Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemlæsning og vurdering af CV.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Tænkte på om man herinde kunne få gennemlæst ens CV og få det vurderet af af nogen, som har forstand på det og eventuelt komme med konstruktiv kritik.

Lidt ris og ros på hvad jeg kan gøre bedre og hvad der måske skal ændres.

Ønsker helst kun svar fra folk der ved hvad de snakker om, og ikke sådan nogen "ligegyldige indlæg".

CV: Link

Er det godt eller dårligt?

Synes du mit CV er godt eller dårligt?

• Fremragende! (0%)
  • Udmærket (27,3%)
  • Middelt (27,3%)
  • Ikke godt (36,4%)
  • Elendigt (9,1%)
  • Totalt antal stemmer: 11

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:15

Jeg syntes du skal prøve at få nogen referencer før du laver et CV :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 11:16

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg syntes du skal prøve at få nogen referencer før du laver et CV :)

Ja det ved jeg, problemet ligger i at mine tidligere arbejdsgivere har op til flere gange lovet mig en anbefaling/reference men har derefter glemt det igen.

Dette er så sket gang på gang.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:
Tænkte på om man herinde kunne få gennemlæst ens CV og få det vurderet af af nogen, som har forstand på det og eventuelt komme med konstruktiv kritik.

Jeg synes dit cv er fint, Mads.

'It-kompetencer' er med småt.

I fritidsinteresser skal du skrive noget om dine interesser og ikke bare at dit arbejde er din hobby som nu :-) Til det andet kan du evt. indføre en sektion 'Personlig' hvor du skriver at du er glad for servicearbejdet og at du siden 2003 (x år gammel) har haft fritidsjob. Jeg synes din "smil som højeste prioritet" er liiige over toppen mht. serviceindstilling, men resten efterlader et meget positivt indtryk.

Jeg har indtryk af, at dit CV giver et godt indtryk af dig. Jeg ville ikke gå så meget op i referencerne til jobs som disse. En ren straffeattest er nok.

Held og lykke med jobsøgningen!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:29

Jeg må give udvikler ret.

Dit CV er et fint, faktuelt stykke papir med tilpas farve til, at det også giver noget indtryk af dig. Et fornuftigt supplement til en ansøgning, hvis du skal ud og søge dig et job i morgen.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:30

Dine fritidsinteresser.... - Du skriver at du ENTEN bruger din fritid på dit nuværende arbejde, - også ikke mere... Enten skal du fjerne ENTEN eller også skal du skrive hvad du ellers laver...:-)

Men ellers kan et C.V. med din trods alt begrænsede erfaring nok ikke se meget anderledes ud.. - Dog kan du tilføje under dine tidligere ansættelser hvad dine arbejdsopgaver har været.. f.eks.:

- Kundebetjening

- Prismærkning

- Vareopfyldning

- rengøring

- Returforsendelser

- Og hvad der nu ellers har været...

Det jeg godt kan lide når jeg modtager ansøgninger, er at folk har forsøgt at sætte deres kompetencer og det de tidligere har lavet op i  mod hvad der kræves i jobannoncen, og fortæller mig nogle succeshistorier, - noget de har gjort godt på deres arbejde, - måske har du været med til at effektivisere returflaske systemet hos 7-11, - eller kommet med input til en mere effektiv arbejdsplan - et eller andet hvor du selv føler du har gjort en forskel. - Pral med det - det må man gerne!!! - For som dit c.v. ser ud nu er det lidt anonymt, - og bare "et af måske mange" - Du skal skille dig ud - få modtageren til at LÆSE din ansøgning/c.v., - ikke bare skimme - som man er tilbøjelig til når man måske som arbejdsgiver modtager 50-60-70 ansøgninger.. - Håber du kan bruge det til noget...

Go' vind

Ulrik

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 13:36

Jeg takker meget.

Svarene har været gode, og jeg vil nu prøve at gennemgå mit C.V. og udføre nogen rettelser de steder der kunne trænge til det.

Føler at et CV er pænt svært at skrive, især på grund af min lille mængde af erfaring.

Men jeg vil prøve at gøre det en smule mere personligt, så det ikk bare ligner alle andre CV'er :)

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:45

Mads:
Føler at et CV er pænt svært at skrive, især på grund af min lille mængde af erfaring.

Jeg synes du gør denne del godt. Du prøver ikke på at få din erfaring til at lyde som om du har været direktør for det hele, hvilket i mine øjne virker troværdigt.

Ud fra dit CV ville jeg forvente at du kan håndtere penge, betjening og i det hele taget passe butikken alene på ansvarlig vis. Dit CV skal du "kun" bruge til at komme til samtale. Til samtalen vil jeg så spørge om dine konkrete opgaver og hvorfor du har/vil skiftet arbejdsplads.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:49

Mads:

Ja det ved jeg, problemet ligger i at mine tidligere arbejdsgivere har op til flere gange lovet mig en anbefaling/reference men har derefter glemt det igen.

Dette er så sket gang på gang.

Så skriv på hvad du har lavet istedet, især hvis det er noget du kan linke til. Du behøver ikke have en udtallelse for at bruge dem som reference, så med mindre du har skrevet under (eller på anden vis aftalt) at du _ikke_ må bruge dem som referencer, så må du gerne bruge dem.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 13:57

Mikkel Mikjær Christensen:
Så skriv på hvad du har lavet istedet, især hvis det er noget du kan linke til. Du behøver ikke have en udtallelse for at bruge dem som reference, så med mindre du har skrevet under (eller på anden vis aftalt) at du _ikke_ må bruge dem som referencer, så må du gerne bruge dem.

Hmm, kan ikke rigtig linke til ting, som har været "virkelige". Eksempelvis natte-vagter at man håndtere pengene fra dagsomsætningen eller at man kan gå og gøre rent i butikken og sørge for den ser pæn ud, til der kommer nogen til vagten efter en, så de har den opgave mindre at sørge for.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)