Hej alle sammen ! Ville lige hører om hvad i mener om denne måde at drive frisør salon på og om det var noget som i ville tilbyde jeres medarbejdere. Min kone er uddannet frisør og påtænker sig at starte en mobil frisør salon op. Måden det skulle foregå på var at virksomheder kan tilbyde sine medarbejdere at blive kllippet i arbejdstiden og betalingen for klipningen bliver trukket på lønsedlen (ligeså man gjore med computere før i tiden).. Der udover vil hun selvfølgelig også kører ud til private der har svært ved at komme til frisøren.. Lad mig hører hvad i mener om projektet Mvh. Michael |
Hej Michael.
Det lyder som en god idé, I har fået jer der. Min holdning er dog, at I får svært ved at udføre idéen i den verden, vi har lige nu. Klipning i arbejdstiden ville være et tiltag, som en leder ville indføre, hvis han havde brug for at holde på sine medarbejdere. Det er en medarbejdergode. Lige nu er situationen på arbejdsmarkedet dog omvendt. Beskæftigelsen falder, og der er generelt ikke det samme store behov for at holde på sine medarbejdere. Kan du følge mig i den tankegang?
Jeg tror, at I skal prøve at sætte jer i jeres kunders sted. I første omgang er det jo ikke de personer, der skal klippes, som er jeres kunder -- det er afdelingslederne og HR-cheferne.
Hav en god dag!