tak for de pæne ord. Du må meget gerne spørge her, eller på den ovennævnte email addresse Geeked

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad i alverden betyder:

- Kraftig Via C7D (svarer til Intel 2.5 MHz CPU)?

I alle de benchmarks jeg har kunne finde, har den chip(I sin 2GHz udgave) ikke engang kunne slaa 1.6GHz intel atom N270 chip., hvilket nok er en af intels langsommeste chips.
Har i nogle benchmark paa maskinen?

Men mere interesant: Hvor lydsvag er den? Har i nogle decibel maalinger paa den?

 

 

 

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Producenten skriver at CPUen svarer til en "Intel 2.5 MHz CPU" som jo godt nok er et vidt begreb - det er jo klart ikke en Intel Core Duo der er tale om. Det er også rigtigt at de test der er lavet med de nyere Atom CPUer performer C7D "kun" 75-90% på rå benchmarks, dog i visse tilfælde bedre, feks til sikkerhedsapplikationer, se feks: http://www.technovoyance.com/index.php/VIA-C7-beats-Intel-Quad-Core-Xeon.html. Dog vil jeg ikke forsøge at forsvare producentens noget brede krav om "matches an Intel 2.5Mhz CPU" .. da det rigtigt nok er noget misvisende, og jeg bør nok fjerne det fra min danske oversættelse ...

Derudover skulle C7D levere en bedre performance per Watt end Intel, se feks: http://www.pcstats.com/releaseview.cfm?releaseID=1681 og flere andre reviews hvor C7D lanceres som en "grøn" og C02 neutral CPU.

PCen er meget støjsvag, idet den kun har en meget lille CPU køler og ellers passiv køling. Dvs at den stort set ikke laver støj sammenlignet med de fleste mini-PCer, men en mere videnskabelig dokumentation har vi ikke.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok overveje at sælge dem bundlet (og preinstalled) med Windows home server, og så markedsføre produktet på nogle af de features som netop home server giver dig (hvis ikke du kender dem ... så sæt dig ind i det det ... det er vold-fedt til prisen).

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

I må meget undskylde at jeg blander lidt i denne tråd.

I mine øjne ville jeg aldrig købe disse Mini-PCer. Du giver heller ikke så meget info om produkterne.
I mine øjne er de slet ikke så kraftige og dvs de ikke er egnet til Kontor eller Studie PCer !!!!

512 MB Ram er intet hvis man skal kører XP eller nyere og jeg går ud fra folk installere Vista eller de bliver leveret med Vista. Så er 512 MB MEGET lidt og slet ikke nok.

Ja måske er det en stærk processor men det ikke nok at kører alene på det.
Der har været meget snak og debat om denne Processor som skulle kunne hamle op med Intel Duo Core 2,5 GHz.

Så hellere købe en ikke alt for stor Stationær PC som kan præstere meget mere for samme pris hvis ikke billigere.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en masse snak, det jeg i første omgarng var interesseret i, det var at finde ud af, om den lille maskine skulle være i stand til at kører Windows 7, som jeg p.t har til test. Kan dog se, at det åbenbart måske er noget tvivlsomtTongue Tied

Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man kalde fra 0-100% opmærksomhed på ingen tid.

Mikkel, tak for dit gode råd, jeg vil kigge nærmere på Windows Home Server. Det er netop råd som dette som gør det noget værd at lave indlægAmino, tak for det! Jeg er jo ikke en eller anden storforhandler kaldt ind i "Kontant", men bare en en-mands importør som forsøger at sælge et mindre parti mini-PCere som jeg har gode erfaringer med!

iCo, jeg har slet ikke bedt dig om at købe PCerne, men hvis du har konstruktiv kritik hører jeg den gerne. Jeg har købt et lager af disse PCer hjem efter selv at brugt dem som mini-servere og til Ubuntu Linux som "kontor PC". Det passer simpelthen ikke at den ikke performer med denne type applikationer, og slet ikke hvis man ser på performance/watt.

Kharder, mht til Windows 7 må jeg være dig svar skyldig, men da den efter sigende kan køre Windows XP er der jo nok en chance.

PS. Dette var en venlig request efter partnere til forhandling, ikke en diskussionsthread af PC teknologi. Jeg beklager hvis der ikke har været nok information i min produktbeskrivelse ovenfor, men en eventuel forhandler ville naturligvis få al information som jeg har fået fra fabrikken

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I mine øjne er en Netbook heller ikke kraftig nok til at kunne benyttes til noget som helst fornuftigt, men sjovt nok sælges der millioner af dem.

"Less is more" - de nye miljørigtige og støjsvage maskiner kan bestemt brurges til både kontor og studie pc'er i dag - især nu hvor de fleste applikationer ligger ude i skyen (cloud computing).

Søren, www.MyPets.dk

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Fra  Softmobile ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren V. Larsen:

Hej

I mine øjne er en Netbook heller ikke kraftig nok til at kunne benyttes til noget som helst fornuftigt, men sjovt nok sælges der millioner af dem.

"Less is more" - de nye miljørigtige og støjsvage maskiner kan bestemt brurges til både kontor og studie pc'er i dag - især nu hvor de fleste applikationer ligger ude i skyen (cloud computing).

Søren, www.MyPets.dk

 

Tak for det første positive indlæg i denne tråd :) .. det skal lige siges at disse PCere ikke bygger på hverken netbook og eller EEEPC arkitekturer, der jo som bekendt er fremkommet ved at minimere omkostninger på komponenter for at kunne sælge PCere til U-landene. Det design som ligger til grund for denne Via baserede PC er langt ældre og oprindeligt udviklet til industrielt brug. Det var det der i sin tid gjorde mig interesseret i at bruge disse som servere, da de ifølge producenten skulle have lang levetid og kunne klare konstant brug. Jeg tror de færreste ville benytte en EEEPC eller netbook som server, simpelthen p.g.a. deres meget billige komponentvalg.

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mente intet negativt om dig...Jeg synes helt bestemt at det er fedt med det du har gang, uden tvivl.
Der er nemlig stor efterspørgsel for sådanne Computere.

De folk der har brug for kraftige PCer, kunne godt tænke sig noget mindre end en kæmpe Stationær som bare sluger strøm og tager plads :P

Heldigvis er jeg ikke en af dem, men søger skam miniPCer der skal kunne præstere meget til det arbejde jeg med.

Jeg kunne godt tænke mig 2 helt nye PCer nemlig.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)