Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom til Frisør i arbejdstiden

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen !

Ville lige hører om hvad i mener om denne måde at drive frisør salon på og om det var noget som i ville tilbyde jeres medarbejdere.

Min kone er uddannet frisør og påtænker sig at starte en mobil frisør salon op.

Måden det skulle foregå på var at virksomheder kan tilbyde sine medarbejdere at blive kllippet i arbejdstiden og betalingen for klipningen bliver trukket på lønsedlen (ligeså man gjore med computere før i tiden)..

Der udover vil hun selvfølgelig også kører ud til private der har svært ved at komme til frisøren..

Lad mig hører hvad i mener om projektet

Mvh.

Michael 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 15:20

Hej Michael.

Det lyder som en god idé, I har fået jer der. Min holdning er dog, at I får svært ved at udføre idéen i den verden, vi har lige nu. Klipning i arbejdstiden ville være et tiltag, som en leder ville indføre, hvis han havde brug for at holde på sine medarbejdere. Det er en medarbejdergode. Lige nu er situationen på arbejdsmarkedet dog omvendt. Beskæftigelsen falder, og der er generelt ikke det samme store behov for at holde på sine medarbejdere. Kan du følge mig i den tankegang?

Jeg tror, at I skal prøve at sætte jer i jeres kunders sted. I første omgang er det jo ikke de personer, der skal klippes, som er jeres kunder -- det er afdelingslederne og HR-cheferne.

Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:22

Jeg prøvede at udbyde min kones søster med samme ydelse herinde for ikke så længe siden - uden success.

Held og lykke.

VH Jørgen Olsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:26

Det tror jeg sagtens at man kan lave forretning på. Dog skal man nok gå efter større virksomheder....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 15:29

Business:

Det tror jeg sagtens at man kan lave forretning på. Dog skal man nok gå efter større virksomheder....

Jeg er enig. Skal man gennemføre projektet, skal man gå efter de store kontorafdelinger med vigtige næser. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 17:38

Men mht. betalingen, er det ikke besværligt? Hvis firmaerne, skal til at køre negativ løn over medarbejdernes månedsløn? Ved ikke.. blot en tanke der undrede mig..

Men som sagt. Sebastian har lidt ret. Selve ideen er god nok. Jeg tror bare at hvis det skulle kunne løbe rundt, skulle din kone være kørende frisør. Altså have en lille varevogn med noget iøjendefaldende vinyl klistret på siden og telefon nr. så hun blev set i trafikken og i nærområdet. 

Så kunne hun sælge sig selv som værende kørende frisør. både til private og virksomheder. Jeg tror flere og flere, ville sætte pris på en BILLIG kørende frisør. Jeg syntes ærligt, at det er begyndt at blive en dyr fornøjelse at blive klippet i en frisørsalon. Jeg gik ind til Stender i Roskilde by. for den lette sum af 408 kr. blev jeg klippet - IKKE PENGENE VÆRD! 

Altså. Det skal være billigt og nemt for kunden. Bare et forslag. Hun kan jo sagtens køre til virksomheder og samtidig private? Måske prøve at få nogle aftaler med plejehjemmene i nærheden? Eller bare med ældre generelt som gerne vil have at frisøren kommer til dem? 

Håber det kunne bruges, og ikke bare er ævl jeg lukker ud Big Smile

Mvh. Jacob Friis Pedersen

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:57

Hvorvidt det er en ide I kan sælge i Jeres lokalområde kan ingen herinde nok svare på og da det er en serviceydelse, så må man jo sige at succes i høj grad afhænger af hvor god hun er, dels til at få ideen solgt men også rent praktisk hvor god hun er som frisør.

Det er muligt at der tales meget om finanskrise, men jeg er ikke enig i at trenden er at det skal være nemt og billigt at gå til frisør. Der vil altid være nogen som ikke prioriterer personlig pleje nok til at ville bruge mere end 100 kroner på en klipning og fair nok, men der er så sandelig også mange der gerne vil have en eksklusiv oplevelse hos frisøren også.

Mht. selve betalingsformen kan jeg ikke se at der er noget særligt smart i det for nogen. Virksomheden skal administrere det og for selve medarbejderen er det vel ikke det store issue lige at hive dankortet frem?

Men prøv det da - det behøver ikke koste mange kroner at undersøge om I rent faktisk kan sælge ideen ind til en række lokale virksomheder.

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:13

Jacob Friis :
Jeg gik ind til Stender i Roskilde by. for den lette sum af 408 kr. blev jeg klippet - IKKE PENGENE VÆRD! 

Så burde du bevæge dig 300m længere væk til Tryllespejlet på Allehelgensgade 23a 1, og spare 140kr næste gang :)

Ideen med klip på arbejdspladsen synes jeg lyder fornuftig teoretisk set. Du tilbyder at komme til kunden, og derved sparer de lidt tid. Det burde jo være inticitament nok. Men jeg tror ikke det vil virke i praksis. Jeg ved at mange mennesker har en fast frisør som de har det rigtig godt med, og som de næppe vil undvære.
Du vil også have en udfordring rent tidsmæssigt. Du skal ud til kunden, sætte op, vente på kunden er klar, klippe, evt vente indtil næste kunde er klar, rydde op, pakke sammen oma. Alt sammen noget der tager tid, og tid er jo penge, og der er som regel kun kunden til at betale.

Men måske er jeg bare pessimistisk. Du kan jo prøve, og så vende tilbage med svaret herinde :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:14
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 23:35

Hej Michael,

Om du kan få firmaer til at betale for deres medarbejderes klipning skal jeg lade være usagt, men tror sagtens at sålænge det kun drejer sig om klipning, sikkert kan få aftaler med større firmaer om at dukke op og medarbejdere kan blive klippet i arbejdstiden, mod egen betaling.

Det med at være en kørende frisør, er der allerede flere andre der er begyndt på, har lige gået på kursus med en frisør der startede op d.1/12 og allerede nu hænger det sammen for hende, to annoncer i lokalsprøjten og mundtlige anbefalinger og det kører.

Held og lykke med det

Hilsen Anne

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)