Hejsa - Endelig tilbage på Amino. - Håber I kan hjælpe mig Jeg ville høre om der er nogle steder hvor man kan finde en "låne-penge"-kontrakt. - Der er INTET ulovligt i det overhovedet, jeg vil bare være sikker. - Jeg har en nabo, og vi har skam kendt hinanden i 4 år, og har det godt med hinanden. - Naboen spørger i dag, om jeg har mulighed for at låne ham nogle penge til udbetaling af ny bil, og det vil jeg egenligt gerne. Det er 20.000 kr, hvilket jo er håndøre. Jeg er da blevet lovet 25.000 kr som tak for lån - Hvilket jo bare gør mig mere glad. Jeg det er hæderligt arbejde, og der er intet snyd i det, misforstå det venligst ikke. Jeg vil nu bare gerne være sikker på at jeg får de 20.000 igen i hvert fald, for jeg kan jo i grunden intet bevise HVIS der skulle ske noget. Og jeg vil jo også gerne have de 5.000 kr ekstra. Så jeg tænkte på om der er en kontrakt et sted som beviser lidt, at jeg låner 20k ud og får 25k tilbage. Som begge skal underskrive. Og ellers, er der nogen der vil skrive et par linjer? - Jeg er som sagt 100% grøn. Håber I vil hjælpe mig og min nabo om man vil :) - (Jeg stoler på ham, men vil bare være sikker.) |
Ikke for at være negativ
Men hvis din nabo skal betale 25000 tilbage over feks. 2 år for at låne 20.000,
svarer det til en rente på ca. 22%, hvorfor låner han ikke disse håndører i banken.
Ovenstående tilbud ville få mine røde lamper til at blinke.