Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Benyttelse af LOI og/eller NDA?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner,

Jeg søger et råd og vil blive glad hvis i vil dele ud af jeres erfaringer.

Jeg arbejder pt. på et projekt, hvortil jeg skal have en samarbejdspartner, enten i form af en virksomhed som kan bidrage til udvikling af løsningen eller en investor.

For at indgå et samarbejde kræver det selvfølgelig at man skal fortælle mulige partnere om sin idé, om projektet, målsætning etc.

Her kommer mit problem;  Da jeg ikke vil "forærere" hele kagen væk, og fortælle alt om projektet uden at have sikret selve idéen og projektet vil jeg derfor gerne have de mulige partnere til at underskrive enten en LOI (Letter Of Intent) eller en NDA (Non-disclosure Agreement) - Også kaldet "Hemmelighedserklæringer".

Jeg vil derfor godt vide hvornår det er passende at underskrive sådanne.

1. Jeg vil gerne virke seriøst omkring mit projekt

2. På sammetid vil jeg ikke fremstå "usamarbejds villig".

Derfor vil jeg gerne hører hvad jeres erfaringer med disse er, og hvornår i processen i ikke vil gå videre, før disse er underskrevet?

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Venner,

Der må være nogle der kan give mig lidt indspark her =)

Dbh Rasmus

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:05

Mine eraringer mht LOI er, at de ikke er det papir værd, som de er skrevet på.........så det ville jeg ikke benytte i denne sammenhæng. Det er jo blot en hensigtserklæring.

En hemmeligholdelseserklæring ville jeg ikke have noget problem med at skrive under på, medmindre det ville kunne forhindre mig i mine daglige gøremål. Er det fx. et projekt med en lav indstigningsbarriere, så er det da forståeligt at du ikke ønsker, at andre blot napper idéen og efterlader dig i støvet ;o)

Vil dog lige understrege, at jeg på ingen måde er ekspert på området. Under alle omstændigheder, ville jeg tage fat i en advokat, for at sikre at den har det rigtige indhold.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)