Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bange for at blive straffet af moder google!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hey alle aminoer, jeg er som skrevet i overskriften bange for at blive straffet af google.. jeg har pt et flash site som funger super, til tider ligger den side 1 i google på gode søgeord (ikke skånsomme men gode ord ;-)) jeg har fået lavet en html side magen til.. jeg overvejer at få lavet e tno script tag til flash sitet, men aner ikke om det er sundt og om google give rmig mere eller mindre kredit!!

status: som nævnt en god flash side som kun kan forbederes, hvilket jeg ahr tænkt mig at gøre stille og roligt, og så har jeg en html side som indholder det samme tekst som der er i flash sitet.. nogle google/ranking eksperter med gode forslag???

ps jeg beholder stivnakket min flash side da jeg tror jeg godt kan komme top fem med den uden html'en..

mvh omar

flash: www.rudefix.dk

html: www.(er ikke oppe pt).dk eller com

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Omar

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med"html: www.(er ikke oppe pt).dk eller com".

HVilke søgeord er det du indimellem ligger godt på? Du ligger på side 2 på "reparationer af stenslag", men din side er også den eneste der har dette stående i sin titel.

Prøv at sætt eGoogle Analytics på siden og se hvor meget organisk trafik du får dagligt, så har du en ide om hvor meget du Worst case kan tabe hvis det går galt. Da du kun har 2 sider indekseret vil mit bud være at du har alt at vinde og intet at tabe ved at lægge mere html på. noscript tagget er helt legitimt at bruge i sådanne tilfælde.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:08

"html: www.(er ikke oppe pt).dk eller com"

det skulle have symboliseret et link til min html side.. men da den ikke virker så blev det til:"html: www.(er ikke oppe pt).dk eller com" hihi sorry

okay jeg forsøger at gøre som du siger..hvis det er den mest optimale løsning  med hvad jeg har på hånden..

men forsøg da at forstille dig en situation hvor du skal have skiftet din forrude.. prøv at søg og se!!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:06

Hej Omar.

Jeg har med stor succes brugt et javascript til at vise flash / alternativ content

læs evt. mere her: http://www.seoconsultants.com/articles/2598/flash/

Du lægger al HTML-en i en <div> tag, hvorefter et javascript går ind og erstatter <div> taggets indhold med flash elementet, for browsere der har flash (og javascript) installeret.

Den virker skidegodt med google, da de indexerer html-indholdet.

Jeg har dog ikke en side i fuld flash, men kunne du evt. ikke lave html-sider for alle undersiderne I nonflash delen, hvortil du så - hvis en bruger besøger dem - kan lade dit flash website starte på den side, så alt ser rigtigt ud?

Rigtig flot design forresten!

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 11:22

thorsdal:

Hej Omar.

Jeg har med stor succes brugt et javascript til at vise flash / alternativ content

læs evt. mere her: http://www.seoconsultants.com/articles/2598/flash/

Du lægger al HTML-en i en <div> tag, hvorefter et javascript går ind og erstatter <div> taggets indhold med flash elementet, for browsere der har flash (og javascript) installeret.

Den virker skidegodt med google, da de indexerer html-indholdet.

Jeg har dog ikke en side i fuld flash, men kunne du evt. ikke lave html-sider for alle undersiderne I nonflash delen, hvortil du så - hvis en bruger besøger dem - kan lade dit flash website starte på den side, så alt ser rigtigt ud?

Rigtig flot design forresten!

Hej thorsdal.

Jeg spørger bare af interesse nu. Er der ikke en risiko for, at Google vil opleve duplicate contet-problemer med sitet? Jeg mener: Kan Google ikke læse noget af det, der står i Flash-siden, og det, der står i HTML'en? Det ville jo i så fald ikke være så godt.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 11:33

Hej Sebastian.

Tak for dit spm. Det er vigtigt at få på plads!

Nej, det vil jeg ikke mene der er en risiko for. :)

Flash indholdet bliver jo hentet igennem et javascript, og er slet ikke synligt i HTML-en, og erstatter desuden html-indholdet, så du vil aldrig kunne se både html indhold og flash indhold på samme tid. 

Scriptet her er lavet til SEO formål, og det har ihvertfald fungeret godt for mig i et års tid, på mit rejsewebsite, der har fået fantastiske placeringer indtil nu. 

evt. kan du fjerne sørge for at dine flash filer ikke bliver indexeret af google ved robots.txt. Det har jeg gjort.

Du kan desuden via javascriptet nemt sende variable til din flash fil, så du fx kan lade den starte på den rigtige underside.

Mvh.

Mads

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Skrevet kl. 11:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay, det lyder godt. Så er det vel bare måden at gøre det på, hvis man har en Flash-hjemmeside. Det ser i hvert fald ud til, at det virker godt for dig! Smile

Lige for at knytte en kommentar til hele duplicate content-problematikken, så synes jeg, at det er latterligt, at Google straffer en så hårdt, hvis man har to sider med samme indhold på samme domæne. Kan Google virkeligt ikke tænke det skridt længere, at det blot er en fejl? Jeg kunne forestille mig, at meget godt indhold bliver straffet på den måde.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 11:41

Ja, jeg har sku været glad for det! 

Enig. Der er ingen grund til at det skulle straffes!

Som jeg har forstået det er det dog kun den enkelte side (og ikke hele sitet) med ens indhold der bliver straffet, hvilket egt. er ok, da det jo ikke er interessant for brugeren med flere ens sider. Men her kan jeg  sagtens være helt forkert på den :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Skrevet kl. 11:44

Hehe, jeg tror, at der er flere hundrede måder at opfatte Googles algoritmer på. Det er ikke til at vide, hvad der bliver straffet og hvorfor. Men okay -- det er jo det, der gør SEO så interessant. Smile

Hav en god dag!

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:49

hey tak for svarerene... jeg har dog ikke megen forståelse for det der bliver sagt men jeg viser svarene til en som kan tolke dem for mig hehe..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)